Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Samme hva du kaller det, snart over uansett 😎

Anonymkode: 8f0a2...552

Jeg kaller det ikke. Det står i linken DU delte nettopp 😂😂

Koronaviruset ble i mars i fjor karakterisert som en global pandemi. Innenfor Norges grenser har den status som epidemi’ 

Anonymkode: 4ee8e...bf2

Annonse

Det er jo bare innenlands, HI. Og det forutsetter dessuten at folk ikke reiser og drar med seg nye mutasjoner til landet og bidrar til at nye mutasjoner oppstår.

WHO har gått tydelig ut og sagt at pandemien er langt fra over. For få dager siden mener jeg jeg leste at rundt 10 % av verdens befolkning er vaksinert. Så dette er LANGT fra over.

Anonymkode: dd705...6ff

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Koronaviruset ble i mars i fjor karakterisert som en global pandemi. Innenfor Norges grenser har den status som epidemi’ 

Folk flest sier, og skriver, pandemi. Er ikke det som er poenget med linken altså 😊

Det er jo bare innenlands, HI. Og det forutsetter dessuten at folk ikke reiser og drar med seg nye mutasjoner til landet og bidrar til at nye mutasjoner oppstår.

WHO har gått tydelig ut og sagt at pandemien er langt fra over. For få dager siden mener jeg jeg leste at rundt 10 % av verdens befolkning er vaksinert. Så dette er LANGT fra over.

Reise innen EU/EØS går fint, de følger jo samme vaksineutrulling som oss, mange land har også kommer lenger. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo søtt, jeg tror mer på FHI en. Jeg tror på julenissen, men han kan jo finnes for det. 

Du viser dessverre bare at du ikke forstår det du har lest. Ut fra det du skriver så antar jeg at du heller ikke har lest hele artikkelen, siden mange forbehold tas opp på slutten.

Epidemi - sykdom som spres innen et begrenset område/befolkning.

Pandemi - sykdom som rammer svært mange og sprer seg over store deler/hele verden.

Skal det norske samfunnet fungere tilnærmet normalt innenlands så er vi bl.a. avhengige at at det ikke reises for mye, at folk fortsetter å forholde seg til smittevern, at vi ikke får for mye importsmitte, at ikke for mange nye mutasjoner som vaksinene ikke fungerer på oppstår og sprer seg m.m.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Reise innen EU/EØS går fint, de følger jo samme vaksineutrulling som oss, mange land har også kommer lenger. 

https://dinside.dagbladet.no/reise/nordmenn-flest-velger-norge/73842354

Du viser dessverre bare at du ikke forstår det du har lest. Ut fra det du skriver så antar jeg at du heller ikke har lest hele artikkelen, siden mange forbehold tas opp på slutten.

Epidemi - sykdom som spres innen et begrenset område/befolkning.

Pandemi - sykdom som rammer svært mange og sprer seg over store deler/hele verden.

Skal det norske samfunnet fungere tilnærmet normalt innenlands så er vi bl.a. avhengige at at det ikke reises for mye, at folk fortsetter å forholde seg til smittevern, at vi ikke får for mye importsmitte, at ikke for mange nye mutasjoner som vaksinene ikke fungerer på oppstår og sprer seg m.m.

Jeg forstår godt hva som står og vet at det er en forskjell, men jeg snakker om reise og forholder meg til en pandemi. Klart det finnes  forbehold, men selv Nakkstad tror vi snart kan dra på Harryhandel til Sverige:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/gladnyhet-om-harryhandel/73843576

Reiser selvfølgelig kun hvis regjeringen endrer reiserådene, noe de mest sannsynlig gjør fra 1. juli. 

Annonse

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Viktig å presisere, man kan jo komme i skade for å misforstå hva det er snakk om her 😂 

Send gjerne inn til Erna og Høie, i og med de maser om pandemien hele tiden i forbindelse med nasjonale tiltak 👍🏻

Anonymkode: 35892...064

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Førsteklasses naivitet🏆

Anonymkode: 42399...728

On 6/1/2021 at 9:53 PM, Anonym bruker said:

HÅPER ❤️ men holder meg uansett i norge i år, selvom det er lite her, så kan det være mye i andre land, og jeg vil ikke smitte andre, er fullvaksinert, så er vel ikke så farlig for meg om jeg skulle bli smittet og jobber med eldre, så tar ikke sjans i år

Anonymkode: db0ac...9a4

• Opprett ny...