ostepop123 Skrevet 2. juni 2021 #51 Skrevet 2. juni 2021 Låta er jo horribel akkurat som alle andre russelåter, men intervjuet var bra. Jeg er ikke noen stor fan av Tusvik & Tønne akkurat, men de skal ha kudos for dette: – I en russetid så er det også mye alkohol, det er unge mennesker med uferdig frontallapp i hjernen sin. Da trenger du ikke å ha en låt som pumper «voldta, voldta, voldta». Skuta må styres slik at alle skjønner at dette er tull og gøy, men det skal være tull og gøy for alle. Ikke bare på noens premisser, sier Tønne. og – Det var litt viktig å ha med mensen i refrenget. Jeg hadde lyst til å ha med at mensen er grunnen til at du er her. Du skal takke mensen til morra di. Ikke vær flau over mensen. At mensen er et tabu ennå, det gidder jeg faktisk ikke, sier Tønne.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #52 Skrevet 2. juni 2021 Som utlending blir jeg stadig overrasket hvor lite det satses på utvikling av kultur i Norge, og at alt mulig ræl kan få kjendisstatus og bli promotert. Her har vi to damer som verken er morsomme eller har talent for annet enn å drite ut andre på en stygg, ikke-morsom måte. Masse talentløst piss på TV, mens det å slå gjennom når man har talent, men ikke forbindelser, er nesten umulig. Jeg er den som mener at russelåtene er utrolig krenkende, og tekstene ikke burde aksepteres. Samtidig mener jeg at dette utspille fra "komikerne" heller ikke burde ha livets rett. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #53 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Som utlending blir jeg stadig overrasket hvor lite det satses på utvikling av kultur i Norge, og at alt mulig ræl kan få kjendisstatus og bli promotert. Her har vi to damer som verken er morsomme eller har talent for annet enn å drite ut andre på en stygg, ikke-morsom måte. Masse talentløst piss på TV, mens det å slå gjennom når man har talent, men ikke forbindelser, er nesten umulig. Jeg er den som mener at russelåtene er utrolig krenkende, og tekstene ikke burde aksepteres. Samtidig mener jeg at dette utspille fra "komikerne" heller ikke burde ha livets rett. Anonymkode: 40bab...325 Hvilket land kommer du fra da, som har et velutviklet kulturliv, uten noen som helst former for ræl? Anonymkode: 1cc61...78c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #54 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvilket land kommer du fra da, som har et velutviklet kulturliv, uten noen som helst former for ræl? Anonymkode: 1cc61...78c Jeg sier ikke at vi ikke har NOEN former for ræl, men det er mye mindre av det. Jeg kommer fra Østerrike. Her er det mye mer satsing på klassisk musikk, ballett og lignende, og mye strengere kriterier for å opptre på TV, for eksempel. Anonymkode: 40bab...325
ostepop123 Skrevet 2. juni 2021 #55 Skrevet 2. juni 2021 Østerrike er ikke akkurat fritt for ræl, nei..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #56 Skrevet 2. juni 2021 ostepop123 skrev (4 minutter siden): Østerrike er ikke akkurat fritt for ræl, nei.. Jeg har heller ikke påstått det. Men når det gjelder norske komikere NÅ, så er det faktisk ingenting å se på. Før i tiden var det veldig mye bedre med KLM, Otto Jespersen og så videre. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #57 Skrevet 2. juni 2021 ostepop123 skrev (56 minutter siden): Østerrike er ikke akkurat fritt for ræl, nei.. Jeg kan bedre enn som så! 😁 (Ingenting stygt om Østerrike, men dessverre ble veldig mye av østerriksk musikkultur ødelagt under en viss periode i historien, nå assosierer folk mest jodling med østerriksk musikkultur) Anonymkode: 1cc61...78c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #58 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg sier ikke at vi ikke har NOEN former for ræl, men det er mye mindre av det. Jeg kommer fra Østerrike. Her er det mye mer satsing på klassisk musikk, ballett og lignende, og mye strengere kriterier for å opptre på TV, for eksempel. Anonymkode: 40bab...325 Eh - nei. Den kjøper jeg bare ikke, der som her handler det om hva du velger å se og høre. Jeg hører og ser aldri russelåter, dusinmusikk, reality og generelt søppel, et enkelt valg her som der. Anonymkode: d90e3...839
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #59 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Eh - nei. Den kjøper jeg bare ikke, der som her handler det om hva du velger å se og høre. Jeg hører og ser aldri russelåter, dusinmusikk, reality og generelt søppel, et enkelt valg her som der. Anonymkode: d90e3...839 Nå snakker jeg om statlig satsing, ikke hva den enkelte velger å høre på. Uansett, nå avspores diskusjonen litt. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #60 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jeg kan bedre enn som så! 😁 (Ingenting stygt om Østerrike, men dessverre ble veldig mye av østerriksk musikkultur ødelagt under en viss periode i historien, nå assosierer folk mest jodling med østerriksk musikkultur) Anonymkode: 1cc61...78c Norge med den absolutte rekorden for antall år med null poeng er virkelig det "rette" landet til å påpeke andre lands ESC-bloopers Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #61 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nei, så hvis man er voksen og moden og bryr seg om den man har sex med så har ikke vid og slapp vagina noe å si heller? Anonymkode: dfeba...acb Du har endelig skjønt det. Anonymkode: 275bb...e20
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #62 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Norge med den absolutte rekorden for antall år med null poeng er virkelig det "rette" landet til å påpeke andre lands ESC-bloopers Anonymkode: 40bab...325 Skal du oppføre deg så arrogant om en nasjons kultur så trenger jeg jo bare spørre deg om hvem du tror er verdens mest kjente østerriker? Nei, faktisk ikke han med et navn som begynner med A og ender med egger. Mozart. Mozart er verdens mest kjente østerriker. Hvem trodde du det var? Han Arnold var for øvrig på et intervju på tysk tv for mange år siden. Da trodde jeg han hadde "glemt" tysken sin, etter å ha bodd så mange år i USA. For det hørtes veldig tysk med engelsk aksent ut. Fant senere ut av at det er faktisk slik de taler i Østerrike. Ikke for at jeg er særlig stø i tysk, alt jeg kan på tysk er tre små ord: "kennen Sie Adolf?". Men det må være noe med uttalen min, for folk ser alltid så rart på meg når jeg sier det. Anonymkode: 1cc61...78c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #63 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Skal du oppføre deg så arrogant om en nasjons kultur så trenger jeg jo bare spørre deg om hvem du tror er verdens mest kjente østerriker? Nei, faktisk ikke han med et navn som begynner med A og ender med egger. Mozart. Mozart er verdens mest kjente østerriker. Hvem trodde du det var? Han Arnold var for øvrig på et intervju på tysk tv for mange år siden. Da trodde jeg han hadde "glemt" tysken sin, etter å ha bodd så mange år i USA. For det hørtes veldig tysk med engelsk aksent ut. Fant senere ut av at det er faktisk slik de taler i Østerrike. Ikke for at jeg er særlig stø i tysk, alt jeg kan på tysk er tre små ord: "kennen Sie Adolf?". Men det må være noe med uttalen min, for folk ser alltid så rart på meg når jeg sier det. Anonymkode: 1cc61...78c Denne usammenhengende tiraden skjønte jeg ingenting ut av. Her blander man sammen flere veldig forskjellige ting i en saus. Og som sagt, dette er avsporing. Vi diskuterer de to komikerne som latterliggjør gutter med små peniser. Fokuser. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #64 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Denne usammenhengende tiraden skjønte jeg ingenting ut av. Her blander man sammen flere veldig forskjellige ting i en saus. Og som sagt, dette er avsporing. Vi diskuterer de to komikerne som latterliggjør gutter med små peniser. Fokuser. Anonymkode: 40bab...325 Hvis du ikke skjønte noe av det så vet du jo heller ikke om det er sammenhengende eller ikke. Altså skjønte du noe av det. Men du er sur, for verdens mest kjente nordmann er Grieg, Ibsen og Munch. I mens verdens mest kjente østerriker... Hva sa du om norsk kultur igjen? Du er her for å rakke ned på landet du har bosatt deg i. Jeg bryr meg lite om Norge sånn ellers, annet enn at jeg bor her. Men å håne landet du har bosatt deg i og vise så stor forakt for det er jo bare tegn på masochisme, du må virkelig elske å plage deg selv når du bosatt deg i et land du forakter så voldsomt. Anonymkode: 1cc61...78c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #65 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har heller ikke påstått det. Men når det gjelder norske komikere NÅ, så er det faktisk ingenting å se på. Før i tiden var det veldig mye bedre med KLM, Otto Jespersen og så videre. Anonymkode: 40bab...325 Jeg er helt enig med deg! De fleste norske komikere som får mye medieoppmerksomhet i dag har lite å fare med. Dårlig humor, veldig ofte mest om å gjøre å drite ut andre, trykke ned andre og så rope høyt om at såpass må da andre tåle. Samtidig som de ofte er veldig opptatt av at de selv må forstås. Så mye oppmerksomhet bør også forplikte, at man innser hvilket ansvar man har i samfunnet og tiden man lever i. Norge hadde tidligere en rekke virkelig gode komikere, og felles var at de kunne kunsten med å sette saker, situasjoner og personer på spissen uten at det var personforfølgelse, uten at de tråkket på grupper, uten å være ufine. De kunne den kunsten det var å balansere mellom skarpe iakttagelser og kommentarer om det som skjedde, men uten å bli stygge. Det var en humor som ikke tråkket på andre. De to denne tråden handler om har jeg forsøkt å se, forsøkt å se hva som gjør at de får så stor oppmerksomhet som de har fått, men jeg greier det ikke. De er ufine og mobber, og alt skal forklares som "humor", og da helst med at andre ikke har humor - istedenfor å se på egen rolle og det de selv formidler. Apropos Østerrike, digger Andreas Gabalier, måten han kombinerer det tradisjonelle østerriske med rock og humor og alvor. Noen av musikkvideoene hans ler jeg høyt av. Samtidig fanger han tiden nydelig med sangen han kom med i fjor vår. Wien står på min korte liste over steder jeg ønsker å dra til ❤️ Anonymkode: 275bb...e20
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #66 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du har endelig skjønt det. Anonymkode: 275bb...e20 Ja jeg har skjønt at enkelte ikke bryr seg om størrelse på penis eller hvorvidt vaginaen er slapp eller ikke, men jeg tror ikke det gjelder for alle altså. Og det må være greit. Anonymkode: dfeba...acb
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #67 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvis du ikke skjønte noe av det så vet du jo heller ikke om det er sammenhengende eller ikke. Altså skjønte du noe av det. Men du er sur, for verdens mest kjente nordmann er Grieg, Ibsen og Munch. I mens verdens mest kjente østerriker... Hva sa du om norsk kultur igjen? Du er her for å rakke ned på landet du har bosatt deg i. Jeg bryr meg lite om Norge sånn ellers, annet enn at jeg bor her. Men å håne landet du har bosatt deg i og vise så stor forakt for det er jo bare tegn på masochisme, du må virkelig elske å plage deg selv når du bosatt deg i et land du forakter så voldsomt. Anonymkode: 1cc61...78c Hun har jo helt rett når det kommer til norske "komikere". De får altfor mye oppmerksomhet for å fremme en mobbende kultur, det er ikke kultur, det er ukultur. Og de to damene denne tråden dreier seg om er et godt eksempel, sammen med en rekke mannlige såkalte "komikere" også. De har ikke evnen til å sette humoristisk fokus på noe uten å samtidig tråkke på andre. Det er akkurat slik bøller i skolegården oppfører seg. Og når voksen oppfører seg slik og hyller slik oppførsel, da er det neimen ikke rart at vi får en kultur blant unge (russ) som bare gjør akkurat det samme som disse voksne komikerne har holdt på med noen år. De har selv pløyd denne marken for ungdom, og når de ser resultatet av det, da skal de liksom plutselig kjempe saken for å bli kvitt fenomenet... og så velger de altså å gjøre det med å tråkke på andre igjen. Hvis det ikke var så tragisk ville faktisk det vært komisk - men det ser de ikke selv. De blir selv karikaturer av det de nå later som om de taler mot. Anonymkode: 275bb...e20
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #68 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig med deg! De fleste norske komikere som får mye medieoppmerksomhet i dag har lite å fare med. Dårlig humor, veldig ofte mest om å gjøre å drite ut andre, trykke ned andre og så rope høyt om at såpass må da andre tåle. Samtidig som de ofte er veldig opptatt av at de selv må forstås. Så mye oppmerksomhet bør også forplikte, at man innser hvilket ansvar man har i samfunnet og tiden man lever i. Norge hadde tidligere en rekke virkelig gode komikere, og felles var at de kunne kunsten med å sette saker, situasjoner og personer på spissen uten at det var personforfølgelse, uten at de tråkket på grupper, uten å være ufine. De kunne den kunsten det var å balansere mellom skarpe iakttagelser og kommentarer om det som skjedde, men uten å bli stygge. Det var en humor som ikke tråkket på andre. De to denne tråden handler om har jeg forsøkt å se, forsøkt å se hva som gjør at de får så stor oppmerksomhet som de har fått, men jeg greier det ikke. De er ufine og mobber, og alt skal forklares som "humor", og da helst med at andre ikke har humor - istedenfor å se på egen rolle og det de selv formidler. Apropos Østerrike, digger Andreas Gabalier, måten han kombinerer det tradisjonelle østerriske med rock og humor og alvor. Noen av musikkvideoene hans ler jeg høyt av. Samtidig fanger han tiden nydelig med sangen han kom med i fjor vår. Wien står på min korte liste over steder jeg ønsker å dra til ❤️ Anonymkode: 275bb...e20 Se bare på Olsenbanden - den opprinnelige og den som de holder på med nå. John Carew som komisk skuespiller? Fordi han er kjendis? De vet jo på forhånd at dette blir en utrolig blek kopi av den opprinnelige Olsenbanden, med virkelige gode skuespillere som var skuespillere fordi de hadde enormt talent, ikke fordi de var kjekke og populære blant damer. Ingen av dem som spiller i den opprinnelige Olsenbanden er noen fotomodeller - verken menn eller kvinner. Det de har, er skuespillertalent, glimt i øyet, humor. Ta også Rolv Wesenlund (arrester meg gjerne hvis dette er feil skrivemåte) - overvektig, ikke noe pen, men helt genial komiker som er jordnær og ekte, og som ikke driter ut folk bare for å drite dem ut. Jeg har forsøkt å se Thomas og Harald, Linn Skåber, Else Kåss Furuseth og så disse to damene. De er jo ikke morsomme en plass. Christoffer Schau? Flaut. Humor skal være morsom for alle, ikke morsom for noen og sårende/trakasserende for andre. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #69 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun har jo helt rett når det kommer til norske "komikere". De får altfor mye oppmerksomhet for å fremme en mobbende kultur, det er ikke kultur, det er ukultur. Og de to damene denne tråden dreier seg om er et godt eksempel, sammen med en rekke mannlige såkalte "komikere" også. De har ikke evnen til å sette humoristisk fokus på noe uten å samtidig tråkke på andre. Det er akkurat slik bøller i skolegården oppfører seg. Og når voksen oppfører seg slik og hyller slik oppførsel, da er det neimen ikke rart at vi får en kultur blant unge (russ) som bare gjør akkurat det samme som disse voksne komikerne har holdt på med noen år. De har selv pløyd denne marken for ungdom, og når de ser resultatet av det, da skal de liksom plutselig kjempe saken for å bli kvitt fenomenet... og så velger de altså å gjøre det med å tråkke på andre igjen. Hvis det ikke var så tragisk ville faktisk det vært komisk - men det ser de ikke selv. De blir selv karikaturer av det de nå later som om de taler mot. Anonymkode: 275bb...e20 Å tillate slik mobbing på riksdekkende TV og samtidig kjøre store antimobbekampanjer i skolen er litt rart, sånn egentlig. Fordi unge får inntrykkene sine fra foreldrene, TV, dataspill og venner, ikke fra mobbeprogram i regi av Utdanningsdirektoratet eller rektors lange tirader på møter om mobbing. Hvis voksne folk synes at slik oppførsel av komikerne er grei og morsom, vil holdningen overføres til barna deres - som også kommer til å synes at mobbing er greit, så lenge en selv er morsom. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #70 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Se bare på Olsenbanden - den opprinnelige og den som de holder på med nå. John Carew som komisk skuespiller? Fordi han er kjendis? De vet jo på forhånd at dette blir en utrolig blek kopi av den opprinnelige Olsenbanden, med virkelige gode skuespillere som var skuespillere fordi de hadde enormt talent, ikke fordi de var kjekke og populære blant damer. Ingen av dem som spiller i den opprinnelige Olsenbanden er noen fotomodeller - verken menn eller kvinner. Det de har, er skuespillertalent, glimt i øyet, humor. Ta også Rolv Wesenlund (arrester meg gjerne hvis dette er feil skrivemåte) - overvektig, ikke noe pen, men helt genial komiker som er jordnær og ekte, og som ikke driter ut folk bare for å drite dem ut. Jeg har forsøkt å se Thomas og Harald, Linn Skåber, Else Kåss Furuseth og så disse to damene. De er jo ikke morsomme en plass. Christoffer Schau? Flaut. Humor skal være morsom for alle, ikke morsom for noen og sårende/trakasserende for andre. Anonymkode: 40bab...325 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Å tillate slik mobbing på riksdekkende TV og samtidig kjøre store antimobbekampanjer i skolen er litt rart, sånn egentlig. Fordi unge får inntrykkene sine fra foreldrene, TV, dataspill og venner, ikke fra mobbeprogram i regi av Utdanningsdirektoratet eller rektors lange tirader på møter om mobbing. Hvis voksne folk synes at slik oppførsel av komikerne er grei og morsom, vil holdningen overføres til barna deres - som også kommer til å synes at mobbing er greit, så lenge en selv er morsom. Anonymkode: 40bab...325 Jeg er helt enig med deg. Russelåtene som har vært de siste årene er kommet nettopp fordi voksne har akseptert denne typen "humor" i det offentlige de siste årene. Helt ukritisk. Ofte har andre kjendiser blitt med på å hause opp og støtte disse "komikerne", fordi det da har vært mindre fare for at de selv blir tråkket på og mobbet av "komikerne". Og veldig ofte har de vært knyttet til samme såkalt profesjonelle bakmenn, og det har vært klare linjer om at man støtter sine egne, ellers er man ute. Og alt dette drives kun av penger. Hvis voksne tidligere hadde tatt avstand fra denne typen offentlig mobbing og skaping av dårlige holdninger, tatt avstand fra den grenseflyttingen som har vært så negativ - så hadde russen trolig ikke kommet med alle disse uakseptable sangene. Tønne og Tusvik sier jo selv at de ønsker å "jevne det (nedrakkingen av jenter) ut med å tråkke på gutta" og "svare med samme mynt". Med andre ord, de ønsker ikke å gjøre noe med problemet, de ønsker å normalisere at gutter/jenter, menn/kvinner, tråkker på hverandre. Og de ønsker samtidig å tjene penger selv på å normalisere en slik nedrig og unødvendig kamp mellom kjønnene. De er ikke ute etter å få til en endring til bedre tone mellom kjønnene, de er ute etter det motsatte, for de er ikke i stand til å produsere noe de kan tjene penger på, hvis det ikke er å latterliggjøre og tråkke på andre. De sier det så tydelig selv, når de sier de ønsker å tråkke på gutta og svare med samme mynt - de ønsker denne krigen, for den kan de tjene penger på selv. Forkastelig av middelaldrende "voksne"! https://www.nrk.no/kultur/tusvik-og-tonne-har-laget-russelat_-_morra-di-har-sagt-at-storrelsen-ikke-teller_-det-er-jug_-1.15514006 Anonymkode: 275bb...e20
ostepop123 Skrevet 2. juni 2021 #71 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Se bare på Olsenbanden - den opprinnelige og den som de holder på med nå. John Carew som komisk skuespiller? Fordi han er kjendis? De vet jo på forhånd at dette blir en utrolig blek kopi av den opprinnelige Olsenbanden, med virkelige gode skuespillere som var skuespillere fordi de hadde enormt talent, ikke fordi de var kjekke og populære blant damer. Ingen av dem som spiller i den opprinnelige Olsenbanden er noen fotomodeller - verken menn eller kvinner. Det de har, er skuespillertalent, glimt i øyet, humor. Ta også Rolv Wesenlund (arrester meg gjerne hvis dette er feil skrivemåte) - overvektig, ikke noe pen, men helt genial komiker som er jordnær og ekte, og som ikke driter ut folk bare for å drite dem ut. Jeg har forsøkt å se Thomas og Harald, Linn Skåber, Else Kåss Furuseth og så disse to damene. De er jo ikke morsomme en plass. Christoffer Schau? Flaut. Humor skal være morsom for alle, ikke morsom for noen og sårende/trakasserende for andre. Anonymkode: 40bab...325 Jada, alt var bedre før! Har du SETT den første Olsenbanden-filmen? Jeg så den i selskap med barn forleden, og den var sannelig min hatt drøyere enn jeg kunne husket. Eksempelvis går Egon åpenlyst på bordell, og lettkledde prostituerte lurer politiet inn i en låve (muligens i en slags mega-gangbang?) slik at Olsenbanden unnslipper. Det var ikke akkurat raffinert humor, for å si det sånn. Personlig synes jeg Kristoffer Schau er helt nydelig (husk, han skrev denne boka! https://www.norli.no/pa-vegne-av-venner?gclid=Cj0KCQjw2NyFBhDoARIsAMtHtZ7OYU0MBb5TrIsFs2yvCBTcUiXBgGLELXtrQduQcv5HwNugVrg6OEoaAnPtEALw_wcB) og Else Kåss Furuseth er veldig morsom og sår på samme tid. Jeg har dessuten aldri hørt regelen om at all humor skal være morsom for alle, og tror at dersom vi var nødt til å applisere den regelen fremover ville humor bli uendelig kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #72 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig med deg. Russelåtene som har vært de siste årene er kommet nettopp fordi voksne har akseptert denne typen "humor" i det offentlige de siste årene. Helt ukritisk. Ofte har andre kjendiser blitt med på å hause opp og støtte disse "komikerne", fordi det da har vært mindre fare for at de selv blir tråkket på og mobbet av "komikerne". Og veldig ofte har de vært knyttet til samme såkalt profesjonelle bakmenn, og det har vært klare linjer om at man støtter sine egne, ellers er man ute. Og alt dette drives kun av penger. Hvis voksne tidligere hadde tatt avstand fra denne typen offentlig mobbing og skaping av dårlige holdninger, tatt avstand fra den grenseflyttingen som har vært så negativ - så hadde russen trolig ikke kommet med alle disse uakseptable sangene. Tønne og Tusvik sier jo selv at de ønsker å "jevne det (nedrakkingen av jenter) ut med å tråkke på gutta" og "svare med samme mynt". Med andre ord, de ønsker ikke å gjøre noe med problemet, de ønsker å normalisere at gutter/jenter, menn/kvinner, tråkker på hverandre. Og de ønsker samtidig å tjene penger selv på å normalisere en slik nedrig og unødvendig kamp mellom kjønnene. De er ikke ute etter å få til en endring til bedre tone mellom kjønnene, de er ute etter det motsatte, for de er ikke i stand til å produsere noe de kan tjene penger på, hvis det ikke er å latterliggjøre og tråkke på andre. De sier det så tydelig selv, når de sier de ønsker å tråkke på gutta og svare med samme mynt - de ønsker denne krigen, for den kan de tjene penger på selv. Forkastelig av middelaldrende "voksne"! https://www.nrk.no/kultur/tusvik-og-tonne-har-laget-russelat_-_morra-di-har-sagt-at-storrelsen-ikke-teller_-det-er-jug_-1.15514006 Anonymkode: 275bb...e20 Nailed it. Når en russepappa går ut og forsvarer bruk av ordet "hore" og forherligelse av voldtekt i russesangene, er det ikke noe rart enkelte ungdommer er slik de er. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #73 Skrevet 2. juni 2021 ostepop123 skrev (1 minutt siden): Jada, alt var bedre før! Har du SETT den første Olsenbanden-filmen? Jeg så den i selskap med barn forleden, og den var sannelig min hatt drøyere enn jeg kunne husket. Eksempelvis går Egon åpenlyst på bordell, og lettkledde prostituerte lurer politiet inn i en låve (muligens i en slags mega-gangbang?) slik at Olsenbanden unnslipper. Det var ikke akkurat raffinert humor, for å si det sånn. Personlig synes jeg Kristoffer Schau er helt nydelig (husk, han skrev denne boka! https://www.norli.no/pa-vegne-av-venner?gclid=Cj0KCQjw2NyFBhDoARIsAMtHtZ7OYU0MBb5TrIsFs2yvCBTcUiXBgGLELXtrQduQcv5HwNugVrg6OEoaAnPtEALw_wcB) og Else Kåss Furuseth er veldig morsom og sår på samme tid. Jeg har dessuten aldri hørt regelen om at all humor skal være morsom for alle, og tror at dersom vi var nødt til å applisere den regelen fremover ville humor bli uendelig kjedelig. Det har ingenting å gjøre med RAFFINERT humor, men de mobbet ingen. Mye av humoren var på kanten, men hadde ikke vært ansett som veldig drøy i dag, i mylderet av Paradise Hotel og andre programmer med masse sex på TV. Anonymkode: 40bab...325
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #74 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Skal du oppføre deg så arrogant om en nasjons kultur så trenger jeg jo bare spørre deg om hvem du tror er verdens mest kjente østerriker? Nei, faktisk ikke han med et navn som begynner med A og ender med egger. Mozart. Mozart er verdens mest kjente østerriker. Hvem trodde du det var? Han Arnold var for øvrig på et intervju på tysk tv for mange år siden. Da trodde jeg han hadde "glemt" tysken sin, etter å ha bodd så mange år i USA. For det hørtes veldig tysk med engelsk aksent ut. Fant senere ut av at det er faktisk slik de taler i Østerrike. Ikke for at jeg er særlig stø i tysk, alt jeg kan på tysk er tre små ord: "kennen Sie Adolf?". Men det må være noe med uttalen min, for folk ser alltid så rart på meg når jeg sier det. Anonymkode: 1cc61...78c Det var da litt av en tirade, og ganske milevis forbi diskusjonen sånn ellers? Anonymkode: df2ea...ed0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #75 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har heller ikke påstått det. Men når det gjelder norske komikere NÅ, så er det faktisk ingenting å se på. Før i tiden var det veldig mye bedre med KLM, Otto Jespersen og så videre. Anonymkode: 40bab...325 Otto Jespersen?? Mesteren av drittslenging? Anonymkode: b1067...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå