Gå til innhold

Jippi, koronapass blir en realitet

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men da skader dere oss som venter på vaksinen. Jeg vil ikke ha dine smittefarlige barn i nærheten av mine. Jeg vil heller ikke sitte i lockdown fordi dine håpefulle små har importert smitte fra utlandet. Dere bør dra uten barn.

Anonymkode: 81fbd...239

Vi drar som familie . 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skremmende hva enkelte godtar bare de får reist utenlands på ferie.

Anonymkode: dc126...637

Og skremmende hva de forventer at vi andre skal godta. Vi skal sitte hjemme, vente pent på vaksinen som kanskje kommer i september og imens skal barna deres få spre smitte. Heldigvis i vår kommune snakkes det nå om mulighet for både ventekarantene og egne klasser i noen uker for de barna som har vært i utlandet. Ingen er interessert i smittefest i skolene fordi enkelte foreldre kun ser seg selv og sine 

Anonymkode: 02b7a...464

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Vi drar som familie . 

Da må du isolere barna dine fra andre i 10 dager. Ikke utsett oss for smitte bare fordi du er egoistisk. Dugnaden gjelder ikke lenger for deg, skjønner vi. 

12 hours ago, Anonym bruker said:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/41MvlR/stort-flertall-i-stortinget-for-koronasertifikat-vil-gjoere-det-letter?fbclid=IwAR1hKUKu03IgGH6OPUbrUaYNCG82oQuDL2WLXNwh7ftEFIYuZQYpyRfe1b8

De har gode argumenter for bruk av passet og en god plan for bruken. 

Personlig blir jeg nok ikke ferdigvaksinert før sommeren er over, og ikke skal jeg utenlands uansett, men det er jo fantastisk at verden begynner å åpne opp igjen. Jippi. 

Anonymkode: eac3d...3e4

Jeg er veldig glad for det :)

Anonymkode: 4a6ab...8c2

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva med som av helsemssige grunner ikke kan ta vaksinen, får de unntak fra koronapass?

Da bør man vel ikke reise nå uansett? Jeg vil anta at hvis helsen er for dårlig for vaksine bør man i alle fall ikke få korona, og må dermed leve med begrensninger fremover til en tilstrekkelig andel av befolkningen er vaksinert uansett. 

Anonymkode: b83a9...cb7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da bør man vel ikke reise nå uansett? Jeg vil anta at hvis helsen er for dårlig for vaksine bør man i alle fall ikke få korona, og må dermed leve med begrensninger fremover til en tilstrekkelig andel av befolkningen er vaksinert uansett. 

Å ikke kunne ta vaksine trenger ikke henge sammen med å ha dårlig helse.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Å ikke kunne ta vaksine trenger ikke henge sammen med å ha dårlig helse.

Det kan neppe være mange som både har alvorlig allergi mot bestanddeler i vaksinen og mangler mulighet til testing. Da får de gjøre som alle oss som uansett ikke får vaksine før til høsten; og holde seg i Norge i sommer. Passet er uansett berammet til å vare seks måneder. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Du står helt fritt til å IKKE benytte deg av det, vet du? Og pass har man da alltid brukt når man skal reise utenlands? 

Anonymkode: eac3d...3e4

Et vanlig pass krever et bilde. Ikke en vaksine kokt sammen på rekordtid. Rimelig naivt og pinlig at du sammenligner de to. 

Anonymkode: d79b0...cfa

Jeg er nesten helt sikker på det kommer en ny bølge til høsten med dette. Vi vet ikke hvor godt de ulike vaksinene beskytter enda. Heller ikke hvor lenge. Og det vil garantert utvikles nye mutasjoner vi ikke aner om vaksinene våre vil beskytte oss mot. Skjønner at verden er desperat etter å åpne igjen. Ikke minst pga økonomisk krise. Men dette kan umulig ende godt når vi vet så lite om vaksinen og situasjonen forøvrig enda. Har vi enda ikke lært?!

Anonymkode: f6c21...650

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er nesten helt sikker på det kommer en ny bølge til høsten med dette. Vi vet ikke hvor godt de ulike vaksinene beskytter enda. Heller ikke hvor lenge. Og det vil garantert utvikles nye mutasjoner vi ikke aner om vaksinene våre vil beskytte oss mot. Skjønner at verden er desperat etter å åpne igjen. Ikke minst pga økonomisk krise. Men dette kan umulig ende godt når vi vet så lite om vaksinen og situasjonen forøvrig enda. Har vi enda ikke lært?!

Anonymkode: f6c21...650

Man vet ganske mye nå om hvor godt vaksinene virker: https://forskning.no/vaksiner-virus/svaert-lovende-vaksinering-i-israel/1857716

Jeg er ganske sikker på at det ikke kommer en ny bølge til høsten, så vi er uenige du og jeg. Heldigvis er det ingen av oss som bestemmer hva Norge skal gjøre, det er det fagfolk i FHI og Helsedirektoratet som gjør. 

Anonymkode: d941e...dae

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Man vet ganske mye nå om hvor godt vaksinene virker: https://forskning.no/vaksiner-virus/svaert-lovende-vaksinering-i-israel/1857716

Jeg er ganske sikker på at det ikke kommer en ny bølge til høsten, så vi er uenige du og jeg. Heldigvis er det ingen av oss som bestemmer hva Norge skal gjøre, det er det fagfolk i FHI og Helsedirektoratet som gjør. 

https://www.nrk.no/norge/hvordan-blir-koronavinteren-2022_-det-prover-fhi-a-regne-ut-1.15502567

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Et vanlig pass krever et bilde. Ikke en vaksine kokt sammen på rekordtid. Rimelig naivt og pinlig at du sammenligner de to. 

Anonymkode: d79b0...cfa

Her blander man etikken og det at man tenker overvåket/ kontrollert . 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

– Mulig å unngå nye store smittebølger

Assisterende helsedirektør Espen Nakstad tror en stor høst- og vinterbølge er lite sannsynlig dersom vaksinedekningen blir så høy som det nå kan se ut som.

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hurra! Da kan festungdommene i Oslo få reise på ferie mens vi som er helsepersonell i nord må vente på vaksinen vår 

Anonymkode: 02b7a...464

Vi i bhg og skole får vente med å reise også.. 😩 Heilt idiotisk å prioritere 18 + i vansinasjonskøen. 

Anonymkode: de221...13d

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

– Mulig å unngå nye store smittebølger

Assisterende helsedirektør Espen Nakstad tror en stor høst- og vinterbølge er lite sannsynlig dersom vaksinedekningen blir så høy som det nå kan se ut som.

Nå er det ikke noe nytt at prognoser fra FHI og Helsedirektoratet spriker. Selvfølgelig vil Helsedirektoratet si at man unngår nye smittebølger, sånn at folk lar seg vaksinere. FHI har ingen interesse i det, de gir nok de mest realistiske prognosene.

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nå er det ikke noe nytt at prognoser fra FHI og Helsedirektoratet spriker. Selvfølgelig vil Helsedirektoratet si at man unngår nye smittebølger, sånn at folk lar seg vaksinere. FHI har ingen interesse i det, de gir nok de mest realistiske prognosene.

Fire tenkte scenarioer fra FHIs modelleringsrapport 20. mai: Gjenåpningsfaktor på 3 (grønn) viser nesten ingen innleggelser, mens faktor 6 (rosa) gir 250 innlagte i januar 2022. Scenarioene er ikke en prognose, understreker FHI. 

• Opprett ny...