Gå til innhold

Jippi, koronapass blir en realitet

Anbefalte innlegg

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/41MvlR/stort-flertall-i-stortinget-for-koronasertifikat-vil-gjoere-det-letter?fbclid=IwAR1hKUKu03IgGH6OPUbrUaYNCG82oQuDL2WLXNwh7ftEFIYuZQYpyRfe1b8

De har gode argumenter for bruk av passet og en god plan for bruken. 

Personlig blir jeg nok ikke ferdigvaksinert før sommeren er over, og ikke skal jeg utenlands uansett, men det er jo fantastisk at verden begynner å åpne opp igjen. Jippi. 

Anonymkode: eac3d...3e4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144418032-jippi-koronapass-blir-en-realitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/41MvlR/stort-flertall-i-stortinget-for-koronasertifikat-vil-gjoere-det-letter?fbclid=IwAR1hKUKu03IgGH6OPUbrUaYNCG82oQuDL2WLXNwh7ftEFIYuZQYpyRfe1b8

Personlig blir jeg nok ikke ferdigvaksinert før sommeren er over, og ikke skal jeg utenlands uansett, men det er jo fantastisk at verden begynner å åpne opp igjen. Jippi. 

De burde åpnet uavhengig av et sertifikat. 

Anonymkode: a8ed8...7de

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Veldig gode nyheter!!! 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jippii! Endelig blir vi enda mer kontrollert og kuet enn tidligere! Hipp hipp hurra!!!

Anonymkode: 81fbd...239

Jippii! Endelig blir vi enda mer kontrollert og kuet enn tidligere! Hipp hipp hurra!!!

Du står helt fritt til å IKKE benytte deg av det, vet du? Og pass har man da alltid brukt når man skal reise utenlands? 

Kan være mange fordeler med å få i gang ting så fort som mulig, glad de satt bruken til 6 mnd i stedet for 12. Håper sp får gjennomslag for sikkerhetsventilen. 

Nå det er sagt, så har jeg store problemer med prioriteringsrekkefølgen på vaksinene om skolene fortsetter med rødt nivå til høsten og vi fortsatt benytter tiltak som å stenge ned arbeidsplasser. Normale tilstander innlands bør være første pri. Så her er jeg nok litt avventede til hva som blir den faktiske konsekvensen. 

Anonymkode: cd14a...aa3

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

På hvilken måte blir vi mer kontrollert med koronapass ved reiser enn vi blir i dag? 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Koronapass er bare tøys. Man kan reise utenlands uten... 

Anonymkode: ed301...fcc

Koronapass er bare tøys. Man kan reise utenlands uten... 

Anonymkode: ed301...fcc

Akkurat nå kan du det. Når passet innføres vet vi ikke om bruk av passet vil bli obligatorisk ved reiser. Det er lagt opp til å kunne reise på negativ test og det vil jo komme frem på slikt pass . 

Når det skisseres slik det gjør i linken, med at passet skal gi muligheter og ikke begrensninger, synes jeg det er en strålende idé. Som frisk 40-åring på et sted med dårlig tilgang til vaksiner blir jeg neppe vaksinert før til høsten, men jeg unner alle som er vaksinerte muligheten til normalitet igjen. 

Anonymkode: b83a9...cb7

Er fullvaksinert, men utlandet er uaktuelt uansett. Jeg er redd dette gjør at høsten blir verre enn i fjor og at konfirmasjonen neste år da står i fare.

Vi burde vente med å reise til større del i verden er vaksinert. 

Anonymkode: 0f0b0...27a

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I kommuner uten testkapasitet...

Vente å høre hva myndighetene sier om det kanskje? Mulig du kan ta hurtigtesten på Gardermoen og andre steder, dette får vi snart vite mer om. 

Anonymkode: d941e...dae

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med som av helsemssige grunner ikke kan ta vaksinen, får de unntak fra koronapass?

Anonymkode: dc126...637

Det håper jeg da ikke. De blir ikke mindre smittefarlige av den grunn.

Anonymkode: ba94f...6b3

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ikke for å unngå karantene tror jeg, men for å kunne dra på konsert ol kan det hende.

Eu legger opp til at feks reise skal være så karantenefritt som mulig. Kun hvis det truer folkehelsen så kan man ha karantene . Nå må jo ikke Norge rette seg etter eu , men Høye og andre har sagt at Norges mål er å følge eu sine regler . I alle fall tett opptil. Innenlands er tanken at man kan teste seg inn på arrangementer . 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I kommuner uten testkapasitet...

Nå er det vel i grunn to debatter her. Denne saken hadde overskrift som sa at med koronapass blir det enklere å reise i eu. Innenlands har det flere ganger blitt presisert at testkapasitet må på plass først 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Eu legger opp til at feks reise skal være så karantenefritt som mulig. Kun hvis det truer folkehelsen så kan man ha karantene . Nå må jo ikke Norge rette seg etter eu , men Høye og andre har sagt at Norges mål er å følge eu sine regler . I alle fall tett opptil. Innenlands er tanken at man kan teste seg inn på arrangementer . 

Det er jo ford korona truer folkehelsa vi har karantenekrav. Hvorfor skulle det ellers blott brukt?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ford korona truer folkehelsa vi har karantenekrav. Hvorfor skulle det ellers blott brukt?

Jeg aner ikke hva definisjonen er i denne forbindelse. Det er i alle fall lagt opp til minst mulig karantebebruk 

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Nå er det vel i grunn to debatter her. Denne saken hadde overskrift som sa at med koronapass blir det enklere å reise i eu. Innenlands har det flere ganger blitt presisert at testkapasitet må på plass først 

Situasjonen i flere kommuner nå er at man må selv betale hele testen hvis man skal ut og reise. Dette er økonomisk diskriminering. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Jeg aner ikke hva definisjonen er i denne forbindelse. Det er i alle fall lagt opp til minst mulig karantebebruk 

Hvorfor diskuterer du noe som du ikke aner noe om? For å spy ut sitater fra Høie? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Situasjonen i flere kommuner nå er at man må selv betale hele testen hvis man skal ut og reise. Dette er økonomisk diskriminering. 

Ut av landet tenker du? I flere land kan man teste på flyplassen. I Malta har jeg hørt det er gratis . Andre steder vet jeg at det koster penger . 

• Opprett ny...