Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Hva gjør Liothyronin sammen med Levaxin for stoffskitet som Levaxin alene ikke gjør? Anonymkode: c94cb...a35
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Det gleder jeg meg virkelig til å se om du får noe svar på. Jeg tror det er en veldig god grunn til at dette er noe som legene nødig skriver ut, for å si det mildt. Anonymkode: f4cf9...53c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Jeg er ganske god på stoffskifte, synes jeg. Jeg driver med stoffskifte hver dag. Men jeg aner ikke hva noe av det er eller hva det brukes til. Jeg driver med stoffskifte helt uten noen hjelpemidler. Anonymkode: 03c3c...b7a
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Levaxin er et medikament med kun et virkestoff, Levothyroxinnatrium eller også thyroxin som man kaller det i kortform. Også kalt T4. Thyroxin har fire jodatomer. For at kroppen skal få nytte av T4 må den gjennom en prosess, dejodinase, hvor det blir fjernet et jodatom fra thyroxinet, og man står igjen med T3, Liothyroninnatrium. Dette er det aktive hormonet kroppen trenger. Noen stoffskiftepasienter har problemer med denne dejodinasen. De omdanner ikke godt nok fra T4 til T3. De kan få mer enn nok T4 i form av Levaxin eller andre T4 medikamenter, men klarer ikke å omdanne dette slik at de får nok av det aktive hormonet, T3. Da kan man hoppe over noe av prosessen ved å tilføre kunstig T3, Liothyronin. Det som gjør spesielt fastlegene betenkte til å bruke Liothyronin er at signalhormonet TSH ofte går ned mot null, blir undertrykket/supprimert ved bruk av T3 medikamenter. Dette gjelder da forsåvidt også NDT, stoffskiftehormoner fra svin som inneholder ikke bare T4, men T3,T2 og T1. Man mener at langvarig undertrykket TSH kan være farlig og gi hjerteproblemer og osteoporose. Det finnes, det jeg kjenner til, ikke oppdatert forskning som viser dette, men dette blir fremdeles brukt som grunn for å ikke gi Liothyronin. Håper jeg klarte å forklare dette på en forståelig måte.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (30 minutter siden): Noen stoffskiftepasienter har problemer med denne dejodinasen. De omdanner ikke godt nok fra T4 til T3. De kan få mer enn nok T4 i form av Levaxin eller andre T4 medikamenter, men klarer ikke å omdanne dette slik at de får nok av det aktive hormonet, T3. Jeg snakket med en lege om dette som har god peiling på stoffskifte. Han sa ikke så mye da jeg spurte, rodde bare litt rundt og svarte vagt. Så sa jeg at jeg hadde tenkt litt på at de som ikke får levaxin til å virke er de som ønsker å gå ned i vekt, og som skylder på levaxin når de ikke greier det, mens det egentlig er de selv som har for dårlig kontroll. Av hensyn til legen skal jeg ikke gjengi nøyaktig hva han sa, men det var tydelig at jeg ikke var den første som tenkte den tanken. Jeg fikk en følelse av at jeg nærmet meg et tabu. Men jeg liker ikke tabuer! Det er et enormt apparat som driver og hevder at levaxin ikke alltid har effekt. Og et vanvittig problem dersom man skal kunne legge press på leger for å skrive ut en medisin som blir brukt til helt andre ting enn å gjøre frisk, under dekke av at det handler om å gjøre frisk. Fortell meg gjerne hvordan kan man påvise at noen har problemer med dejodinasen, som du kaller det? Anonymkode: f4cf9...53c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg er ganske god på stoffskifte, synes jeg. Jeg driver med stoffskifte hver dag. Men jeg aner ikke hva noe av det er eller hva det brukes til. Jeg driver med stoffskifte helt uten noen hjelpemidler. Anonymkode: 03c3c...b7a Selv er jeg nokså brukbar på syre/base-balansen Anonymkode: f4cf9...53c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jeg snakket med en lege om dette som har god peiling på stoffskifte. Han sa ikke så mye da jeg spurte, rodde bare litt rundt og svarte vagt. Så sa jeg at jeg hadde tenkt litt på at de som ikke får levaxin til å virke er de som ønsker å gå ned i vekt, og som skylder på levaxin når de ikke greier det, mens det egentlig er de selv som har for dårlig kontroll. Av hensyn til legen skal jeg ikke gjengi nøyaktig hva han sa, men det var tydelig at jeg ikke var den første som tenkte den tanken. Jeg fikk en følelse av at jeg nærmet meg et tabu. Men jeg liker ikke tabuer! Det er et enormt apparat som driver og hevder at levaxin ikke alltid har effekt. Og et vanvittig problem dersom man skal kunne legge press på leger for å skrive ut en medisin som blir brukt til helt andre ting enn å gjøre frisk, under dekke av at det handler om å gjøre frisk. Fortell meg gjerne hvordan kan man påvise at noen har problemer med dejodinasen, som du kaller det? Anonymkode: f4cf9...53c Jeg er den som både mislykkes med vektnedgang, har fått vektoppgang som følge av Levaxinen uten å endre kosthold, og som fortsatt har symptomer på lavt stoffskifte, uansett hvor høyt dosen med Levaxin settes. Jeg skrev i en annen tråd i går at jeg startet slankingen sammen med to venninner, der disse hadde solid fremgang, mens jeg står i null. Selv om alle logger alt og ingen jukser. Jeg føler meg like dårlig nå som før jeg begynte på Levaxin - er like trøtt, like ukonsentrert, fryser, mister hår og har flisete negler. Prøvene mine er heller ikke noe særlig. Anonymkode: 4efb1...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er den som både mislykkes med vektnedgang, har fått vektoppgang som følge av Levaxinen uten å endre kosthold, og som fortsatt har symptomer på lavt stoffskifte, uansett hvor høyt dosen med Levaxin settes. Jeg skrev i en annen tråd i går at jeg startet slankingen sammen med to venninner, der disse hadde solid fremgang, mens jeg står i null. Selv om alle logger alt og ingen jukser. Jeg føler meg like dårlig nå som før jeg begynte på Levaxin - er like trøtt, like ukonsentrert, fryser, mister hår og har flisete negler. Prøvene mine er heller ikke noe særlig. Anonymkode: 4efb1...0bc Ja, og det er derfor jeg spør hvordan man kan påvise at man har problemer med dejodinasen, som Hvitt Hus kaller det. Hun nevner jo også at tilførsel av T3 kan føre til undertrykkelse av TSH. Dersom det ikke egentlig er noe fysisk i veien med en, men man tilfører et stoff for å gå ned i vekt, og så får nye problemer av dette, så vil jeg si det er nokså forståelig at legene ikke gir den muligheten. De er forpliktet til å gjøre frisk. Anonymkode: f4cf9...53c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ja, og det er derfor jeg spør hvordan man kan påvise at man har problemer med dejodinasen, som Hvitt Hus kaller det. Hun nevner jo også at tilførsel av T3 kan føre til undertrykkelse av TSH. Dersom det ikke egentlig er noe fysisk i veien med en, men man tilfører et stoff for å gå ned i vekt, og så får nye problemer av dette, så vil jeg si det er nokså forståelig at legene ikke gir den muligheten. De er forpliktet til å gjøre frisk. Anonymkode: f4cf9...53c Men hvis man går opp i vekt som følge av inntak av medisin, og ikke blir kvitt symptomer som medisiner skulle hjelpe mot, så blir man jo ikke frisk? Overvekt kan også føre til andre, farligere sykdommer. Anonymkode: 4efb1...0bc
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg snakket med en lege om dette som har god peiling på stoffskifte. Han sa ikke så mye da jeg spurte, rodde bare litt rundt og svarte vagt. Så sa jeg at jeg hadde tenkt litt på at de som ikke får levaxin til å virke er de som ønsker å gå ned i vekt, og som skylder på levaxin når de ikke greier det, mens det egentlig er de selv som har for dårlig kontroll. Av hensyn til legen skal jeg ikke gjengi nøyaktig hva han sa, men det var tydelig at jeg ikke var den første som tenkte den tanken. Jeg fikk en følelse av at jeg nærmet meg et tabu. Men jeg liker ikke tabuer! Det er et enormt apparat som driver og hevder at levaxin ikke alltid har effekt. Og et vanvittig problem dersom man skal kunne legge press på leger for å skrive ut en medisin som blir brukt til helt andre ting enn å gjøre frisk, under dekke av at det handler om å gjøre frisk. Fortell meg gjerne hvordan kan man påvise at noen har problemer med dejodinasen, som du kaller det? Anonymkode: f4cf9...53c Det er ikke så veldig komplisert. Man ser på ratioen mellom FT4 og FT3. Normalt sett med optimal behandling ligger FT4 i midtre til øvre del av referanseområdet. Det samme skal FT3 gjøre. Ligger Ft3 i nedre del av referanseområdet vet man at konverteringen av T4 til T3 ikke er optimal. Går man tilbake mange år, trolig så mye som 20-25 år, var det en greie at noen brukte stoffskiftehormoner for å gå ned i vekt. Men det eneste man oppnådde var å klusse til sitt eget normale stoffskifte. Mennesker har prøvd mye rart opp i gjennom for å gå ned i vekt, bla da thyroxin og amfetamin. Amfetamin går man jo faktisk ned i vekt med da. 😉 Når det gjelder vekt og bruk av Levaxin er det nå engang slik idag at man ikke får behandling med stoffskiftehormoner hvis ikke blodprøvene er dårlige nok. Og man skal ha verre prøver idag for å få behandling, enn da jeg startet min reise med stoffskiftesykdom for 20 år siden. Da kunne man få prøvebehandling med Levaxin hvis TSH var over 4.5. Nå må folk slite med TSH bort i 10 før de får behandling. Det er en del som ikke blir bra på Levaxin. På lik måte med at noen får effekt av det ene antideppresiva og ikke det andre. Heldigvis er det større åpenhet for å teste ut kombinasjonsbehandling med Lio nå, og også behandling med NDT. Det viktigste for lege og pasient bør jo være å finne den behandlingen som gjør pasienten i stand til å håndtere livet som normalt, ikke hva slags behandling som blir gitt. Edit: Jeg kaller det forøvrig ikke dejodinasen. Det heter faktisk det. Endret 29. mai 2021 av HvittHus
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg er den som både mislykkes med vektnedgang, har fått vektoppgang som følge av Levaxinen uten å endre kosthold, og som fortsatt har symptomer på lavt stoffskifte, uansett hvor høyt dosen med Levaxin settes. Jeg skrev i en annen tråd i går at jeg startet slankingen sammen med to venninner, der disse hadde solid fremgang, mens jeg står i null. Selv om alle logger alt og ingen jukser. Jeg føler meg like dårlig nå som før jeg begynte på Levaxin - er like trøtt, like ukonsentrert, fryser, mister hår og har flisete negler. Prøvene mine er heller ikke noe særlig. Anonymkode: 4efb1...0bc Da er du ikke optimalt behandlet. Så enkelt er det. Med optimal behandling skal symptomene på hypothyreosen forsvinne, og man skal kunne gå normalt ned i vekt. Hvis prøvene dine ikke er noe særlig, forstår jeg ikke helt hvorfor ikke legen gjør noe med det? Om det er å øke Levaxin, evnt tilføre Lio eller se på andre alternativer enn Levaxin. Man har feks Euthyrox som noen responderer bedre på enn Levaxin.
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ja, og det er derfor jeg spør hvordan man kan påvise at man har problemer med dejodinasen, som Hvitt Hus kaller det. Hun nevner jo også at tilførsel av T3 kan føre til undertrykkelse av TSH. Dersom det ikke egentlig er noe fysisk i veien med en, men man tilfører et stoff for å gå ned i vekt, og så får nye problemer av dette, så vil jeg si det er nokså forståelig at legene ikke gir den muligheten. De er forpliktet til å gjøre frisk. Anonymkode: f4cf9...53c Du får ikke stoffskiftehormoner i dag uten at prøvene dine er helt på bærtur, og da er det noe fysisk galt med en. 😉
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (1 minutt siden): Da er du ikke optimalt behandlet. Så enkelt er det. Med optimal behandling skal symptomene på hypothyreosen forsvinne, og man skal kunne gå normalt ned i vekt. Hvis prøvene dine ikke er noe særlig, forstår jeg ikke helt hvorfor ikke legen gjør noe med det? Om det er å øke Levaxin, evnt tilføre Lio eller se på andre alternativer enn Levaxin. Man har feks Euthyrox som noen responderer bedre på enn Levaxin. Dosen med Levaxin har allerede vært så høy at jeg ble dårlig av medisinen, så den kan ikke lenger økes. Lio ønsker ikke legen å prøve, og i hvert fall ikke NDT, som man i tillegg må betale for selv. Anonymkode: 4efb1...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #14 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (Akkurat nå): Du får ikke stoffskiftehormoner i dag uten at prøvene dine er helt på bærtur, og da er det noe fysisk galt med en. 😉 Det er så vidt man får Levaxin da heller... Anonymkode: 4efb1...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #15 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (1 minutt siden): Det er ikke så veldig komplisert. Man ser på ratioen mellom FT4 og FT3. Normalt sett med optimal behandling ligger FT4 i midtre til øvre del av referanseområdet. Det samme skal FT3 gjøre. Ligger Ft3 i nedre del av referanseområdet vet man at konverteringen av T4 til T3 ikke er optimal. Ok, så det man snakker om er helt vanlige blodprøver der dette kommer frem? Jeg har en gang hørt at det var snakk om «ting som ikke er synlig på blodprøvesvar, men jeg kjenner det på kroppen!», og det var derfor jeg var så skeptisk. Takk for oppklaring! HvittHus skrev (2 minutter siden): Mennesker har prøvd mye rart opp i gjennom for å gå ned i vekt, bla da thyroxin og amfetamin. Amfetamin går man jo faktisk ned i vekt med da. 😉 Ja, jeg tenkte på dette da jeg skrev HvittHus skrev (4 minutter siden): Når det gjelder vekt og bruk av Levaxin er det nå engang slik idag at man ikke får behandling med stoffskiftehormoner hvis ikke blodprøvene er dårlige nok. Og man skal ha verre prøver idag for å få behandling, enn da jeg startet min reise med stoffskiftesykdom for 20 år siden. Da kunne man få prøvebehandling med Levaxin hvis TSH var over 4.5. Nå må folk slite med TSH bort i 10 før de får behandling. Det er en del som ikke blir bra på Levaxin. På lik måte med at noen får effekt av det ene antideppresiva og ikke det andre. Når det gjelder antidepressiva så har jeg lest, mener jeg nokså bestemt, at det finnes to typer mennesker, de som har effekt av antidepressiva (uansett type) og de som ikke har det. Så da er det bare å krysse fingrene for at man har det, hvis man er så uheldig. Men det finnes jo en del andre ting som kan hjelpe mot depresjon, enn antidepressiva. Men når det gjelder levaxin er det kanskje mulig at det er litt som med andre medisiner hvor man er redd for misbruk? Det er jo ingen tvil om at øker man stoffskiftet så går man før eller siden ned i vekt. Men det naturlige for kroppen er ikke nødvendigvis å ha høyt stoffskifte og høy forbrenning. Det varierer vel med ulike livsfaser og slike ting. Og dermed kan det være avvik mellom hva pasienten selv mener er normalt, og hva legene synes er gunstig? Anonymkode: f4cf9...53c
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #16 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dosen med Levaxin har allerede vært så høy at jeg ble dårlig av medisinen, så den kan ikke lenger økes. Lio ønsker ikke legen å prøve, og i hvert fall ikke NDT, som man i tillegg må betale for selv. Anonymkode: 4efb1...0bc Trolig har du fått så mye T4 at reversT3 har slått inn. Da blir man dårlig. Har du mulighet til å teste en annen fastlege, evnt gå privat? NDT er ikke så ille dyrt hvis man bruker feks Thyreoid Glostrup. Armour er veldig dyrt, og det hadde jeg selv måttet grave litt i lommeboka for å ta meg råd til, men Glostrup for et år kommer for de fleste hypothyreosepasienter på under 8000.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #17 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (5 minutter siden): Trolig har du fått så mye T4 at reversT3 har slått inn. Da blir man dårlig. Har du mulighet til å teste en annen fastlege, evnt gå privat? NDT er ikke så ille dyrt hvis man bruker feks Thyreoid Glostrup. Armour er veldig dyrt, og det hadde jeg selv måttet grave litt i lommeboka for å ta meg råd til, men Glostrup for et år kommer for de fleste hypothyreosepasienter på under 8000. Vi har ikke noe privatklinikker i min del av fylket, dessverre. Anonymkode: 4efb1...0bc
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 (endret) Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ok, så det man snakker om er helt vanlige blodprøver der dette kommer frem? Jeg har en gang hørt at det var snakk om «ting som ikke er synlig på blodprøvesvar, men jeg kjenner det på kroppen!», og det var derfor jeg var så skeptisk. Takk for oppklaring! Ja, jeg tenkte på dette da jeg skrev Når det gjelder antidepressiva så har jeg lest, mener jeg nokså bestemt, at det finnes to typer mennesker, de som har effekt av antidepressiva (uansett type) og de som ikke har det. Så da er det bare å krysse fingrene for at man har det, hvis man er så uheldig. Men det finnes jo en del andre ting som kan hjelpe mot depresjon, enn antidepressiva. Men når det gjelder levaxin er det kanskje mulig at det er litt som med andre medisiner hvor man er redd for misbruk? Det er jo ingen tvil om at øker man stoffskiftet så går man før eller siden ned i vekt. Men det naturlige for kroppen er ikke nødvendigvis å ha høyt stoffskifte og høy forbrenning. Det varierer vel med ulike livsfaser og slike ting. Og dermed kan det være avvik mellom hva pasienten selv mener er normalt, og hva legene synes er gunstig? Anonymkode: f4cf9...53c Helt vanlige blodprøver ja. Jeg er ikke så sikker på at man går ned i vekt selv om stoffskiftet er blitt veldig høyt. Isåfall skulle alle Gravespasienter, samt feks jeg som ligger høyt i stoffskiftet pga kreft i skjoldkjertelen, ha vært tynne. Og det er ikke tilfelle. Jeg husker en av spesialistene vi hadde på foredrag sa noe om at det ikke hadde noen effekt å legge til ekstra stoffskiftehormon for å gå ned i vekt, for det ville gi den motsatte effekten , og sannsynligvis sette igang reversT3. Problemet med fastlegene er at de ser utelukkende ser på blodprøvene. De lytter ikke til pasienten og hva pasienten forteller. Så når pasienten sier at nå føler jeg meg fin, og hverdagen og jobben glir som normalt, ser legen på blodprøvene og sier at du er overmedisinert fordi TSH er for lav, eller Ft4 ligger utenfor referanseområdet. Dermed får man den kræsjen som gjør at mange tyr til det private. I tillegg er mange fastleger lite villige til å prøve noe annet enn Levaxin når pasienten forteller om en behandling som ikke virker optimalt. Det virker faktisk som man heller vil ha pasienter som havner på AAP og Ufør enn å teste feks NDT. Og dette er gjengs for hele Norden. Ser man til USA derimot er andelen pasienter som prøver kombinasjonsbehandling mye mye større, og legene villige til å teste ut mer. Det sier egentlig sitt om Norge siden legene i USA jo har angsten for rettsaker hengende over hodet hele tiden. Edit: Glemte å skrive at det nok ikke så veldig mange leger i Norge som er bekymret for misbruk av Levaxin, all den tid det må en klar indikasjon til for å få medikamentet skrevet ut. Endret 29. mai 2021 av HvittHus
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #19 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Vi har ikke noe privatklinikker i min del av fylket, dessverre. Anonymkode: 4efb1...0bc I disse koronatider tilbyr de fleste private aktørene telefontimer. Selv om de normalt sett ønsker å se pasienter ved den første timen, har mange satt det til side det siste året.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #20 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (1 minutt siden): I disse koronatider tilbyr de fleste private aktørene telefontimer. Selv om de normalt sett ønsker å se pasienter ved den første timen, har mange satt det til side det siste året. Hvordan blir det med prøver da? Anonymkode: 4efb1...0bc
HvittHus Skrevet 29. mai 2021 #21 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan blir det med prøver da? Anonymkode: 4efb1...0bc Jeg har vært borte i tilfeller hvor det har blitt veldig vanskelig, men de aller fleste får lov til å ta prøvene enten hos fastlegen eler på nærmeste sykehus.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #22 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (3 timer siden): Levaxin er et medikament med kun et virkestoff, Levothyroxinnatrium eller også thyroxin som man kaller det i kortform. Også kalt T4. Thyroxin har fire jodatomer. For at kroppen skal få nytte av T4 må den gjennom en prosess, dejodinase, hvor det blir fjernet et jodatom fra thyroxinet, og man står igjen med T3, Liothyroninnatrium. Dette er det aktive hormonet kroppen trenger. Noen stoffskiftepasienter har problemer med denne dejodinasen. De omdanner ikke godt nok fra T4 til T3. De kan få mer enn nok T4 i form av Levaxin eller andre T4 medikamenter, men klarer ikke å omdanne dette slik at de får nok av det aktive hormonet, T3. Da kan man hoppe over noe av prosessen ved å tilføre kunstig T3, Liothyronin. Det som gjør spesielt fastlegene betenkte til å bruke Liothyronin er at signalhormonet TSH ofte går ned mot null, blir undertrykket/supprimert ved bruk av T3 medikamenter. Dette gjelder da forsåvidt også NDT, stoffskiftehormoner fra svin som inneholder ikke bare T4, men T3,T2 og T1. Man mener at langvarig undertrykket TSH kan være farlig og gi hjerteproblemer og osteoporose. Det finnes, det jeg kjenner til, ikke oppdatert forskning som viser dette, men dette blir fremdeles brukt som grunn for å ikke gi Liothyronin. Håper jeg klarte å forklare dette på en forståelig måte. Takk for fin forklaring, men hva mener du med at TSH blir undertrykket? Hi Anonymkode: c94cb...a35
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #23 Skrevet 29. mai 2021 HvittHus skrev (40 minutter siden): Trolig har du fått så mye T4 at reversT3 har slått inn. Da blir man dårlig. Har du mulighet til å teste en annen fastlege, evnt gå privat? NDT er ikke så ille dyrt hvis man bruker feks Thyreoid Glostrup. Armour er veldig dyrt, og det hadde jeg selv måttet grave litt i lommeboka for å ta meg råd til, men Glostrup for et år kommer for de fleste hypothyreosepasienter på under 8000. Hva er reversT3? Hi Anonymkode: c94cb...a35
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #24 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hva er reversT3? Hi Anonymkode: c94cb...a35 Er det ikke bedre å lese seg opp på stoffskifte, i stedet for å spørre HVER MINSTE TING fordi man har null kunnskap, og synse om at folk bruker Levaxin for å gå ned i vekt uten å ha problemer med stoffskifte. Dette er bare kverulering. Anonymkode: 4efb1...0bc
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #25 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Er det ikke bedre å lese seg opp på stoffskifte, i stedet for å spørre HVER MINSTE TING fordi man har null kunnskap, og synse om at folk bruker Levaxin for å gå ned i vekt uten å ha problemer med stoffskifte. Dette er bare kverulering. Anonymkode: 4efb1...0bc Det er MIN tråd og den handler ikke om vektnedgang i det hele tatt. Hi Anonymkode: c94cb...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå