Gå til innhold

Kjole til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Himmel og hav skrev (7 minutter siden):

Jeg har noen rette skjørt som er helt ubrukelige å sykle i. De ender som en ring rundt øvre del av låret. Jeg redder meg inn med sykkelshorts under, men det er jo ikke lekkert på noe vis. Hvor er det du fester sikkerhetsnålene?

Nå kjente jeg at det er det ikke sikkert man ønsker å vite :D  .

Sykkel + kjole er forbeholdt sånne "romantisk postkort fra sommeren"- aktiviteter som å sykle til herregården og flanere under eikene. Om intensjonen er noe mer prosaisk, som for eksempel jobb, foretrekker jeg å stappe kjolen i sekken og skifte når jeg kommer fram.

Fortsetter under...

Skrevet

Kjole til hverdag og fest! 

Går i kjole minst en dag i uken, bruker som regel joggesko eller Birkenstock til hverdags, til fest er det hæler eller fine sandaler. 

Har flest kjoler som passer til høst og vinter, må ut på shopping! 

Skrevet
frk Nilsen skrev (Akkurat nå):

Kjole til hverdag og fest! 

Går i kjole minst en dag i uken, bruker som regel joggesko eller Birkenstock til hverdags, til fest er det hæler eller fine sandaler. 

Har flest kjoler som passer til høst og vinter, må ut på shopping! 

Så leit 😂.

Skrevet

Er det bare meg som får gnagsår mellom lårene når jeg bruker sommerkjole? #flaut

Anonymkode: 7b249...e30

Skrevet
sug lut skrev (10 timer siden):

"Alle ørten (ørten er et tulletall) kjolene" er korrekt nok, ja. Du kan si "Alle kjoler er pene" (ubestemt form flertall, generelt om kjoler) eller "alle kjolene er pene" (bestemt form flertall, spesifikke kjoler).

Det er mulig at det er gramatikalsk riktig å si det, men for meg skjærer det i øynene. "Alle de ørten kjolene" høres mye bedre ut."

Anonymkode: 83b5c...eac

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er mulig at det er gramatikalsk riktig å si det, men for meg skjærer det i øynene. "Alle de ørten kjolene" høres mye bedre ut."

Anonymkode: 83b5c...eac

Men det er det altså ikke. Hva med "alle fire ungene fikk ny sykkel"?

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Er det bare meg som får gnagsår mellom lårene når jeg bruker sommerkjole? #flaut

Det kan løses glatt med en type hold inn «bestemortruse» i fasong sykkelshorts 👍🏻 Snakker av erfaring. Løser ett annet problem også, ved litt vind avdekker man kun en sort «sykkelshorts» og eliminerer faren for at noen skal få ett glimt inn i hatteforets verden😂

Anonymkode: 12c92...46b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Sånne: https://www.lindex.com/no/p/8157553-80-svart-sykkelshorts-med-blondekant?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces-across-google&gclid=CjwKCAjwzMeFBhBwEiwAzwS8zN4Lgs8cpJYstQaDNDuHg2pIVV7IHfI-1tDvMayc3lsjXh5W_upj8xoCMeUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Jeg har mange og de gjør livet så mye mer behagelig for de av oss som har lår som møtes på midten.

Skrevet
Listedamen skrev (33 minutter siden):

Her lurer jeg på om tanken er bedre enn det faktiske produktet. Ja, de ser lekrere ut enn bestemors mamelukker. Men de sitter ikke der det gnager, utfra bildene, og ser ellers usedvanlig ubehagelige ut. Antiskli silikon, ja, det er vel ikke det jeg har lyst på å ha på mine varme sommerlår, kjenner jeg.

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Her lurer jeg på om tanken er bedre enn det faktiske produktet. Ja, de ser lekrere ut enn bestemors mamelukker. Men de sitter ikke der det gnager, utfra bildene, og ser ellers usedvanlig ubehagelige ut. Antiskli silikon, ja, det er vel ikke det jeg har lyst på å ha på mine varme sommerlår, kjenner jeg.

Her kommer min helt personlige vurdering av produktet. Jeg kjøpte nemlig noen for litt siden for å teste. 

Pluss: De er pene, ganske myke og ser bra ut. Holder seg oppe i den forstand at de ikke sklir ned. Silikonet kjennes egentlig ikke. 

Minus: På meg, så er behovet for noe som beskytter helt øverst ved Laura, eller hatteforet som noen over skrev (jeg adopterte umiddelbart uttrykket). Dessverre er jeg også utformet sånn at rumpa mi møter baksiden av lårene mine omtrent på samme høyde, eller littegrann under. Det er mulig at det er standard, jeg har aldri studert andre så nøye, men lårene mine er altså lengre foran enn bak. Når jeg da tar bandelettene på, noe som er litt mer fomlete enn å dra på en sykkelbukse, så havner de helt i rumpe-lårovergangen og ruller seg ned bak. Ikke så mye at de sklir av, men nok til at det er irriterende. Det er mulig at jeg kommer til å bruke dem til en veldig pen kjole en gang, om jeg er redd for Marilyn Monroe løft eller den er litt gjennomskinnelig, men ellers sverger jeg nok til sykkelbukse. 

Skrevet

Hatteforet🤣

Anonymkode: 2a7d5...571

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Bestemors mamelukker er topp i mange tilfeller😄 Akkurat disse er faktisk veldig gode og har hjulpet mot lårgniss hos flere jeg kjenner, men det er jo absolutt en smakssak.

Annonse

Skrevet
Himmel og hav skrev (21 timer siden):

Jeg har noen rette skjørt som er helt ubrukelige å sykle i. De ender som en ring rundt øvre del av låret. Jeg redder meg inn med sykkelshorts under, men det er jo ikke lekkert på noe vis. Hvor er det du fester sikkerhetsnålene?

Ja, ikke rette skjørt! Det funker dårlig. Jeg bruker stort sett skjørt som har noenlunde a-line-fasong, og det funker helt fint til sykling. Sikkerhetsnåler bruker jeg for å holde splitter på plass, eller forhindre omslagsskjørt fra å åpne seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Talkum eller pudder løser det problemet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...