Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Jeg har egentlig veldig mange hverdagskjoler, men blir aldri til at jeg bruker de. Bruker dere kjoler til hverdags? Sånn på sommeren når det er fint vær? Føler meg så pyntet, selv om jeg ikke er det. Anonymkode: 1df15...db6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Hva er galt med å være litt pyntet da? Hvorfor være redd for å vise seg litt frem? Anonymkode: 3f326...89d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Går i kjole eller skjørt hver dag nesten, hvorfor ikke 😊 Anonymkode: dcf12...1aa
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Bruker mye kjole om sommeren. Sommerkjoler er luftige og deilige når det er varmt, og de er da ikke veldig pyntet... Er ikke så glad i shorts, har ikke så pene ben egentlig. De synes jo i knelange kjoler også, men da fremheves de ikke like mye synes jeg (har masse åreknuter) Anonymkode: 3862b...9b5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Jeg bruker kjoler hver dag, året rundt. Men det var rart i starten. Men kjoler på sommeren har jeg ikke hatt problemer med. Er jo mange damer som går i kjole på fine sommerdager. Anonymkode: 2926c...5d2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Jeg synes det ser fint ut på andre, det er sikkert bare det at jeg ikke er vant til å bruke det selv. Jeg kjøper meg jo nye kjoler hvert år, som blir hengende i skapet😄 Får begynne å bruke de😊 Anonymkode: 1df15...db6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Jeg elsker kjoler om sommeren. Går nesten bare i det. Det er så fantastisk å bare tre en kjole over hodet, stikke føttene i sandaler og være ferdig kledd! Jeg liker godt ganske enkle kjoler, så føler meg ikke spesielt pyntet. Skulle gjerne gått mer i kjole de andre sesongene også, men det stopper ofte på at jeg synes strømpebukse er noe herk... Anonymkode: 11a46...12e
ostepop123 Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 Jeg går i skjørt og kjole hele året*! Synes det er mye lettere å se fresh ut i det enn i bukser, uten at det trenger å være veldig oppstasa. *med unntak av på hjemmekontoret. Jeg gidder ikke sitte med strømpebukse hjemme.
Superdolly Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 ostepop123 skrev (7 timer siden): Jeg går i skjørt og kjole hele året*! Synes det er mye lettere å se fresh ut i det enn i bukser, uten at det trenger å være veldig oppstasa. *med unntak av på hjemmekontoret. Jeg gidder ikke sitte med strømpebukse hjemme. Dette! Og selv om jeg har mange "hverdagskjoler" som ikke er så veldig pyntet, og jeg ikke styler dem opp, så føler jeg meg hakket finere enn jeg gjør med dongeribukser og en eller annen genser. Varierer med skjørt av og til. Jeg elsker å gå i kjole eller skjørt.
sug lut Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 Superdolly skrev (11 minutter siden): Dette! Og selv om jeg har mange "hverdagskjoler" som ikke er så veldig pyntet, og jeg ikke styler dem opp, så føler jeg meg hakket finere enn jeg gjør med dongeribukser og en eller annen genser. Varierer med skjørt av og til. Jeg elsker å gå i kjole eller skjørt. Samme her. Og endelig er det sommer til å lufte alle ørten sommerkjolene, hurra! Kjole/skjørt på jobb er forøvrig helårsaktivitet.
sug lut Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 Og forresten, med stoffsko eller joggesko er enhver kjole nedpynta nok. Men NOEN må snakk få ut covidfingeren så jeg kan få avsetning på de fine PYNTA/pyntbare kjolene også. Skikkelig sommerfest eller bryllup, takk!
tante grusom master of law Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 sug lut skrev (6 minutter siden): Og forresten, med stoffsko eller joggesko er enhver kjole nedpynta nok. Men NOEN må snakk få ut covidfingeren så jeg kan få avsetning på de fine PYNTA/pyntbare kjolene også. Skikkelig sommerfest eller bryllup, takk! Helt enig! Kjøpte flere litt mer pynta sommerkjoler i fjor vår, som jeg ikke har fått brukt ett minutt enda. Klar for sommerfester, og håper det kan bli noe av det denne sommeren!
tante grusom master of law Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har egentlig veldig mange hverdagskjoler, men blir aldri til at jeg bruker de. Bruker dere kjoler til hverdags? Sånn på sommeren når det er fint vær? Føler meg så pyntet, selv om jeg ikke er det. Anonymkode: 1df15...db6 Jeg bruker kjoler og skjørt året rundt med unntak av hjemmekontor. Pynter opp og ned med tilbehør og sko.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 Jupp, så fort sola titter frem er kjolene på. Bruker de alle på rundgang, både hverdagskjoler og finkjoler. Livet er for kort til å ikke bruke finstasen innimellom. Anonymkode: 12c92...46b
Tante Hufsa Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 Jeg elsker kjoler og å pynte meg. Fine kjoler blir mindre pynta om man bruker lave sko med litt grove såler feks. Og hvorfor ikke pynte seg for en vanlig hverdag? Det er mest hverdager.
Spurvugla Skrevet 28. mai 2021 #16 Skrevet 28. mai 2021 Jeg bruker en del kjoler både hjemme og på jobb, men ikke når jeg sykler. Det blir bare for upraktisk.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #17 Skrevet 28. mai 2021 Jeg går sjelden i kjole. Det fungerer greit på passive dager, men jeg liker ikke å måtte skifte hver gang jeg skal være litt mer aktiv. Anonymkode: 83b5c...eac
Himmel og hav Skrevet 28. mai 2021 #18 Skrevet 28. mai 2021 Jeg bruker kjole hele året, og nå om sommeren er det ekstra deilig. Mye svalere med en kjole enn bukser. Jeg bruker gjerne joggesko, boots eller andre flate sko til, mest fordi føttene mine har det best da, og da forsvinner mye av pyntepreget og pyntefølelsen.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #19 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har egentlig veldig mange hverdagskjoler, men blir aldri til at jeg bruker de. Bruker dere kjoler til hverdags? Sånn på sommeren når det er fint vær? Føler meg så pyntet, selv om jeg ikke er det. Anonymkode: 1df15...db6 Jeg bruker bare tunika og kjoler til hverdags. Grunnen er at jeg ikke får på meg noen bukser som sitter pent - resultat av fire barnefødsler, en "donut" på magen. Uansett hvor mange kilo jeg går ned, slanker jeg meg kun på armene, beina og puppene. Magen forblir like diger. Jeg skjønner for øvrig ikke enkelte norske kvinners frykt for å pynte seg i hverdagen. MÅ man være grå og kjedelig hele tiden? Men kanskje dumme utlendingen meg ikke forstår norsk kultur, hva vet jeg... Anonymkode: c4160...a38
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #20 Skrevet 28. mai 2021 sug lut skrev (5 timer siden): Samme her. Og endelig er det sommer til å lufte alle ørten sommerkjolene, hurra! Kjole/skjørt på jobb er forøvrig helårsaktivitet. Bare spørsmål her fra den dumme utlendingen - er formuleringen "alle ørten sommerkjoleNE" korrekt grammatisk sett? Jeg trodde det var "alle kjoleR", eller "alle DE ørten sommerkjoleNE". Ikke meningen å rette, men derimot å lære - er det jeg som har tatt feil i 20 år? Anonymkode: c4160...a38
ostepop123 Skrevet 28. mai 2021 #21 Skrevet 28. mai 2021 Spurvugla skrev (4 timer siden): Jeg bruker en del kjoler både hjemme og på jobb, men ikke når jeg sykler. Det blir bare for upraktisk. Jeg setter min ære i å sykle i skjørt (bruker sikkerhetsnåler for å forhindre kriser). Det viktigste er å ikke være en del av den gjengen med selvlysende jåleklær.
ostepop123 Skrevet 28. mai 2021 #22 Skrevet 28. mai 2021 sug lut skrev (6 timer siden): Og forresten, med stoffsko eller joggesko er enhver kjole nedpynta nok. Men NOEN må snakk få ut covidfingeren så jeg kan få avsetning på de fine PYNTA/pyntbare kjolene også. Skikkelig sommerfest eller bryllup, takk! Ja, her må noen ta grep.
sug lut Skrevet 28. mai 2021 #23 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bare spørsmål her fra den dumme utlendingen - er formuleringen "alle ørten sommerkjoleNE" korrekt grammatisk sett? Jeg trodde det var "alle kjoleR", eller "alle DE ørten sommerkjoleNE". Ikke meningen å rette, men derimot å lære - er det jeg som har tatt feil i 20 år? Anonymkode: c4160...a38 "Alle ørten (ørten er et tulletall) kjolene" er korrekt nok, ja. Du kan si "Alle kjoler er pene" (ubestemt form flertall, generelt om kjoler) eller "alle kjolene er pene" (bestemt form flertall, spesifikke kjoler).
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #24 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bare spørsmål her fra den dumme utlendingen - er formuleringen "alle ørten sommerkjoleNE" korrekt grammatisk sett? Jeg trodde det var "alle kjoleR", eller "alle DE ørten sommerkjoleNE". Ikke meningen å rette, men derimot å lære - er det jeg som har tatt feil i 20 år? Anonymkode: c4160...a38 Slik sug lut skriver det er korrekt, spesielt om hun skriver om sine egne sommerkjoler, det vil si alle sommerkjolene (hennes). Hvis hun skrev det som en mer generell kommentar om alle sommerkjoler i landet, da tror jeg det mest naturlige vil være å skrive sommerkjoler, men også da kan man nok bruke sommerkjolene (som i motsetning til f.eks. alle vinterkjolene i landet). Du kan tenke at siden hun (slik jeg tolker henne) skriver: Og endelig er det sommer til å lufte alle ørten sommerkjolene mine. Anonymkode: c8353...4ed
Himmel og hav Skrevet 28. mai 2021 #25 Skrevet 28. mai 2021 ostepop123 skrev (1 time siden): Jeg setter min ære i å sykle i skjørt (bruker sikkerhetsnåler for å forhindre kriser). Det viktigste er å ikke være en del av den gjengen med selvlysende jåleklær. Jeg har noen rette skjørt som er helt ubrukelige å sykle i. De ender som en ring rundt øvre del av låret. Jeg redder meg inn med sykkelshorts under, men det er jo ikke lekkert på noe vis. Hvor er det du fester sikkerhetsnålene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå