Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #26 Del Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er du som tråkker inn i en tråd som er ment å være en lett og munter tråd der vi kunne le litt av situasjonen for å smelle rundt deg med antitiltakspropaganda. Du kan ikke forvente å bli populær av sånt. Anonymkode: 8db3e...59a Jeg hadde ingen planer om å bli poppis altså. Jeg er ferdig med puberteten. Anonymkode: cdbd2...ef6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #27 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Dessuten, ikke alle i landet er under 50 år. Tror du livet til folk er så bortkasta etter 50 at de bare kan ofres fordi du har liten sjanse for å dø? Skal vi snakkes når du blir 60 og se hva du tenker da? Anonymkode: b7513...6c3 Selv om ikke jeg er hundre prosent enig i det hun over skriver, så har hun ett lite poeng her. Ikke fordi de over 50 bare skal ofres, men hvorvidt det er riktig å ofre de under kun for å beskytte, slik vi har gjort nå. For slik det ser ut fremover, har vi en haug fra 60 og oppover som muligens kan reise fritt mens elever fremdeles er på rødt nivå, avlyste sommerjobber og hjemmeundervisning på skolen. Så kanskje det ville vært mer samfunnsnyttig å holde de eldste hjemme i stedet? Kanskje de som må beskyttes burde tatt støyten i stedet. Anonymkode: 42293...c2d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #28 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Selv om ikke jeg er hundre prosent enig i det hun over skriver, så har hun ett lite poeng her. Ikke fordi de over 50 bare skal ofres, men hvorvidt det er riktig å ofre de under kun for å beskytte, slik vi har gjort nå. For slik det ser ut fremover, har vi en haug fra 60 og oppover som muligens kan reise fritt mens elever fremdeles er på rødt nivå, avlyste sommerjobber og hjemmeundervisning på skolen. Så kanskje det ville vært mer samfunnsnyttig å holde de eldste hjemme i stedet? Kanskje de som må beskyttes burde tatt støyten i stedet. Anonymkode: 42293...c2d Det er stor, stor forskjell på å ofre som i potensielt dø eller få alvorlig sykdom og ofre som i å ikke få gå på fest, reise til Sverige eller gå på forelesning. Om alle over 50 eller i risikogruppe skulle vært hjemme, hvordan ser du for deg at det hadde påvirket samfunnet? Hvor mange lærere, jordmødre, tannleger, politibetjenter, butikkansatte, ansatte i transport, hjemmetjeneste osv i den gruppa ser du for deg at finnes? For meg hadde både tannlegen, fastlegen, spesialisten jeg går til, frisøren og sikkert en håndfull i matbutikken blitt borte. tenker du for øvrig at de i risikogrupper, det være seg av alder eller annet, ikke har tatt noen støyt oppi dette? Det er sant at det ikke er greit å være barn og ungdom oppi dette, men det har ikke vært greit å være i risikogruppe heller. Å leve med vissheten om at det fyker et virus rundt som utgjør en fare for alvorlig sykdom og død, og at den risikoen er større for deg enn for naboen eller kollegaen, det er langt fra greit. Så støyten er antagelig ganske greit fordelt. Det er for øvrig 2,1 millioner i Norge som er i risikogruppe. Det er mange som burde holdt seg hjemme... Anonymkode: b7513...6c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #29 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er stor, stor forskjell på å ofre som i potensielt dø eller få alvorlig sykdom og ofre som i å ikke få gå på fest, reise til Sverige eller gå på forelesning. Om alle over 50 eller i risikogruppe skulle vært hjemme, hvordan ser du for deg at det hadde påvirket samfunnet? Hvor mange lærere, jordmødre, tannleger, politibetjenter, butikkansatte, ansatte i transport, hjemmetjeneste osv i den gruppa ser du for deg at finnes? For meg hadde både tannlegen, fastlegen, spesialisten jeg går til, frisøren og sikkert en håndfull i matbutikken blitt borte. tenker du for øvrig at de i risikogrupper, det være seg av alder eller annet, ikke har tatt noen støyt oppi dette? Det er sant at det ikke er greit å være barn og ungdom oppi dette, men det har ikke vært greit å være i risikogruppe heller. Å leve med vissheten om at det fyker et virus rundt som utgjør en fare for alvorlig sykdom og død, og at den risikoen er større for deg enn for naboen eller kollegaen, det er langt fra greit. Så støyten er antagelig ganske greit fordelt. Det er for øvrig 2,1 millioner i Norge som er i risikogruppe. Det er mange som burde holdt seg hjemme... Anonymkode: b7513...6c3 Da må man gjøre noe med folkehelsa asap. Hvis halve befolkningen er syke og/eller overvektige, så er ikke pandemi vår største frykt. Hvordan kan det ha seg at i et land med så god økonomi og så gode muligheter har vi så syke folk? Hva er grunnen til at nordmenn er sykere enn andre folkeslag? Anonymkode: 0459a...8a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #30 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er stor, stor forskjell på å ofre som i potensielt dø eller få alvorlig sykdom og ofre som i å ikke få gå på fest, reise til Sverige eller gå på forelesning. Om alle over 50 eller i risikogruppe skulle vært hjemme, hvordan ser du for deg at det hadde påvirket samfunnet? Hvor mange lærere, jordmødre, tannleger, politibetjenter, butikkansatte, ansatte i transport, hjemmetjeneste osv i den gruppa ser du for deg at finnes? For meg hadde både tannlegen, fastlegen, spesialisten jeg går til, frisøren og sikkert en håndfull i matbutikken blitt borte. tenker du for øvrig at de i risikogrupper, det være seg av alder eller annet, ikke har tatt noen støyt oppi dette? Det er sant at det ikke er greit å være barn og ungdom oppi dette, men det har ikke vært greit å være i risikogruppe heller. Å leve med vissheten om at det fyker et virus rundt som utgjør en fare for alvorlig sykdom og død, og at den risikoen er større for deg enn for naboen eller kollegaen, det er langt fra greit. Så støyten er antagelig ganske greit fordelt. Det er for øvrig 2,1 millioner i Norge som er i risikogruppe. Det er mange som burde holdt seg hjemme... Anonymkode: b7513...6c3 Nå har jeg på ingen måte konkludert med noe. Jeg ser at det er flere sider. Eneste jeg vil si meg uenig i er at det i hovedsak handler om fest eller reise til Sverige. Det handler om retten til å avlegge eksamen og å møte opp på sommerjobben. Ikke bare fest og moro. For unge voksne handler det også om retten til å møte på jobb. Man kan spørre seg om lærere og ansatte som jobber med barn burde vært vaksinert for å gjennomføre så normalt skoleår som mulig. Anonymkode: 42293...c2d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #31 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da må man gjøre noe med folkehelsa asap. Hvis halve befolkningen er syke og/eller overvektige, så er ikke pandemi vår største frykt. Hvordan kan det ha seg at i et land med så god økonomi og så gode muligheter har vi så syke folk? Hva er grunnen til at nordmenn er sykere enn andre folkeslag? Anonymkode: 0459a...8a2 Høy alder er vel ikke en sykdom, men det gjør at man er i risikogruppe. Risikogruppa inneholder også folk som har tilstander, men som ikke nødvendigvis er syke av den grunnen. Diabetes 1, høyt blodtrykk, Downs syndrom, nylig avsluttet kreftbehandling, organtransplanterte, medfødte tilstander av ulike slag osv. Ikke bare syke og overvektige. Sykdommer som overhode ikke har noe med landets økonomi å gjøre. Jeg er i risikogruppe. Finnes ikke syk på en flekk, er i full jobb og aktiv på fritida. Flere av mine kolleger er også friske, sunne mennesker som tilfeldigvis er født med eller har fått en autoimmun sykdom og er i risikogruppe. Det betyr ikke at de er syke. Det er forskjell på sykdom og tilstand. Veldig spent, for øvrig på om du har noe forslag til hvordan man skal fjerne f. eks diabetes 1 og kreft fra befolkningen. Anonymkode: b7513...6c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #32 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Høy alder er vel ikke en sykdom, men det gjør at man er i risikogruppe. Risikogruppa inneholder også folk som har tilstander, men som ikke nødvendigvis er syke av den grunnen. Diabetes 1, høyt blodtrykk, Downs syndrom, nylig avsluttet kreftbehandling, organtransplanterte, medfødte tilstander av ulike slag osv. Ikke bare syke og overvektige. Sykdommer som overhode ikke har noe med landets økonomi å gjøre. Jeg er i risikogruppe. Finnes ikke syk på en flekk, er i full jobb og aktiv på fritida. Flere av mine kolleger er også friske, sunne mennesker som tilfeldigvis er født med eller har fått en autoimmun sykdom og er i risikogruppe. Det betyr ikke at de er syke. Det er forskjell på sykdom og tilstand. Veldig spent, for øvrig på om du har noe forslag til hvordan man skal fjerne f. eks diabetes 1 og kreft fra befolkningen. Anonymkode: b7513...6c3 De har en sykdom, men de er ikke syke? Interessant. Så hvorfor er det så mange i Norge som har forskjellige sykdommer og tilstander? Diabetes oppstår ofte på grunn av ens egen eller morens livsstil. Mange kreftformer kommer av blant annet røyking, alkoholmisbruk og usunn livsstil. Og at folk driter i å gå til legen (celleforandringer). Høyt blodtrykk skyldes vanligvis enten overvekt eller andre tilstander som man kan eliminere ved sunn livsstil. Anonymkode: 0459a...8a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #33 Del Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): De har en sykdom, men de er ikke syke? Interessant. Så hvorfor er det så mange i Norge som har forskjellige sykdommer og tilstander? Diabetes oppstår ofte på grunn av ens egen eller morens livsstil. Mange kreftformer kommer av blant annet røyking, alkoholmisbruk og usunn livsstil. Og at folk driter i å gå til legen (celleforandringer). Høyt blodtrykk skyldes vanligvis enten overvekt eller andre tilstander som man kan eliminere ved sunn livsstil. Anonymkode: 0459a...8a2 Det er forskjell på sykdom og tilstand. Diabetes 1 er en autoimmun sykdom. Om du har forsket deg fram at den oppstår pga egen eller mors livsstil så ligger du an til en Nobelpris i medisin. Alternativt så aner du ikke hva du prater om. Jeg heller til det siste. Mange kreftformer kan man også leve med uten at de preger livet i nevneverdig grad. Min svoger er i full jobb på 10. året med en kronisk kreftform, som han ikke kunne gjort noe for å ikke få, han ikke kommer til å dø av, men som må overvåkes. Er folk med Downs eller arvelig høyt blodtrykk syke i dine øyne? Betegner du deg selv som syk på en helt alminnelig dag? Det gjør ikke jeg. Jeg sier at jeg er syk når jeg har omgangssyke, når jeg har feber og er forkjøla eller har influensa. En alminnelig torsdag med min tilstand er bare en helt alminnelig torsdag. Jeg er ikke syk, men jeg har en medfødt tilstand som gjør at jeg må ta medisiner daglig og jeg er litt mer utsatt for infeksjoner enn folk flest. Det gjør meg ikke syk, og de andre som har det samme som meg er heller ikke syke. Anonymkode: b7513...6c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #34 Del Skrevet 30. mai 2021 Her var det mange uoppdragne voksne som står til stryk! Alvorlig talt, her lager jeg en tråd med et bestemt spørsmål. I tillegg presiserer jeg at dette er for moro skyld. Likevel kommer det folk inn her og ødelegger og svarer helt utenfor tema. Jeg hadde gitt dere karakteren 1, altså stryk, om dere var mine elever for å avvike fra tema. I tillegg hadde jeg brukt tid på forklare hvordan man oppfører seg, siden den grunnleggende oppdragelsen rundt å ikke ødelegge for andre ved å være sur, usaklig og kranglete åpenbart ikke er god nok. Heldigvis skjer ikke det, fordi 18-19-åringene "mine" faktisk både har bedre folkeskikk, vett, evne til kritisk tenkning og retoriske ferdigheter enn de av dere som ødela tråden min, og om det er mest skremmende (voksne folk burde klare å oppføre seg bedre enn tenåringer) eller grunn for håp (neste generasjon har fått bedre (ut)danning) vet jeg sannelig ikke. HI Anonymkode: c878f...526 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/page/2/#findComment-149554826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg