Gå til innhold

Rare ting som har blitt en vane ....

Anbefalte innlegg

Hadde det litt gøy med elevene i dag, og noe av det vi kom fram til at ingen av oss hadde klart å forestille oss en gang for drøyt et halvt år siden, men nå har blitt en vane er:

* Gå med munnbind på butikken, bussen ol.

* Teste seg selv med en lang pinne kjørt opp i nesen (både elevene og vi lærere tester oss selv to ganger i uken).

* Hilse ved å dunke albuene mot hverandre. 

* Ha store kvantum med sprit på skolen (håndsprit riktignok).

* Ha møter, vennekvelder osv. digitalt. 

Flere? Vi hadde litt flere, men dere kan jo prøve dere også hvis dere vil. 😊

Anonymkode: c878f...526

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417974-rare-ting-som-har-blitt-en-vane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hadde det litt gøy med elevene i dag, og noe av det vi kom fram til at ingen av oss hadde klart å forestille oss en gang for drøyt et halvt år siden, men nå har blitt en vane er:

* Teste seg selv med en lang pinne kjørt opp i nesen (både elevene og vi lærere tester oss selv to ganger i uken).

Det er ikke en vane, det har blitt en vanlig norm. 

Anonymkode: 20417...60f

Åpner dører med albuen, eller skyver dem opp med en fot.

La være å håndhilse og gi klem (savner begge deler!).

Holde avstand til andre.

Tenke etter om jeg virkelig trenger handle, og når det ev. er smartere å handle for at det skal være minst mulig folk på butikken.

Anonymkode: 0b6a0...cbe

-Passe på at jeg alltid har med meg håndsprit og munnbind, uansett hva jeg skal. 

- Slenge på meg et eller annet , ta håret i en hestehale og subbe i sokkelesten opp til hjemmekontoret.

- Handle mat en eller to ganger i uka, gjerne seint på kvelden.

- Spritvaske stoler og bord om jeg har vært på jobben en tur. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her er det kun nummer 5 som er blitt en vane. Ellers lever vi som normalt.

Anonymkode: 0459a...8a2

Dette er ikke vaner for min del. Jeg har gjort meg veldig bevisst på at munnbind, ord som kohort og karantene, og angst for å ta på ting, IKKE er vaner som skal få styre livet mitt. Jeg gjør det kun fordi jeg er pålagt, og kun for å slippe maset fra stakkars sjeler som har latt seg påvirke av propagandaen. Dette er/har vært, tidenes hysteri av en annen verden, og jeg sliter fremdeles å forstå hvordan er sykdom med en dødelighet på 0,002% for oss under 50 år har fått dominere livene våre så til de grader. Det er absurd. 

Anonymkode: cdbd2...ef6

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke vaner for min del. Jeg har gjort meg veldig bevisst på at munnbind, ord som kohort og karantene, og angst for å ta på ting, IKKE er vaner som skal få styre livet mitt. Jeg gjør det kun fordi jeg er pålagt, og kun for å slippe maset fra stakkars sjeler som har latt seg påvirke av propagandaen. Dette er/har vært, tidenes hysteri av en annen verden, og jeg sliter fremdeles å forstå hvordan er sykdom med en dødelighet på 0,002% for oss under 50 år har fått dominere livene våre så til de grader. Det er absurd. 

Du ser ingen sammenheng med restriksjonene og det lave dødstallet? Det er i hvert fall absurd. 

Anonymkode: cc3bf...dc8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lyst på en tur til India uten munnbind og håndsprit?

Anonymkode: b7513...6c3

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Lyst på en tur til India uten munnbind og håndsprit?

Igjen den hjernedøde sammenligningen med India. Veldig "relevant", gitt. Vi skal plutselig miste tilgangen på rent vann, helsetjenester og sunn mat i Norge. Sånn over natta.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dessuten, ikke alle i landet er under 50 år. Tror du livet til folk er så bortkasta etter 50 at de bare kan ofres fordi du har liten sjanse for å dø? Skal vi snakkes når du blir 60 og se hva du tenker da? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Igjen den hjernedøde sammenligningen med India. Veldig "relevant", gitt. Vi skal plutselig miste tilgangen på rent vann, helsetjenester og sunn mat i Norge. Sånn over natta.

India er faktisk et av de landene i verden som er ledende innen helse og har et offentlig helsevesen, men sykehusene er fulle. Unge mennesker dør på gode sykehus i India. Bl.a fordi de mangler oksygen. Fetteren til min kollega, 37 år, frisk, sunn, døde på et godt sykehus. Tror du India bare er slum uten rent vann?

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Eh.. Tror du trenger å lese deg litt opp før du snakker om hjernedød... 

Anonymkode: 29e22...faf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg sammenligner for øvrig ikke Norge med India, jeg bare spør om du kunne tenke deg å dra dit nå, siden diu skriver at du bruker munnbind kun fordi det er pålagt og for å slippe mas, at dette handler om propaganda og tidenes hysteri og at en sykdom med så lav dødelighet for din aldersgruppe ikke burde styre livene til folk. Du er åpenbart ikke bekymret for covid i noen grad. Så derfor lurer jeg på om det bare er her på berget, omgitt av folk som er hel/delvaksinert, bruker munnbind, sitter på hjemmekontor og holder meter'n at du er så ubekymret eller om du er så fast i troen på at dette er et så ufarlig virus for din del at du kunne tenke deg å reise til India nå?  Der slipper du selvfølgelig både munnbind, vasking, hysteriske propagandapåvirkede medmennesker og annet pes. Drar du? Tar du med ungene? Bestemor?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sammenligner for øvrig ikke Norge med India, jeg bare spør om du kunne tenke deg å dra dit nå, siden diu skriver at du bruker munnbind kun fordi det er pålagt og for å slippe mas, at dette handler om propaganda og tidenes hysteri og at en sykdom med så lav dødelighet for din aldersgruppe ikke burde styre livene til folk. Du er åpenbart ikke bekymret for covid i noen grad. Så derfor lurer jeg på om det bare er her på berget, omgitt av folk som er hel/delvaksinert, bruker munnbind, sitter på hjemmekontor og holder meter'n at du er så ubekymret eller om du er så fast i troen på at dette er et så ufarlig virus for din del at du kunne tenke deg å reise til India nå?  Der slipper du selvfølgelig både munnbind, vasking, hysteriske propagandapåvirkede medmennesker og annet pes. Drar du? Tar du med ungene? Bestemor?

1. Det er ikke jeg som skriver at jeg kun bruker munnbind for å slippe mas.

2. Nei, jeg er ikke bekymret for covid for min egen del. Jeg er under 40 år og utenfor risikogruppa. 

3. Jeg kunne ha aldri tenkt meg å dra til India av flere årsaker, blant annet utnyttelse av arbeidere, fullstendig fravær av kvinnerettigheter mht voldtekter og mishandling, forurensning og så videre. 

4. Jeg bruker ikke munnbind her jeg bor, fordi det ikke er nødvendig. Vi har ikke hatt smitte på flere måneder, det er alltid mulig å holde avstand der jeg ferdes, bortsett fra situasjoner der bruk av munnbind uansett er umulig. 

5. Ingen av mine besteforeldre lever, så jeg kan ikke ta dem med noe sted.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

For en stusselig klubb du tilhører. Og DET er nok en vane 

Anonymkode: 535d3...bc2

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Og det er ikke stusselig å gå rundt med en maske? Nei, det er festlig og hyggelig...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har det fint, takk. Jeg vet ikke hvem som er stusslig, jeg, som må trykke andre ned fordi jeg oppfatter ting annerledes enn deg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har det fint, takk. Jeg vet ikke hvem som er stusslig, jeg, som må trykke andre ned fordi jeg oppfatter ting annerledes enn deg. 

Det er du som tråkker inn i en tråd som er ment å være en lett og munter tråd der vi kunne le litt av situasjonen for å smelle rundt deg med antitiltakspropaganda. Du kan ikke forvente å bli populær av sånt.

Anonymkode: 8db3e...59a

• Opprett ny...