Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Er ikke godt trent, og reagerer på St hvilepulsen min ligger så lavt. Har tatt ekg hos legen, og den var helt fint. Problemet er at jeg sliter med å være mye sliten og svimmel. Pulsen ligger på rundt 40. I natt feks. var den helt nede i 38. (Kan sjekke på klokken, og får alarm når jeg går under 40) Vet at klokken stemmer bra, for har sjekket og sammenlignet hos legen. Anonymkode: 5516b...af4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Er ikke lav hvilepuls et sunnhetstegn da…? Anonymkode: bbd2f...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er ikke lav hvilepuls et sunnhetstegn da…? Anonymkode: bbd2f...a1a Vil tro det, men veldig slitsomt når en går og er svimmel.... Anonymkode: 5516b...af4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er ikke lav hvilepuls et sunnhetstegn da…? Anonymkode: bbd2f...a1a Nei, den kan bli for lav. Så lav hvilepuls som 40 hvis man er utrent er ikke normalt. Anonymkode: 24055...b76
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er ikke godt trent, og reagerer på St hvilepulsen min ligger så lavt. Har tatt ekg hos legen, og den var helt fint. Problemet er at jeg sliter med å være mye sliten og svimmel. Pulsen ligger på rundt 40. I natt feks. var den helt nede i 38. (Kan sjekke på klokken, og får alarm når jeg går under 40) Vet at klokken stemmer bra, for har sjekket og sammenlignet hos legen. Anonymkode: 5516b...af4 Jeg synes pulsen din er veldig lav. Hva har legen sagt om dette? Har du gått med 24-timers ekg, så legen har fått målt pulsen ordentlig? Hvilepuls på under 40 er ikke normalt, selv om man skulle være godt trent. Jeg ville bedt om utredning her. Anonymkode: 24055...b76
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Enig med b76, ville krevd å få utført 24-timers ekg, og bli henvist til spesialist. Hvis de ikke finner noe galt med hjertet, få deg sjekket for borreliose. Kjenner til to tilfeller hvor det har satt seg på sinusknuten i hjertet og forstyrret hjerterytmen med å gi veldig lav puls. Begge var spreke før dette, og begge fikk det faktisk påvist på denne tiden av året etter trolig smitte året før. Det er en sjelden årsak til slik lav puls, men greit å vite om i tilfelle de ikke finner noen annen årsak. Få en ordentlig utredning! Anonymkode: 9a1f2...822
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Men ville ikke ekg vist om det var noe «unormalt»? Anonymkode: 5516b...af4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men ville ikke ekg vist om det var noe «unormalt»? Anonymkode: 5516b...af4 Nei ikke nødvendigvis. Det kan feks være at du ikke slapper helt av mens du er hos legen, og at hvilepulsen ikke synker like mye der som hjemme. Anonymkode: 24055...b76
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har lav hvilepuls. Nede i 36-38 på natt. Nå mens jeg sitter her å surfer ser jeg på klokka på armen at pulsen er på 55. Jeg har sjekket og ingenting unormalt hos meg. Ligger i familien. Anonymkode: 0f647...687
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 https://www.google.no/amp/s/www.lommelegen.no/hjerte-og-kar/puls/artikkel/unormal-lav-puls--bradykardi/68995393/amp Anonymkode: 5bfa7...82b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg har lav hvilepuls. Nede i 36-38 på natt. Nå mens jeg sitter her å surfer ser jeg på klokka på armen at pulsen er på 55. Jeg har sjekket og ingenting unormalt hos meg. Ligger i familien. Anonymkode: 0f647...687 Ja, tenker i utgangspunktet at det er «normalt», men så ligger den lille usikkerheten der... Bestefaren min døde av hjerteproblem når han var litt over 50. Hater å gå til legen, så utsetter det så lenge jeg kan. HI Anonymkode: 5516b...af4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja, tenker i utgangspunktet at det er «normalt», men så ligger den lille usikkerheten der... Bestefaren min døde av hjerteproblem når han var litt over 50. Hater å gå til legen, så utsetter det så lenge jeg kan. HI Anonymkode: 5516b...af4 Så lav puls er ikke normalt. Det betyr ikke at det er farlig, men du må få sjekket det. Man tuller ikke med hjertet. Å utsette det gjør det ikke bedre, det vet du. Bare gjør det. Anonymkode: fa0b3...ee5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Gubben her har det også sånn. Har også i tillegg veldig høy Max puls. Noen som ikke er en god kombinasjon. Han lå lenge på sykehuset hvor de drev og undersøkte han. Men kom frem til at han bare var sånn. Men hjerte hans følges godt med av leger Anonymkode: b94a3...7a3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Så lenge du ikke har AV-blokk, sinusarrest, nodalrytme eller andre forstyrrelser på «ledningsnettet», er det helt ufarlig å ha lav hvilepuls. Det er bra for hjertet ditt. Om pulsen ikke øker i takt med aktivitet, er det en annen sak. Da må du kanskje ha pacemaker. Men sannsynligvis er du aldeles normal. Anonymkode: 51b7e...77d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Så lenge du ikke har AV-blokk, sinusarrest, nodalrytme eller andre forstyrrelser på «ledningsnettet», er det helt ufarlig å ha lav hvilepuls. Det er bra for hjertet ditt. Om pulsen ikke øker i takt med aktivitet, er det en annen sak. Da må du kanskje ha pacemaker. Men sannsynligvis er du aldeles normal. Anonymkode: 51b7e...77d Hvordan vet jeg om jeg har andre forstyrrelser da? Anonymkode: 5516b...af4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvordan vet jeg om jeg har andre forstyrrelser da? Anonymkode: 5516b...af4 Hi, ikke hør på personen over. Du kan ikke vite uten at du er utredet hos spesialist, som flere har påpekt. Når det gjelder hjertet, spesielt når det er en historikk med hjerteproblematikk i familien, da er det eneste rette å bli utredet videre. Du har ikke råd til å gamble med helsen din, så bestill deg en ny time til legen din. Tar ikke denne deg på alvor, bytt lege! Anonymkode: 9a1f2...822
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan vet jeg om jeg har andre forstyrrelser da? Anonymkode: 5516b...af4 Du må gå med en rytmeovervåkning over tid. Holter. Fastlegen din kan henvise deg til det. Anonymkode: 51b7e...77d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #18 Skrevet 27. mai 2021 Jeg sliter ikke med det, men jeg har det. Jeg og min far har det, til min søsters store irritasjon. Hun som kom hjem etter en landskapssamling og skulle sjekke oss andre for hun var så fornøyd over sin lave hvilepuls. Skuffelsen var stor når vi to «late» grusa henne. Vi er vist late siden vi ikke trener og det var først etter hun ahdde fått flere barn hun skjønte at snekkring, graving, vedkløving osv faktisk var å være aktiv og kunne tells som trening. Jeg har en datter som har oppdaget at hun har veldig lav, hun går på noe blodfortynnede eller noe slikt (jeg har ikke full kontroll på hva det heter, men det er pga en sykdom og det hjelper så jeg er fornøyd med det) Hun kom helt fortvila hjem fra skolen, hun burde være halvt død sa hun. Hun går en helselinje på skolen, så de skulle lære om dette. Skuffelsen var stor når jeg var helt rolig når hun sa hun burde være halvt død; da har du vel arvet mamma og morfar sin lave puls og medisinene dine senker den ytterligere (hun blir fulgt opp på sykehuset flere ganger i året, så alt er helt greit.) Anonymkode: 21fcc...a1e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #19 Skrevet 27. mai 2021 Jeg er også utrent, og har perioder med lav puls (ca 40 både på dagtid og om natten). Fikk beskjed av legen om at så lenge det ikke var plagsomt var det greit (dette ble avdekket på en rutinesjekk i bedriftshelsetjenesten). Jeg har også smartklokkene, og har ikke hatt som vane å sjekke puls, men har vært plaget med perioder der jeg føler meg omtrent som en zombie med svært lavt energinivå. Føles som å gå i motbakke og motvind hele tiden, og selv det å løfte armene er tungt. Ved en tilfeldighet fant jeg ut at disse periodene sammenfalt med perioder med lav puls. Disse periodene kommer gjerne etter en tid med mye stress. Når jeg lærte å kjenne igjen tegnene klarte jeg bedre å forebygge, så nå har jeg jevnt over hvilepuls på ca 50, og føler meg mye bedre. Anonymkode: d2c4c...7a5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #20 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg sliter ikke med det, men jeg har det. Jeg og min far har det, til min søsters store irritasjon. Hun som kom hjem etter en landskapssamling og skulle sjekke oss andre for hun var så fornøyd over sin lave hvilepuls. Skuffelsen var stor når vi to «late» grusa henne. Vi er vist late siden vi ikke trener og det var først etter hun ahdde fått flere barn hun skjønte at snekkring, graving, vedkløving osv faktisk var å være aktiv og kunne tells som trening. Jeg har en datter som har oppdaget at hun har veldig lav, hun går på noe blodfortynnede eller noe slikt (jeg har ikke full kontroll på hva det heter, men det er pga en sykdom og det hjelper så jeg er fornøyd med det) Hun kom helt fortvila hjem fra skolen, hun burde være halvt død sa hun. Hun går en helselinje på skolen, så de skulle lære om dette. Skuffelsen var stor når jeg var helt rolig når hun sa hun burde være halvt død; da har du vel arvet mamma og morfar sin lave puls og medisinene dine senker den ytterligere (hun blir fulgt opp på sykehuset flere ganger i året, så alt er helt greit.) Anonymkode: 21fcc...a1e Uff, du hørtes skikkelig ukoselig ut. Skadefryd er eneste fryd for deg? Anonymkode: fa0b3...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå