Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Hvorfor har dere det antallet barn dere har? Hvorfor stoppet dere? Jeg har ett stort og ett lite barn. Skal eller skal ikke få barn nr 3? Fordeler: Koselig å være gravid, fantastisk å føde, koselig med baby, flere barn å elske, flere søsken til de jeg har, større familie/mer kjærlighet. Ulemper: Dårligere plass i hus og bil, dårligere økonomi, mindre tid til de to vi har, stress med jobb/permisjon, våkenetter. Har to friske barn, muligheten er jo der for å få et sykt barn. Er redd jeg angrer på at jeg aldri fikk flere barn... Jeg er 30 år (ung mamma med første barn). Anonymkode: 1e7b9...ad2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Hopp i det! Koselig med større familie 😊 Anonymkode: ba610...bca
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Har to, og på mange måter skulle jeg gjerne hatt en eller to til, men grunnet både at det tok lang tid å bli gravid med nr 2 slik at aldersforskjellen ble stor og at eldste har utfordringer som krever mye ekstra av oss så valgte vi å stoppe opp etter nr 2. Anonymkode: 86dd3...707
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Jeg har tre. Jeg har alltid ønsket meg tre og føler meg ferdig nå. Barna er fra 0-6år. Vi har 130kvm fordelt på fire soverom. Ja plassen er «liten», bilen måtte bli større men det har også hjertet blitt. Barna elsker hverandre og jeg håper de har glede av hverandre i mange pr fremover. Selv har jeg liten familie å ønsket meg større. Våkennetter er for en kort periode tenker jeg, det samme er permisjoner også. Tiden flyr, det ser du nok på ditt største barn. Hvor ble den tiden av? Hopp i det. Du uroet deg sikkert for sykt barn med både nr 1 og nr 2. Anonymkode: 29416...dc5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Vi hadde på forhånd bestemt oss for to, så vi fikk to. Men når to hadde kommet følte vi oss ikke helt ferdig, var dette alt liksom, er vi ferdig med babytid nå? Nei, vi måtte ha en unge til, så nr tre ble født. Etter nr tre var vi egentlig enige om at det måtte holde, de skal tross alt følges opp både tidsmessig og økonomisk. Bestemte oss for at sterilisering var riktig, men begge hadde litt lyst på nr fire også.... Så vi var nok litt uforsiktig i ventetiden på sterilisering, lot skjebnen bestemme litt liksom. Ble jeg gravid før sterilisering så var det meningen vi skulle ha en til. Så det ble en til Nå er de 12, 14, 17 og 20 år og vi har virkelig aldri angret. En fantastisk gjeng som har mye glede av hverandre og vi har en stor og flott familie. Nå har vi vært heldige og fått fire friske barn da, ingen utfordringer der i det hele tatt. De skikker seg bra, gjør det greit på skolen, har gode venner osv. Det kan godt hende ting hadde føltes annerledes om noen av barna var syke, ble mobbet eller hadde andre utfordringer. Vi er så takknemlige for at vi har fått fire friske barn og at ting har gått så smertefritt så langt. Anonymkode: f7f9b...4a5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Mannen fikk større og større helseutfordringer (autoimmun sykdom) . Det ble etterhvert tydelig at to stk da var kapasiteten vår. Det har senere vært tragedier i familien (med blant annet alvorlig sykdom og død) med stor belastning på oss som pårørende så at valget var riktig har bare blitt tydeligere med årene. Anonymkode: 166c5...629
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Har 3 stk på 10,7 og 2,5 år og synes graviditet og babytid er det verste som er😅Så for meg har ikke det vært et kriterium 😜Men liker alt etter 1-2 år. Har ikke merket så mye forskjell fra 2 til 3 barn annet enn praktiske ting. Bankene skyr deg som pesten med mindre du har 2 til 3 mill i egenkapital eller lønn høyere enn gjennomsnittet og alt rundt er tilpasset 1-2 barn. Lite boliger med 4 soverom å få tak i(seff ikke en nødvendighet , meeeen digg), større bil ect Utenom dette er det koselig med en liten flokk:) De har hverandre å støtte seg til hvis det skulle skje oss noe og de passer på hverandre❤️Det er liv og røre i heimen og aldri kjedelig. Veldig gøy å se at de har så forskjellige personligheter😁Er veldig stolte av dem og gleder meg til å følge dem videre.😁 Anonymkode: 70af2...fb9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Vi har 3. Først var jeg syk så vi utsatte lenge å få først siden vi ønsket at jeg skulle bli frisk først. Så var det liksom ikke så enkelt likevel. Bruker tidvis lang tid på å bli gravid og mister lett. Vi ga oss etter 3 siden tredjemann kom like før jeg ble 40 og mannen 42, skulle i hatt en til ville jeg ha nærmet meg 45 før den kom og det ville vært alt for sent. Derfor fikk vi ikke flere. Anonymkode: a9edc...6e3
Pobie Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Vi har tre, jeg skulle gjerne hatt en til men mannen vil ikke ha flere. Jeg liker å være gravid, liker å føde, elsker babytiden, elsker å være mor. Mannen liker litt større barn og liker ikke babytiden og tenker på oppfølging og kostnad av mange barn.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Vi ga oss etter to stk, da var jeg 27 år. Levde godt med valget og fikk virkelig sjokk da jeg ble gravid i en alder av 39 år! Men for en lykke! Nå er det kun lillebror som bor hjemme og vi er så glade for å ha han. Vi prøvde på nr 4, for at han skulle få søsken nærmere i alder, men det gikk galt to ganger så da slo vi oss til ro med de tre vi har. Anonymkode: 8fc87...dc4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 Hadde tre stk da jeg møtte min nåværende mann, og vi fikk ett barn sammen, så har fire. Livet ville det slik. Far til de tre eldste er svært lite i bildet da han dessverre ikke er i stand til å ta så godt vare på de (blitt syk ila de siste årene). Jeg er veldig glad for alle barna jeg har fått, men er ferdig nå. Hadde jeg ikke møtt han jeg er med nå, hadde det det blitt med tre. Anonymkode: 3d7bd...1de
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #12 Skrevet 23. mai 2021 To holder i massevis for oss mtp økonomi og kapasitet. Det hadde vært krise med en til nå, (vi er 39 og 46) så hvis det hadde skjedd tror jeg faktisk det hadde blitt abort. Anonymkode: 4c1cc...287
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Skrevet 23. mai 2021 Jeg fikk 2, og vi gikk fra hverandre da minste var 1 år. Så selv om jeg gjerne skulle hatt 1 eller 2 til. Så er ikke det aktuelt da jeg var alene. Da var 2 helt perfekt. Anonymkode: 31e4c...d46
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #14 Skrevet 23. mai 2021 Vi har to tette og det er perfekt for oss ifh til tid, kapasitet, økonomi og oppfølging. Var 38 år når yngste ble født og har tenkt på om jeg ville prøvd på en til om jeg var yngre, men tror ikke det. Mer enn 2 barn hadde bikket balansen hos oss. Tenker også på at det må være overkommelig å være alene med barna, både til vanlig men også ved samlivsbrudd og sykdom/ død. Har mistet 3 nære venner siste årene som alle var småbarnsforeldre samt to andre som har fått hjerneslag med alt det medfører. Anonymkode: 0d274...2c1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 Nr tre er mulithandikappet og har ødelagt familien. Brutalt men sant. Anonymkode: 0e674...a31
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #16 Skrevet 23. mai 2021 Har fire barn, helt perfekt! Du nevner dårlig plass, og mindre tid til barna du har som grunner. Dårlig plass kan jo endre seg med tiden. Mindre tid kanskje alene til hvert barn, men de får jo mye tid med søsken, så det blir på en annen (herlig) måte. Anonymkode: 8696e...6af
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 Gravididet , fødsel og barseltiden er fantastisk for veldig mange. Men det er bare en kort periode, barna har du resten av livet. Barn er kos og kjærlighet, men det krever også ansvar og oppfølging hver eneste dag i minst 18 år. Ikke tenk «det går seg til», for det gjør ikke det, minste /yngstemann skal ha like mye oppfølging som første/eldstemann. Jeg vil oppleve å bli gravid og føde igjen , men «jobben» med et barn til orker jeg ikke, jeg har allerede tre barn jeg elsker. Jeg «venter» litt på at de blir litt større så jeg har mulighet til å gjøre småting alene uten å ordne barnepass. Feks handle, dra på plantasjeN, kaffe med venninne, joggetur ol. Hvert barn må få 100% oppfølging og jo flere barn, jo mer tid av deg, din fritid krever barna. Vær smart å tenk fremover i tid, ikke bare kortsiktig men se for deg livet ditt med et barn til om 4-5 år, hvordan er livet da? nyt det du har, og det er lov å drømme, og tenke det beste i verden var å være gravid og spebarnstiden. Og ønsker du flere, (som det virker som du gjør) så fikser du det, og hvert eneste barn er magisk 💞 Anonymkode: b48f0...362
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Man sier ofte at «sistemann» velter lasset. Jupp, det gjorde det her .... 😂😂😂 Anonymkode: b48f0...362
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 Vi har 6! Siste var ikke planlagt men velkommen alikavel. Jeg har sterilisert meg nå🤣 2 er alt for lite for min del. Alder fra baby til 17 år!! Heilt perfekt liv no, vi kosa oss i kaoset😜 søskena er så knytt til kvarandre🥰 Anonymkode: 7759a...944
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi har 6! Siste var ikke planlagt men velkommen alikavel. Jeg har sterilisert meg nå🤣 2 er alt for lite for min del. Alder fra baby til 17 år!! Heilt perfekt liv no, vi kosa oss i kaoset😜 søskena er så knytt til kvarandre🥰 Anonymkode: 7759a...944 Og ingen kan norsk. Anonymkode: 0e674...a31
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #21 Skrevet 23. mai 2021 Jeg har bare en, og det er stusselig. I allefall har det føltes sånn i de årene vi prøvde på flere. Var 31 da han ble født og lyktes bare ikke på flere. Så ble det tilslutt skilsmisse da jeg ble 40. Nå er jeg 45 og kjæresten min har ønske om at vi får felles barn, men tror jo ikke jeg er istand til det nå heller. Så det blir nok ikke. Er ikke så forbasket lenge til sønnen er voksen og muligens gjør meg til farmor da, blir jo like så koselig det 🤩 Anonymkode: 6b3e1...3e2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #22 Skrevet 24. mai 2021 On 5/22/2021 at 8:37 PM, Anonym bruker said: Hvorfor har dere det antallet barn dere har? Hvorfor stoppet dere? Jeg har ett stort og ett lite barn. Skal eller skal ikke få barn nr 3? Fordeler: Koselig å være gravid, fantastisk å føde, koselig med baby, flere barn å elske, flere søsken til de jeg har, større familie/mer kjærlighet. Ulemper: Dårligere plass i hus og bil, dårligere økonomi, mindre tid til de to vi har, stress med jobb/permisjon, våkenetter. Har to friske barn, muligheten er jo der for å få et sykt barn. Er redd jeg angrer på at jeg aldri fikk flere barn... Jeg er 30 år (ung mamma med første barn). Anonymkode: 1e7b9...ad2 vi fikk 2 sett med barn, vi var unge når de 4 første kom, de er nå 21,19,16 og 14, men de 2 minste som er tvillinger er snart 3år nå, vi har aldri angret og føler vi har fått være gode foreldre til begge, vi er nå 40 og 41, vi har vert sammen i 25 år og gift i 10 år, og vi elsker fortsatt hverandre og nyter familien de 2 største er nå flyttet ut, så 4 barn igjen nå Anonymkode: b149f...694
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #23 Skrevet 24. mai 2021 4 barn igjen hjemme, hørtes litt feil ut og bare si vi har 4 barn igjen nå Anonymkode: b149f...694
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #24 Skrevet 24. mai 2021 Vi har fire, men står vil og stort hus, økonomi osv osv, så for oss er det helt perfekt. En liten drøm om nr 5, men vet ikke helt om mannen blir med på det. Uansett har vi en perfekt liten flokk. Anonymkode: 72ef3...565
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #25 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 22.5.2021 den 20.37): Hvorfor har dere det antallet barn dere har? Hvorfor stoppet dere? Jeg har ett stort og ett lite barn. Skal eller skal ikke få barn nr 3? Fordeler: Koselig å være gravid, fantastisk å føde, koselig med baby, flere barn å elske, flere søsken til de jeg har, større familie/mer kjærlighet. Ulemper: Dårligere plass i hus og bil, dårligere økonomi, mindre tid til de to vi har, stress med jobb/permisjon, våkenetter. Har to friske barn, muligheten er jo der for å få et sykt barn. Er redd jeg angrer på at jeg aldri fikk flere barn... Jeg er 30 år (ung mamma med første barn). Anonymkode: 1e7b9...ad2 Da er det vel viktigere å se på de ulempene.. Sier seg selv at dere burde stoppe etter 2. ❤️ Å ha tid til barna dere allerde har, den økonomien dere har,ee viktigere enn at det er koselig med baby... Anonymkode: 3e305...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå