Gå til innhold

Legg forslaget m koronasertifikat i skuffen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 5/21/2021 at 11:01 PM, Anonym bruker said:

Uenig ,helt riktig det blir slik

Anonymkode: 002e3...f2c

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 100 % for et vaksinepass. La de som er vaksinert få tilbake litt av hverdagen sin. Slutt og syt, dette varer for kun en kort periode. 

Anonymkode: dae86...cd1

Det sa vi om pandemien i fjor også... 

Anonymkode: 8124c...ae2

Tenker at det hjelper lite å si nei til dette i Norge , når resten av Norden og Europa kommer til å bruke det.... Kan hende de andre labbene kommer til å ha slike vaksinepass i flere år for alt vi vet..

Anonymkode: 9e106...ccc

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tenker at det hjelper lite å si nei til dette i Norge , når resten av Norden og Europa kommer til å bruke det.... Kan hende de andre labbene kommer til å ha slike vaksinepass i flere år for alt vi vet..

Enig!

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hjelper å si nei til bruk innlands. 

Anonymkode: fc86e...e88

De får vente med å innføre dette til alle har fått tilbud om dose to. Ellers blir det alle i risikosonen og Oslo boerne som kan smykke seg med dette. Vi andre blir inntil videre annenrangs borgere. Kan med min beste vilje ikke fatte at dette er lovlig. 

Anonymkode: a5edd...eb1

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De får vente med å innføre dette til alle har fått tilbud om dose to. Ellers blir det alle i risikosonen og Oslo boerne som kan smykke seg med dette. Vi andre blir inntil videre annenrangs borgere. Kan med min beste vilje ikke fatte at dette er lovlig. 

Anonymkode: a5edd...eb1

Så urettferdig altså? 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (32 minutter siden):

Så urettferdig altså? 

Ikke urettferdig. Du har elegant hoppet over flere ganger jeg har skrevet om forvaltningsretten og læren om urimelige vilkår. I norsk forvaltningsrett kan man ikke stille tyngende vilkår til befolkningen som diskriminerer dem (for eksempel at man må betale for koronatest fordi man enda ikke har fått tilbud om vaksine) eller umulig å oppfylle (negativ koronatest for å gå på kjøpesenter, til frisør, treningssenter osv i kommuner uten private aktører som tar testen gratis, og med sprengt kapasitet i det offentlige). Educate yourself. Helst ikke via VG.

Anonymkode: 608c2...11b

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ikke urettferdig. Du har elegant hoppet over flere ganger jeg har skrevet om forvaltningsretten og læren om urimelige vilkår. I norsk forvaltningsrett kan man ikke stille tyngende vilkår til befolkningen som diskriminerer dem (for eksempel at man må betale for koronatest fordi man enda ikke har fått tilbud om vaksine) eller umulig å oppfylle (negativ koronatest for å gå på kjøpesenter, til frisør, treningssenter osv i kommuner uten private aktører som tar testen gratis, og med sprengt kapasitet i det offentlige). Educate yourself. Helst ikke via VG.

Anonymkode: 608c2...11b

Enig, skremmende at så mange er villige til å ignorere helt det lovverket og de verdiene vi har.

Et koronasertifikat betyr ikke mer frihet, det er en innskrenkning av de rettighetene man har hatt som borger i landet, rettigheter man har etter nasjonale lover og menneskerettigheter.

Så med ett ignorerer så mange dette, og snakker om nye friheter.

Og for de, også noen her i tråden, som snakker om at de er for det EU bestemmer (selv uten å vite eksakt hva EU bestemmer...), for fri flyt over landegrensene osv. - de ignorerer glatt det WHO har advart om, nemlig det å åpne for mer reising, da dette øker risikoen for nye mutasjoner betraktelig og spredning av disse.

Anonymkode: d51c9...eab

Et koronasertifikat/ pass skal inneholde vaksine, negativ test og/ eller gjennomgått covid-sykdom. Det gjelder altså ikke KUN vaksine.

Det betyr at om en skal på en stor konsert, er det jo en trygghet at tilskuere har negativ test om de ikke er vaksinert. Jeg tenker at det er en stor trygghet, og et viktig ledd i å åpne samfunnet ytterligere.

Anonymkode: 5a452...28e

• Opprett ny...