Gå til innhold

Jeg blir ikke sulten lenger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler som har det sånn? Jeg blir aldri sulten. Jeg kjenner ikke sult. I stedet for sult får jeg hodepine eller magen kjennes ut som jeg er støl. Med dette spise jeg jo alt for lite og blir slapp. To biter med mat gjør meg kvalm, så da stopper jeg å spise

Anonymkode: 80b1b...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor begynte du å spise så lite til å begynne med?

Kroppen din roper til deg at den er sulten og trenger mat. Magen din varsler med å "kjennes støl" og hovedsentralen - hodet - roper til deg med smerte/hodepine, resten av kroppen sier fra med å blir slapp og ikke orke noe. Du står i fare for å bli alvorlig syk om du ikke gjør noe med dette!

Det er ikke uvanlig å bli uvel fort av mat hvis man over tid har spist for lite. Da er kuren rett og slett å begynne å øke porsjonene til normale porsjoner igjen, og så spise på trass, fordi du vet at det er det du må om du ønsker å holde deg frisk.

Greier du det ikke - bestill deg legetime og vær dønn ærlig med legen om hvor lite du spiser og symptomene du har.

Anonymkode: 981d1...515

Skrevet

Enig med over. Bestill legetime!

Anonymkode: acce8...a28

Skrevet

Mye stress eller annet som plager deg? Du bør ta en prat med legen ❤️

Anonymkode: 88157...024

Skrevet

Jeg snakket en gang med en som etter en  periode med mye fest og lite mat ikke kjente sult lenger. Han blir også dårlig om han spiser for lite eller sjeldent så han har lært seg å spise nok og etter klokken.

Anonymkode: 4b49b...2cb

Skrevet

Jeg har det også sånn, fikk det etter ekstrem svangerskapskvalme der jeg ikke fikk i meg noe på 7 mnd.. jeg blir syk og dårlig når jeg ikke passer på å spise nok. Kvalm, hodepine og magen rumler og blir vond, men jeg har aldri hang etter mat lenger. 

Anonymkode: f4fa2...f0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har det også sånn, fikk det etter ekstrem svangerskapskvalme der jeg ikke fikk i meg noe på 7 mnd.. jeg blir syk og dårlig når jeg ikke passer på å spise nok. Kvalm, hodepine og magen rumler og blir vond, men jeg har aldri hang etter mat lenger. 

Anonymkode: f4fa2...f0b

Jeg har fått dette etter kraftig og langvarig tarmproblemer. Kunne ikke spise noe uten å Kaste opp eller få diare i 17 mnd

Skrevet
On 5/21/2021 at 10:46 PM, Anonym bruker said:

Fler som har det sånn? Jeg blir aldri sulten. Jeg kjenner ikke sult. I stedet for sult får jeg hodepine eller magen kjennes ut som jeg er støl. Med dette spise jeg jo alt for lite og blir slapp. To biter med mat gjør meg kvalm, så da stopper jeg å spise

Jeg var slik når jeg drakk Cola og Cola zero, det tok fra meg all matlyst og spiste max 2 måltider om dagen :) sluttet med all brus for ca 6mnd siden og det har gikk veldig stor effekt her, mindre søt sug, mer matlyst, spiser mye bær og grønnsaker og mer fisk og kylling, føler meg mye bedre nå, har også gått ned 30 kg snart, beste jeg har gjort

Anonymkode: 3c6d8...8d8

Skrevet

Slik blir jeg når jeg har noen dårlige perioder. Da må jeg sette på en klokke annen hver time slik at jeg spiser noe. Jeg klarer kanskje en halv brødskive om jeg har flaks, så jeg må spise litt ofte for å kunne øke mengden etteerhvert. Jeg raser også ned i vekt når det er slikt, så  alt bare baller på seg. 

Anonymkode: 0a1c5...74f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...