GĂ„ til innhold

Bytte jobb? Bli? Hva ville du valgt?🔍

Anbefalte innlegg

Mannen har fÄtt ett jobb tilbud han/vi ikke kan takke nei til. Dette med tanke pÄ hans karriere, men det utgjÞr ogsÄ 200 000-250 000 kr ekstra i Äret i lÞnn.

Tidligere har han hatt flexitid og mye hjemmekontor . NÄ er han bundet til Ä jobbe fra 07-15. Han har nÄ en reiseveg pÄ ca 1 t og 15 min med normal rushtid, opp til 2t med fredags trafikken eller om han blir litt forsinket fra jobb. Dette er en vei. I det siste bruker han gjerne opp mot 2t da det blir overtid pga hans lederansvar. 

Jeg jobber som sykepleier Ä kan velge Ä vrake i jobb. Per nÄ jobber jeg pÄ ett sted hvor jeg bruker 30 min til jobb utenom rushtrafikken. Med rushtrafikk gÄr det fort 1t- 1 1/2t/vei.  Det er jo ofte (nesten daglig) ulykker pÄ vinteren , det mÄ man ta med i beregningen Ä da tar det 1 1/2t. Dvs jeg mÄ levere i Bhg/sfo noe som tilsvarer at jeg kommer 45-60 min senere pÄ jobb. Jeg lÞper fra parkering, ned i garderoben og lÞper inn pÄ jobb.  Jeg er hjemme ca kl 16.45, da er det Ä forte seg til Bhg/sfo de 2-3 dagene i uken jeg jobber dagvakt. Jeg fÄr tilrettelagt pÄ jobb, men usikker pÄ om jeg Þnsker det. Jeg mister dyrebar tid i rapporter og med pasienter ved Ä komme senere. I tillegg gir det meg ett indre stress, jeg er redd de ulykkene hvor det tar tid Ä rydde opp. At jeg skal komme enda senere til jobb, eller ikke rekke Bhg/sfo. SmÄveier er like hÄplÞst, trafikk over alt sÄ jeg sparer ikke noe tid der. Jeg fÞler ogsÄ pÄ det blant kollegaer, at jeg er hun kjipe som gir merarbeid for de andre den tiden jeg er borte pÄ morgenen. 

SÄ har det dukket opp ett jobbtilbud 15min unna. Ingen trafikk verken til eller fra jobb. Dvs jeg leverer pÄ sfo Ä er fremme 07.15 pÄ jobb. Jeg trenger ingen tilrettelegging og kan hente barna kl 16 senest. Problemet er at jeg er ny i jobben hvor jeg er nÄ. Jeg har kun vÊrt ansatt i 10mnd ogsÄ dukket dette tilbudet til mannen opp. Det er en ettertraktet jobb , sÄ det fÞles litt nederlag Ä skulle gi meg sÄ tidlig. Samtidig letter det mye pÄ kabalen. Vi har tre barn fra 1-7 Är.

Anonymkode: a547f...2d1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvilken jobb Þnsker du selv Ä ha? Hvis du ser bort fra reisevei. 

Anonymkode: 2f708...007

Den nye jobben vet jeg ikke hvordan er. Den gamle trives jeg 50/50 pÄ.

hi

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Den nye jobben vet jeg ikke hvordan er. Den gamle trives jeg 50/50 pÄ.

hi

Hvis ikke jobben du har nÄ er drÞmmejobben, ville jeg glatt byttet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis ikke jobben du har nÄ er drÞmmejobben, ville jeg glatt byttet. 

Selve jobben er ganske fin, sjefene er fantastiske Ă„ kunne ikke vĂŠrt bedre. Det kunne ikke vĂŠrt mer lĂŠrerikt og alt er godt lagt opp. Kollegaene derimot er sĂ„nn passe. Det er ett godt utvalg av inngrodde hĂžns, sladrekjerringer og en stĂžrre gruppering av disse personlighetene. Den andre halvparten er en flott gjeng. Jeg har ofte jobbet med den kjipe gjengen Ă„ da mistrives jeg veldig  pĂ„ jobb. Det er vanskelig Ă„ spĂžrre om hjell og du har den klumpen i magen nĂ„r du vet du mĂ„ ha hjelp av en arbeidssky surpump. Er jeg med den fine trives jeg ganske bra😅.

hi

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...