Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Helt rett i det meste? 🤣

Anonymkode: 57f3c...18b

Men altså vil du ikke ha motstemmer så står du jo fritt til å oppsøke et av nettets ekkokamre der sånne som deg er helt enerådende og dere sammen kan velte dere i svartsyn som andre svin i søle.

Anonymkode: 1e604...fe6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men altså vil du ikke ha motstemmer så står du jo fritt til å oppsøke et av nettets ekkokamre der sånne som deg er helt enerådende og dere sammen kan velte dere i svartsyn som andre svin i søle.

Atte hæ? Er det alternativet til messing om at myndighetene vet best og vi får vente å se?

Anonymkode: b3529...2f9

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Barn gjennomfører karantenen utenfor hitell, dvs hjemme, med sine vaksinerte og dermed ikke karantenepliktige foreldre. Hva er vanskelig å forstå for deg? 

I dag utfører barn karantene på hotell på lik linje med voksne. De som har unntak på grunn av nødvendig reise kan gjøre det hjemme, men det er lite som tilsier at barn skal slippe karantene bare fordi de er barn.

Anonymkode: bd163...a29

Anonym bruker skrev (På 23.5.2021 den 20.16):

Ikke meg du svarer, men retorikken din her viser veldig tydelig at det er svært, svært få av de som svarer i denne tråden som faktisk har brukt den tiden man må for å sette seg godt nok inn i saken, for det er bare overfladisk og populistiske meninger som har lite med det tråden dreier seg om og følgene av det.

Det er ikke de som er negative til mye med høringsnotatet som lever i ekkokammer. Tvert imot, de er langt mer oppdatert på gjeldende lover og regler, både nasjonale og internasjonale, enn de som kommer med oppgulp fra populistiske medier som knapt skraper i overflaten på problematikken.

Å hoppe høyt og rope "jeg er for, jeg er for" - når INGEN pr. i dag vet hvordan koronasertifikatene faktisk vil bli brukt, det er skremmende. Mange gjentar "jeg tror sånn" og "jeg tror ikke sånn" og "det vil sikkert ikke bli slik og sånn". Da stoler man blindt på at verden vil fortsette å være akkurat slik den er i bobla i dag også i fremtiden, de overser at en slik ev. innføring av koronasertifikat fører til en presedens som senere lett kan overføres til beslektede områder som ikke nødvendigvis er til befolkningens beste, men som vil være til det beste for de som ønsker å kontrollere befolkningen og unngå lover og regelverk. Å gi en ubegrenset makt til den enhver tid sittende regjering, uten å vite hva fremtiden byr på, uten at bruken er avklart og hjemlet i lov, det er skremmende naiv. Joda, vi vil mest trolig tåle det i Norge i dag. Ikke sikkert vi tåler det i morgen.

Forskning har vist at pandemier er en gulltid for de som ønsker å bygge ned demokrati, og det baner vei for mer diktatoriske styrer. Det har allerede skjedd i flere land. Om vi ikke passer på her så er det ikke sikkert vi kan ta nåværende styreform for gitt om fem eller ti eller femten år. Og det er ikke skremselspropagande, det er en realitet, at det kan bli retningen vi går i, hvis vi stadig slipper litt og litt opp på basale menneskerettigheter.

Anonymkode: db2fd...578

• Opprett ny...