Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #51 Skrevet 21. mai 2021 Altså, du har betalt 30k for en bastard!?! Bare det er jo fullstendig galskap! En hund kommer uten garanti, og med en bastard har man jo enda mindre forutsetning for å se hva som kan komme av problemer. Beklager, men her har du null å stille opp med, og overhodet ingen rettigheter, siden dyret ikke kan registreres, og "oppdretter" heller ikke kan være registrert. Man får ikke gull av gråstein. Du har fått et generøst tilbud fra "oppdretter", take it or leave it. Eller som man reder, så ligger man, for å si det slik. Anonymkode: a7431...586
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #52 Skrevet 21. mai 2021 Tror du bare må bite i det sure eplet her HI, og lære av dine egne feil også. Neste gang går du til en seriøs oppdretter med renrasede hunder, som har et tydelig mål om å forbedre rasen den brenner for. Samt registrerer valpene og finner egnede partnerer til tispene sine (ikke nærmeste nabo med andre ord). Anonymkode: 8bbe1...8fa
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #53 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Mor malteser/ far puddel. Anonymkode: 9fdad...6db Om det var en rasehund som skulle brukes i utstilling og senere avl kunne jeg skjønt det, men når det er en blanding så er det lite å gjøre vil jeg tro. Det finnes ingen rasestandard hunden skal passe inne for, og dermed er det ingen direkte feil med hunden. Underbitt hos noen raser er jo tilogmed vanlig. Ellers ser jeg ikke hvorfor ett underbitt skulle hatt noe å si for at du ikke avle på han, ja det er arvelig, men er jo ikke akkurat som om det skal passe inn i en standard, de er kun lagd for å være søte. Anonymkode: 13a56...026
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #54 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Om det var en rasehund som skulle brukes i utstilling og senere avl kunne jeg skjønt det, men når det er en blanding så er det lite å gjøre vil jeg tro. Det finnes ingen rasestandard hunden skal passe inne for, og dermed er det ingen direkte feil med hunden. Underbitt hos noen raser er jo tilogmed vanlig. Ellers ser jeg ikke hvorfor ett underbitt skulle hatt noe å si for at du ikke avle på han, ja det er arvelig, men er jo ikke akkurat som om det skal passe inn i en standard, de er kun lagd for å være søte. Anonymkode: 13a56...026 Man SKAL IKKE avle fram enda flere bastarder! Anonymkode: a7431...586
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #55 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man SKAL IKKE avle fram enda flere bastarder! Anonymkode: a7431...586 Nei det er jeg enig i, var mer en siden underbittet ødela for videre avl så så jeg ikke helt hvorfor, er ikke akkurat som om de skal oppfylle en rasestandard, eller oppfylle noe innenfor ett arbeidskrav. Anonymkode: 13a56...026
Blondzilla Skrevet 21. mai 2021 #56 Skrevet 21. mai 2021 Du har betalt 30000 for en uregistrert blandingshund. Det er helt vanvittig! Nå er dette som sagt en blandingshund så den har jo hverken papirer, eller en reell oppdretter. Du har derfor ingen sak her. At selger har tilbudt å ta hunden tilbake, er mer enn raust. Dersom du vil ha en avlshund, må du kjøpe en voksen renraset hund så du vet hva du får. Og hva er problemet med underbittet egentlig? Jeg har tre hunder og to av dem har underbitt. Ingen problemer med det, men den ene ligner på Yngve Haagensen☺️
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #57 Skrevet 21. mai 2021 Blondzilla skrev (56 minutter siden): Du har betalt 30000 for en uregistrert blandingshund. Det er helt vanvittig! Nå er dette som sagt en blandingshund så den har jo hverken papirer, eller en reell oppdretter. Du har derfor ingen sak her. At selger har tilbudt å ta hunden tilbake, er mer enn raust. Dersom du vil ha en avlshund, må du kjøpe en voksen renraset hund så du vet hva du får. Og hva er problemet med underbittet egentlig? Jeg har tre hunder og to av dem har underbitt. Ingen problemer med det, men den ene ligner på Yngve Haagensen☺️ Problemet er at hjørnetennene nå har laget sår i tannkjøttet🙈 Anonymkode: 9fdad...6db
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #58 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Problemet er at hjørnetennene nå har laget sår i tannkjøttet🙈 Anonymkode: 9fdad...6db Og der har du en god grunn til ikke å støtte opp om og betale dyrt til valpefabrikker og pengekåte "oppdrettere". Dyrene lider! Anonymkode: 6ef35...f5d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #59 Skrevet 21. mai 2021 Du leverer tilbake hunden, og kjøper en renraset hund gjennom en registrert kennel. Eller du kjøper en blandingshund eller en omplasseringshund for en langt billigere penge... Anonymkode: 87488...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå