Gå til innhold

Spørsmål om hund ( feil etter kjøp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min valp på 5 måneder har fått konstatert ca 4 mm underbitt. Veterinæren mente at han lå på grensen til kraftig underbitt. Ingen plager med det nå, men hun mente at han kunne få det senere. Tok kontakt med selger og han sa at vi kunne levere hunden tilbake noe som er nok ikke et alternativ. Vi skal ha et møte med selger på lørdag. Hva kan jeg evt forvente/ kreve. Dette var en hund vi betalte veldig mye penger for.

Anonymkode: 9fdad...6db

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min valp på 5 måneder har fått konstatert ca 4 mm underbitt. Veterinæren mente at han lå på grensen til kraftig underbitt. Ingen plager med det nå, men hun mente at han kunne få det senere. Tok kontakt med selger og han sa at vi kunne levere hunden tilbake noe som er nok ikke et alternativ. Vi skal ha et møte med selger på lørdag. Hva kan jeg evt forvente/ kreve. Dette var en hund vi betalte veldig mye penger for.

Du kan ikke kreve noe mer enn det du har blitt tilbudt.

Du kan velge med hjertet; beholde hunden.

Eller du returnerer den og får alle pengene igjen.

Anonymkode: 8bbe1...8fa

Skrevet

Du maser noe grenseløst.

Anonymkode: 9f431...239

Skrevet

Hvorfor ny tråd?

Anonymkode: 02cda...216

Skrevet

Og noen henger her 24/7 og får med seg alle trådene. Hvis dette var en tråd du ikke var interessert i så er det lov å la være å lese på den🙄. Lov også å finne på andre ting å gjøre enn å henge her hele tiden✌️

Skrevet

Enten gir du tilbake hunden eller tar kompensjasjon. Håper du har forsikret dyret?

Anonymkode: 93d3c...236

Skrevet

Enten gir du tilbake hunden eller tar kompensjasjon. Håper du har forsikret dyret?

Ja, han er godt forsikret. Men har jeg krav på kompensasjon. Det står ingenting om det i kjøpskontrakten.

Skrevet

Og dette er selvfølgelig en rasehund som er registrert og alt?

Anonymkode: 6ef35...f5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, han er godt forsikret. Men har jeg krav på kompensasjon. Det står ingenting om det i kjøpskontrakten.

Det gjør ikke det nei. Da jeg kjøpte min hund så stod dette nevnt - om det skulle dukke opp noe innen 1 år som ikke var blitt avdekket. Er en annerkjent oppdretter hvor jeg kjøpte hunden i fra. Håper det løser seg for dere.

Skrevet

Det gjør ikke det nei. Da jeg kjøpte min hund så stod dette nevnt - om det skulle dukke opp noe innen 1 år som ikke var blitt avdekket. Er en annerkjent oppdretter hvor jeg kjøpte hunden i fra. Håper det løser seg for dere.

Takk🙏

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du har kjøpt av en seriøs oppdretter burde ikke det være noe problem. Du har jo ikke fått det du har betalt for. Men det kommer jo an på hva du har betalt, hva du har kjøp og hvem du har kjøpt av.

Skrevet

Du har ikke krav på både kompensasjon OG beholde hunden. Du har fått det tilbudet du har krav på. Jeg har hatt mange valpekull, samt vært i forliksrådet. Du kommer ingen vei. Du har ikke krav på både pose og sekk. Du kjøper et levende individ, man kan absolutt aldri garantere noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har kjøpt av en seriøs oppdretter burde ikke det være noe problem. Du har jo ikke fått det du har betalt for. Men det kommer jo an på hva du har betalt, hva du har kjøp og hvem du har kjøpt av.

Hva mener du? Spørs om oppdretter garanterte at hunden var feilfri eller ikke. Kjøperen fikk jo hund. 

Skrevet

Sto det på helseattesten at bittet var korrekt?

Skrevet

Skjønner at dette er en veldig lei situasjon, hi. Dere vil selvsagt ikke gi tilbake en hund dere er blitt glad i ❤️ Samtidig som dere har avdekket noe som antageligvis ville gjort summen for hunden betydelig lavere. Har dyrlegen sagt noe om hvilke konsekvenser dette vil ha? Hvilke utgifter dette kan ende med? Er du heldig så kan selger møte deg med et prisavslag. Vanskelig situasjon, håper det løser seg til det beste for dere og hunden ❤️

Anonymkode: 69522...b55

Skrevet

Sto det på helseattesten at bittet var korrekt?

Det ble oppdaget etter at jeg tok den med veterinær første gang. Da hadde den vært hos oss i ca 4 uker. Om han visste noe om dette før vi fikk den vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke dette selv og det stod ingenting om det i pairene heller.

Skrevet

Det ble oppdaget etter at jeg tok den med veterinær første gang. Da hadde den vært hos oss i ca 4 uker. Om han visste noe om dette før vi fikk den vet jeg ikke. Jeg sjekket ikke dette selv og det stod ingenting om det i pairene heller.

Kjøpte du en valp som ikke var helsesjekket hos veterinær før du hentet den?

Skrevet

Høres rart ut. Her ble alle valpene i kullet chippet, sjekket hofter, bitt og det som hører til under en 6-7 ukers kontroll før den avleveres nye eiere. Høres litt suspekt ut den selgeren deres.

Skrevet

Skjønner at dette er en veldig lei situasjon, hi. Dere vil selvsagt ikke gi tilbake en hund dere er blitt glad i ❤️ Samtidig som dere har avdekket noe som antageligvis ville gjort summen for hunden betydelig lavere. Har dyrlegen sagt noe om hvilke konsekvenser dette vil ha? Hvilke utgifter dette kan ende med? Er du heldig så kan selger møte deg med et prisavslag. Vanskelig situasjon, håper det løser seg til det beste for dere og hunden ❤️

Anonymkode: 69522...b55

Takk gud for at at det fines hyggelige mennesker her 🥰🙏. Ja det er litt leit, viktigst er det selvfølgelig at han ikke får noen medisinske plager av dette slik at han har vondt, men når det er sagt så er det kjip å ha betalt 30 000 kr for en hund som nå viser seg har feil. Vi hadde hatt lyst å parre ham og få en valp fra ham, men det blir jo ikke mulig nå.

Skrevet

Høres rart ut. Her ble alle valpene i kullet chippet, sjekket hofter, bitt og det som hører til under en 6-7 ukers kontroll før den avleveres nye eiere. Høres litt suspekt ut den selgeren deres.

Ja ikke sant, litt rart at de ikke så antydning til dette ved 7 uker sjekk for det vet jeg valpene var på. 

Skrevet

Kjøpte du en valp som ikke var helsesjekket hos veterinær før du hentet den?

Jo de var på sjekk, men alt så bra ut i følge papirene.

Skrevet

Ja ikke sant, litt rart at de ikke så antydning til dette ved 7 uker sjekk for det vet jeg valpene var på. 

Dette henger ikke helt på greip. Har du ikke vaksinert hunden ved 12-ukers alder? Sjekket ikke veterinæren over tennene da?

Skrevet

Ring veterinæren som har signert å spør om alt så bra ut på helsesjekken. Kanskje den er forfalsket? Det skal være et eget punkt med tenner. 

Skrevet

Dette henger ikke helt på greip. Har du ikke vaksinert hunden ved 12-ukers alder? Sjekket ikke veterinæren over tennene da?

Selvfølgelig har jeg det og da fikk jeg vite om underbittet som var lite. Nå etter felling av melketenner og han har fått permanente tenner så har det blitt verre.

Skrevet

Du hast rettigheter etter kjøpsloven, da dyr (hund) regnes som ting.

Så mer enn det kan du ikke forlange.

Anonymkode: 8320b...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...