Gå til innhold

Mann vil delta som kvinne i vektløfting under OL i Tokyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så hun kan ikke definere seg som kvinne alikevel?

Anonymkode: ab718...b3a

Det er altså helt greit at vedkommende konkurerer med kvinner i styrkeløft?

Anonymkode: 80a3c...734

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

En mann er en mann. En transkvinne er en kvinne.

Anonymkode: bf9e6...80f

Han er fortsatt biologisk mann. Hva han identifiserer seg som er uinteressant i denne sammenhengen.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så hun kan ikke definere seg som kvinne alikevel?

Anonymkode: ab718...b3a

Hun kan definere seg som hva som helst. Men det er en grunn til at kvinner og menn konkurrerer adskilt. Enkelte idretter likestiller kvinner og menn, slik som for eksempel hundekjøring. I alle andre idretter medfører mannens biologi at han er sterkere, raskere og mer utholden enn kvinnen. Når man bytter kjønn, er man fortsatt biologisk mann. Med de fordelene dette gir. Så å tillate biologiske menn å konkurrere sammen med kvinnen, blir det samme som å tillate utøvere med doping. Uberettiget fordel som konkurrentene ikke kan trene seg til.

På et eller annet absurd vis er dette en måte for kvinneundertrykkelse. Hvis kvinner ikke kan slå menn i kvinneidrett, da er de ikke lenger gode nok kvinner....

Sykt!

For all del, full respekt for de som har gjennomgått det denne personen har gjennomgått. Det gjør imidlertid ikke at personen kan stille som kvinne i kvinneidrett i slike konkurranser. Da kan man like gjerne legge ned all kvinneidrett.

Anonymkode: f50a1...d27

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er altså helt greit at vedkommende konkurerer med kvinner i styrkeløft?

Jeg tenker at det kommer litt ann på hvor langt i løpet hun er. Kjenner flere som har byttet kjønn til kvinne og etter ett år på hormoner er de langt svakere enn hva de var før de startet.

Anonymkode: 3fd08...e77

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer litt ann på hvor langt i løpet hun er. Kjenner flere som har byttet kjønn til kvinne og etter ett år på hormoner er de langt svakere enn hva de var før de startet.

Forskning har vist at de som doper seg på anabole stereoider har effekt også i årevis etter de sluttet. Man må anta at det samme gjelder for en som har blitt voksen som mann. Menns fysiologi er annerledes, og selv om en voksen mann endrer kjønn og går på kvinnelige hormoner er det lite som tilsier at han endrer seg varig til en kvinnelig muskelfysiologi.

Før disse slipper til i kvinneidrett på dette planet bør det i det minste forskes på om de har urimelige fordeler.

Det er jo ironisk at Caster Semenya, som er kvinne med mer testosteron enn gjennomsnittet, må gå på antitestosteron for å få lov til å konkurrere i internasjonal kvinneidrett. Mens menn som har blitt voksne som menn, kan gå rett inn i kvinneidrett når de har gått en periode på kvinnelige hormoner for å skifte kjønn, selv om det ikke er tvil, etter min mening, at disse må ha urimelige fordeler fremfor kvinner født som kvinner.

Anonymkode: f50a1...d27

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

NOE svakere, men ikke nok til å kunne konkurrere på like vilkår med kvinner. På samme måte som jeg aldri hadde akseptert en voksen mann med penis i kvinnegarderoben, er det ikke greit å la biologiske menn konkurrere med kvinner. 

Anonymkode: 7f0a4...a80

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg føler meg som en ungdom, og forlanger å få konkurrere mot jenter på 14 år. Takk.

Anonymkode: 1b0e0...e0d

Og jeg føler meg skikkelig handicappet for tiden, så da forlanger jeg å konkurrere mot funksjonshemmede :D 

Anonymkode: 7f0a4...a80

Milfy Way skrev (1 time siden):

Hun kan definere seg som hva som helst. Men det er en grunn til at kvinner og menn konkurrerer adskilt. Enkelte idretter likestiller kvinner og menn, slik som for eksempel hundekjøring. I alle andre idretter medfører mannens biologi at han er sterkere, raskere og mer utholden enn kvinnen. Når man bytter kjønn, er man fortsatt biologisk mann. Med de fordelene dette gir. Så å tillate biologiske menn å konkurrere sammen med kvinnen, blir det samme som å tillate utøvere med doping. Uberettiget fordel som konkurrentene ikke kan trene seg til.

Enig med deg. Men en liten rettelse bare: menn er raskere på kortdistanser og sterkere, men kvinner er mer utholdende, og raskere på langdistanser ☺️ 

Anonymkode: 501ea...929

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enig med deg. Men en liten rettelse bare: menn er raskere på kortdistanser og sterkere, men kvinner er mer utholdende, og raskere på langdistanser ☺️ 

Kan også legge til at det er ultra-langdistanse det er snakk om. Typ 150 - 200 mils løp. Ikke bare maraton. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at kvinner løper maraton, svømmer langdistanse osv fortere enn menn? Sist jeg sjekket verdensrekordene, så er det menn som er desidert raskest.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det skiller vel nesten et kvarter på verdensrekorden i maraton. Mennene er raskest. Samme med ultraløp. Mennene er raskest/ kommer lengst der også: https://no.wikipedia.org/wiki/Ultraløp

Anonymkode: ca78f...f75

Milfy Way skrev (11 minutter siden):

Mener du at kvinner løper maraton, svømmer langdistanse osv fortere enn menn? Sist jeg sjekket verdensrekordene, så er det menn som er desidert raskest.

Anti-feministene hevder at, "kvinner hører hjemme på kjøkkenet" (de tror de er så edgy som sier det, kjære vene...). Problemet her er at hvis alle kvinner er på en måte, alle menn er på en annen måte, så betyr det jo at anti-feministene har rett i et menn er på en måte, kvinner på en annen måte.

Hvis menn og kvinner er veldig like så tar anti-feministene feil. Hvis der er visse ting (så godt som) alle kvinner har til felles og andre ting som (så godt som) alle menn har til felles, så betyr det jo at anti-feministene kan ha rett.

Du sier at "menn er sterkere enn kvinner", betyr ikke det at menn gjør visse jobber bedre enn kvinner, som politiarbeid, brannmann, og andre jobber hvor styrke er en viktig del av jobben? Da sier du at anti-feministene har rett.

Anonymkode: e8cfc...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...