Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Bedre enn ingenting, og en gledens dag for meg som jobber i luftfart. 😃

Anonymkode: b3773...5a9

Det gleder meg også. Har selv barn som jobber innen både luft og båtfart, så dette er gledens dag :)

Anonymkode: b76bb...f32

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så kjekt at den generasjonen som er 25-44 år, som ofte har småbarn og som gjerne hadde hatt behov for å komme seg bort er stuck i Norge da....🙄

Anonymkode: 343e3...a01

Man kan reise med negativ test 😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Men da må man vel i karantene når man kommer hjem? 

Hvis man f.eks er i Danmark på ferie og ønsker en dagstur til Tyskland, blir man hindret med mindre man atter en gang tar test i Danmark.

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Ja det blir særdeles spenstig for en familie å sitte 10 dager på karantene hotell. Men alt for en sydentur eller?

Anonymkode: d7cf2...3a6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men da må man vel i karantene når man kommer hjem? 

Hvis man f.eks er i Danmark på ferie og ønsker en dagstur til Tyskland, blir man hindret med mindre man atter en gang tar test i Danmark.

Dette handler om koronapass. Det kan man bruke ved å fremvise negativ test, vaksine eller dokumentert at man har hatt covid . Med passet kan familier reise med barna sine . 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja det blir særdeles spenstig for en familie å sitte 10 dager på karantene hotell. Men alt for en sydentur eller?

Anonymkode: d7cf2...3a6

Det blir ikke karantene med negativ test. Dette handler om bruk av koronapass . 

Annonse

Jeg har bare landet på at vi uansett skal være hjemme. Penger og bekymring spart. 

Fint for bedrifter hvis dette åpner for at de kan få inn ansatte igjen eller folk får samvær med familie i ett annet land. Ellers bryr deg meg egentlig midt oppi der solen aldri skinner 😅

Anonymkode: c1082...ff2

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det blir ikke karantene med negativ test. Dette handler om bruk av koronapass . 

Jeg vet at du vil kalle meg negativ nå, men hvordan VET du hva som BLIR? At EU åpner grenser for fullvaksinerte, betyr ikke at Norge vil gå bort fra ordningen med koronahotell. Vi har hjemmel til å beslutte det fram til november. Så, hvordan VET du at man VIL kunne reise på negativ test i sommer? 

Anonymkode: 0869f...d0a

Og dra på karantenehotell med småbarn etter ankomst Norge... Jada jada.

Jeg tror du bør lese deg opp på dette. Feks de store operatørene som Apollo og ving åpner kun for reiser dersom det ikke er karantebeplikt . Det er hele meningen med passet . Så reiser man fra Norge til feks Hellas som krever negativ test , gjennomgått covid eller at man er vaksinert så åpner ikke operatørene for reiser med mindre samme regler gjelder i Norge . De sender ikke folk på tur hvis det medfører karantene i Norge etter reisen. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden):

Jeg tror du bør lese deg opp på dette. Feks de store operatørene som Apollo og ving åpner kun for reiser dersom det ikke er karantebeplikt . Det er hele meningen med passet . Så reiser man fra Norge til feks Hellas som krever negativ test , gjennomgått covid eller at man er vaksinert så åpner ikke operatørene for reiser med mindre samme regler gjelder i Norge . De sender ikke folk på tur hvis det medfører karantene i Norge etter reisen. 

Det er du som bør lese deg opp, virkelig. Hjemmelen for karantenehotell er forlenget til november 2021. Det betyr at man kan innføre plikt til å gjennomføre karantenen på hotell når som helst, uavhengig av hva andre land åpner for. Og jo, de kan sende folk på tur hvis det medfører karantene. Reglene kan endres mens man er i utlandet, slik det har skjedd utallige ganger tidligere. 

Det er du som bør lese deg opp, virkelig. Hjemmelen for karantenehotell er forlenget til november 2021. Det betyr at man kan innføre plikt til å gjennomføre karantenen på hotell når som helst, uavhengig av hva andre land åpner for. Og jo, de kan sende folk på tur hvis det medfører karantene. Reglene kan endres mens man er i utlandet, slik det har skjedd utallige ganger tidligere. 

Det kan endres på kort varsel ja. De sender dog ikke folk på tur dersom det er slike regler ved utreise. De vil dessuten sørge for å få hjem gjestene sine så fort som mulig ved endringer. Det må man selvsagt ta høyde for. Norge jobber med løsninger for koronapass og med det passet er det sagt at man kan reise på de vilkårene som jeg sa. Folk må uansett bestemme selv . Personlig ser jeg i alle fall veldig lyst på dette og synes det er strålende nyheter ! 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det kan endres på kort varsel ja. De sender dog ikke folk på tur dersom det er slike regler ved utreise. De vil dessuten sørge for å få hjem gjestene sine så fort som mulig ved endringer. Det må man selvsagt ta høyde for. Norge jobber med løsninger for koronapass og med det passet er det sagt at man kan reise på de vilkårene som jeg sa. Folk må uansett bestemme selv . Personlig ser jeg i alle fall veldig lyst på dette og synes det er strålende nyheter ! 

Selvfølgelig, men forskuttere slik du gjør, altså å si at det BLIR slik, er misvisende. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hjemmelen er ikke forlenget vel, men de har tatt utgiftene til eventuellt utvidelse av karantenehotell inn i revidert statsbudsjett.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Å herregud! Akkurat som om det beskytter barna for smitte 🙈🙈

Anonymkode: 0e47c...b5c

Saken handler om hvordan man kan reise. Så får det være opp til folk om de velger å reise med barn eller ikke. For min del har jeg feks valgt å ikke bo på hotell i Hellas i sommer fordi jeg ikke vil bo oppå folk . Har også bestilt via Apollo . Da får vi tryggheten med å reise med et selskap med gode vilkår og samtidig holder vi oss for oss selv . Da føler JEG meg trygg når jeg reiser med barna . Det må rett og slett være opp til folk å selv vurdere så lenge det åpnes for det. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

I dag finnes det heller ikke noe system for verifiserbare koronapass. Dagens utgave er for lette å forfalske og kan derfor ikke brukes ved innreise. 

Jeg tror nok ikke at bare testing blir nok heller, i hvertfall ikke før smittetallene har sunket til et vesentlig lavere nivå enn de er på nå.

Anonymkode: df363...e4d

• Opprett ny...