Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #51 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er bestilte russelåter, og ja, det høres nok mye verre ut enn det er. Unge gutter flest tenker ikke som dette, de synger og jomer med, uten å mene det de sier. Derfor er det litt viktig at man slutter med det, det er ikke nødvendig med slike tekster. Jeg har en datter på 12 år som kan synge med på en tekst, også kan jeg spørre henne hva hun egentlig sang. Nei, det husker hun ikke. Syng det en gang til da, sier jeg, og hør på hva du egentlig sier. Da kan hun bli flau og si at hun bare sang med uten å høre etter liksom. Sånn tror jeg det ofte er altså. Men jo flere som drar i trådene for å bli kvitt slike tekster jo bedre er det. Jeg tenker at Tix har en jobb å gjøre der. Han ville opp og frem, han ville vise dem, han ville tjene penger og være kul, også skrev han disse tekstene. De kan han fint nå som han ønsker å bli tatt seriøst som talsperson for de svake, for de med tics, for de som blir mobbet osv ta avstand fra. Legge seg litt flat han også. Anonymkode: 0f4ea...c59 Poenget jeg forsøkte å få frem var at det ikke var han som hadde skrevet dette, men når noen velger å blande kortene blir det fort litt vanskelig å henge med. Den ene teksten der er det Solguden & Mannen som har skrevet, men når man ser det her så virker det som det er TIX. Anonymkode: 6cff2...5a1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #52 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Poenget jeg forsøkte å få frem var at det ikke var han som hadde skrevet dette, men når noen velger å blande kortene blir det fort litt vanskelig å henge med. Den ene teksten der er det Solguden & Mannen som har skrevet, men når man ser det her så virker det som det er TIX. Anonymkode: 6cff2...5a1 Men Tix har jo skrevet drøye tekster, det har han jo innrømmet selv. Så jeg skjønner ikke hva du vil fram til? Anonymkode: 5c330...749
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #53 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Så denne har TIX skrevet? : »Er du tretten er du med, når du suger, så gå ned, er du skvetten legg deg ned og ikke skrik» ? Men kan jo nevne Frank Zappa sin låt fra 1979: "I've got a cheerleader here Wants to help with my paper Let her do all the work And maybe later I'll rape her" Hva med Prima Vera sine sanger: "Alle pene damer har en stygg venninne" eller "Jeg helte innpå helt til hun ble pen" Og grisesanger er tydeligvis ikke noe nytt fenomen i Norge: https://www.nrk.no/kultur/folkemusikken-som-ikke-taler-dagens-lys-_-grisevisene-1.13288119 ....hvordan i huleste kan det bli grovere enn dette? Anonymkode: 6cff2...5a1 Det er også gjennom tidene blitt skrevet sangtekster som et dypt rasistiske eller homofobe. Betyr det at det skal være innafor å skrive rasistiske og homofobe sangtekster? Anonymkode: 5c330...749
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #54 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men Tix har jo skrevet drøye tekster, det har han jo innrømmet selv. Så jeg skjønner ikke hva du vil fram til? Anonymkode: 5c330...749 Det er faktisk forskjell på å skrive om 13-åringer og det å kalle noen en hore. Så det synes jeg du burde rette på. Anonymkode: 6cff2...5a1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #55 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er faktisk forskjell på å skrive om 13-åringer og det å kalle noen en hore. Så det synes jeg du burde rette på. Anonymkode: 6cff2...5a1 Vel, det kommer jeg ikke til å gjøre, da prinsippet står fjellstøtt. Anonymkode: 5c330...749
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #56 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er faktisk forskjell på å skrive om 13-åringer og det å kalle noen en hore. Så det synes jeg du burde rette på. Anonymkode: 6cff2...5a1 Hvorfor svarer du ikke på dette: Det er også gjennom tidene blitt skrevet sangtekster som et dypt rasistiske eller homofobe. Betyr det at det skal være innafor å skrive rasistiske og homofobe sangtekster? Anonymkode: 5c330...749
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #57 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så denne har TIX skrevet? : »Er du tretten er du med, når du suger, så gå ned, er du skvetten legg deg ned og ikke skrik» ? Men kan jo nevne Frank Zappa sin låt fra 1979: "I've got a cheerleader here Wants to help with my paper Let her do all the work And maybe later I'll rape her" Hva med Prima Vera sine sanger: "Alle pene damer har en stygg venninne" eller "Jeg helte innpå helt til hun ble pen" Og grisesanger er tydeligvis ikke noe nytt fenomen i Norge: https://www.nrk.no/kultur/folkemusikken-som-ikke-taler-dagens-lys-_-grisevisene-1.13288119 ....hvordan i huleste kan det bli grovere enn dette? Anonymkode: 6cff2...5a1 Du skjønte aldri Zappas ironi, ser jeg. Anonymkode: 2466c...6d4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #58 Skrevet 19. mai 2021 sug lut skrev (7 timer siden): Man kan da ikke ta MGP på at musikken er ræva, det er jo kjernen i konseptet, og det ble enda hundre ganger verre da vi fikk en gjeng merkelige østeuropeiske deltakere. Men å overraskes av det er som å handle på Jula og Europris og forvente kvalitet. Dette er laget av folk som ikke kan musikk for folk som ikke kan musikk, men som liker show og underholdning, både den nasjonale og den internasjonale delen. Selvsagt er det masseprodusert og uinteressant musikk, fordi det er det de fleste liker, og det er deres program. Finn på noe annet å gjøre, det er ikke tvang å se på, faktisk. (Jeg tror sist jeg så MGP var i 1984, når jeg tenker etter.) Alt var mye bedre før Anonymkode: 98489...4c6
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #59 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du skjønte aldri Zappas ironi, ser jeg. Anonymkode: 2466c...6d4 Å sammenligne Zappa og Tix er jo bare noe av det dummeste jeg har lest... Det går faktisk ikke an... Anonymkode: d2dce...ae7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #60 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er også gjennom tidene blitt skrevet sangtekster som et dypt rasistiske eller homofobe. Betyr det at det skal være innafor å skrive rasistiske og homofobe sangtekster? Anonymkode: 5c330...749 Nei, men man kan godt like andre sanger de samme personene har skrevet. Anonymkode: c65dd...4f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #61 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Å sammenligne Zappa og Tix er jo bare noe av det dummeste jeg har lest... Det går faktisk ikke an... Anonymkode: d2dce...ae7 Hvorfor kan man ikke det? Anonymkode: c65dd...4f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #62 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, men man kan godt like andre sanger de samme personene har skrevet. Anonymkode: c65dd...4f8 Ok, så hvis jeg skriver en beint ut rasistisk sang som forherliger vold mot svarte, så har ikke det noe å si for ditt syn på meg? Du vil fortsatt heie meg frem i Euro Vision hvis du liker en annen sangen jeg har skrevet? Anonymkode: 5c330...749
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #63 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ok, så hvis jeg skriver en beint ut rasistisk sang som forherliger vold mot svarte, så har ikke det noe å si for ditt syn på meg? Du vil fortsatt heie meg frem i Euro Vision hvis du liker en annen sangen jeg har skrevet? Anonymkode: 5c330...749 Hvis det går noen år så kanskje, ja. Anonymkode: c65dd...4f8
prekæs Skrevet 19. mai 2021 #64 Skrevet 19. mai 2021 (endret) Jeg tenker at en måte å bli den man er som voksen, er å gjøre noen dumme ting man angrer på som ung. Det vil også gi de fleste et bedre grunnlag for forståelse når det gjelder andre mennesker. Det viser seg gang på gang at mennesker som har glidd igjennom livet i klassisk og moralsk stil, har langt flere fordommer enn de som har hatt motgang og gjort noen feil valg. Jeg regner han nå som ganske så voksen og han har vel også nevnt at han tar avstand fra noe han gjorde tidligere. Da tenker jeg det er viktig å møte han som den han er nå. Sangen er fin og fengende og håper han vinner Endret 19. mai 2021 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #65 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hvis det går noen år så kanskje, ja. Anonymkode: c65dd...4f8 Hva synes du om Marilyn Manson i lys av de siste sakene mot ham? Anonymkode: 88447...f2f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #66 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor kan man ikke det? Anonymkode: c65dd...4f8 At du i det hele tatt spør om det vitner om lite musikkforståelse. Frank Zappa var et musikalsk geni, en verdenskjent stjerne... Trenger jeg virkelig si mer? Anonymkode: d2dce...ae7
prekæs Skrevet 19. mai 2021 #67 Skrevet 19. mai 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): At du i det hele tatt spør om det vitner om lite musikkforståelse. Frank Zappa var et musikalsk geni, en verdenskjent stjerne... Trenger jeg virkelig si mer? Anonymkode: d2dce...ae7 Nå er ikke jeg ae7, Likevel må du gjerne forklare hvorfor hans tekster er mer akseptable. Han ble jo verdenskjent pga disse tekstene. Endret 19. mai 2021 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #68 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Hva synes du om Marilyn Manson i lys av de siste sakene mot ham? Anonymkode: 88447...f2f Vet ikke hem han er. Anonymkode: c65dd...4f8
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #69 Skrevet 19. mai 2021 prekæs skrev (39 minutter siden): Nå er ikke jeg ae7, Likevel må du gjerne forklare hvorfor hans tekster er mer akseptable. Han ble jo verdenskjent pga disse tekstene. Enkelt. Det var 70-tallet. Det er et argument som bør holde. Å i dag kan man ikke si noenting før de som bor i Norge reagerer... Norge er det landet i verden som lar seg krenke mest. Men det er en annen debatt. Anonymkode: d2dce...ae7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #70 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Enkelt. Det var 70-tallet. Det er et argument som bør holde. Å i dag kan man ikke si noenting før de som bor i Norge reagerer... Norge er det landet i verden som lar seg krenke mest. Men det er en annen debatt. Anonymkode: d2dce...ae7 Mener du at det er greit å synge om voldtekt av 13-åringer? Jeg bare lurer altså. Sånn at jeg ikke blir krenket. Jeg mener at det var veldig mye som var godtatt på 70-tallet, og som vi bør ta avstand fra i dag. Anonymkode: 88447...f2f
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #71 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg mener at det var veldig mye som var godtatt på 70-tallet, og som vi bør ta avstand fra i dag. Anonymkode: 88447...f2f Det stemmer. Bare tenk på alle sangtekster og barnebøker som har blitt endret eller forsøkt endret de siste årene, som Lindgrens «negerkonge», i takt med at samfunnet blir mer oppmerksomme. Men å forherlige vold og voldtekt mot unge kvinner, det kan man tilgis fortere enn du rekker å si «hore». Jeg tror INGEN helt oppriktig tror at Tix hadde representert Norge i EuroVision om tekstene han skrev var like rasistiske eller homofobe som de er kvinnefiendtlige. Anonymkode: 5c330...749
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #72 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): oppmerksomme. Følsomme Anonymkode: d2dce...ae7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #73 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mener du at det er greit å synge om voldtekt av 13-åringer? Jeg bare lurer altså. Sånn at jeg ikke blir krenket. Jeg mener at det var veldig mye som var godtatt på 70-tallet, og som vi bør ta avstand fra i dag. Anonymkode: 88447...f2f Men det er veldig vanskelig å ta deg alvorlig når du gir Tix skylden for en sang han ikke har skrevet. Det var ikke han som skrev om voldtekt. Anonymkode: 6cff2...5a1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #74 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): At du i det hele tatt spør om det vitner om lite musikkforståelse. Frank Zappa var et musikalsk geni, en verdenskjent stjerne... Trenger jeg virkelig si mer? Anonymkode: d2dce...ae7 Ja for 'crew slut' er en sjarmerende sang. Anonymkode: 6cff2...5a1
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2021 #75 Skrevet 19. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva synes du om Marilyn Manson i lys av de siste sakene mot ham? Anonymkode: 88447...f2f Jeg hører forsatt på Marilyn Manson og har ingen problemer med det. Det blir umulig å dømme musikken til en person ut i fra hva han har gjort. Dette begynner å minne om en kristen internatskole som holdt til hvor jeg bodde. De hadde fått for seg at djevelen snakket til de om de spilte musikken baklengs... Så da gikk kassetter og plater opp i røyk. Ta dere en titt på Haik... Der synger Pikekoret de værste setningene i Sjeiken. Jeg håper Andreas vinner ESC og i år skal jeg faktisk gidde å se på. Anonymkode: 6cff2...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå