Gå til innhold

Hvordan hindrer vaksinen videre smitte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er i tenkeboksen i forhold til vaksine. Jeg vil gjerne ta den for flokkimmunitet, men lurer på hvordan det oppnås flokkimmunitet ved vaksinering...

Anonymkode: 4e22d...274

Du er ikke i tenkeboksen i forhold til vaksine. Vaksinen er ikke i tenkeboksen. Lær deg norsk.

Anonymkode: 0c844...9fd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke i tenkeboksen i forhold til vaksine. Vaksinen er ikke i tenkeboksen. Lær deg norsk.

Anonymkode: 0c844...9fd

Tusen takk for svar 👍🏻 Kan du svare på spørsmålet mitt også? 

Det beskytter på den måten at du ikke blir syk, og derfor ikke smitter. Kontaktsmitte er selvsagt likevel mulig, men det er ikke den beste smitteveien. Og noen få kan også bli syke på tross av vaksine.

Annonse

Den perfekte mor, påan igjen skrev (28 minutter siden):

Det beskytter på den måten at du ikke blir syk, og derfor ikke smitter. Kontaktsmitte er selvsagt likevel mulig, men det er ikke den beste smitteveien. Og noen få kan også bli syke på tross av vaksine.

Hvordan er kontaktsmitte mulig, hvis du ikke er syk? Er det fordi du har viruset i kroppen, men ikke har symptomer som gir dråpesmitte? 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan er kontaktsmitte mulig, hvis du ikke er syk? Er det fordi du har viruset i kroppen, men ikke har symptomer som gir dråpesmitte? 

Hvis du tar på en flate med koronavirus og så tar ut et rusk av øyet til en som er uvaksinert kan du overføre viruset med hendene for eksempel.

Anonymkode: 67f6c...c5a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis du tar på en flate med koronavirus og så tar ut et rusk av øyet til en som er uvaksinert kan du overføre viruset med hendene for eksempel.

Anonymkode: 67f6c...c5a

Tar den sjansen, jeg  

Anonymkode: dc455...133

• Opprett ny...