Gå til innhold

Hvor negativt ville det ha vært for deg å se vindmøller fra hytta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe tomt med tanke på senere salgsverdi? Da kan det umulig være drømmetomten, hvis planen er å selge hytten uansett?

For om det faktisk er drømmetomten for dere så er det vel irrelevant hva andre mener?

Anonymkode: 57e7f...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk hvordan det er på natta med tanke på lys. 

Anonymkode: 9187b...c83

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja hvis man ikke vil ha hytte i nærheten av vindturbiner så er man storfan av strøm fra tyske kullkraftverk. Glitrende resonnement! 👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: f49a6...790

Ja, for tyskerne må jo få fortsette med sitt overforbruk og få lov til å rasere norsk natur gratis...

Anonymkode: 12fad...980

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Enkelte her foretrekker tydeligvis strøm fra kullkraftverkene i Tyskland fremfor miljøvennlige vindkraftverk i Norge. Lurer på om de faktisk skjønner hva dette gjør med kloden vår?

Anonymkode: c3de5...87d

Det er i beste fall ignorant og kunnskapsløst å kalle vindkraftverk med turbiner miljøvennlig. https://www.ngu.no/nyheter/vindkraft-krever-masseproduksjon-av-metaller

Turbinene produseres ikke i Norge så de generer ikke arbeidsplasser, engang. (Og vet du? På nordvestlandet hvor det er mye vind, rundt Stadt, for eksempel, når det blåser skikkelig står møllene stille. De tåler ikke for sterk vind. )

Anonymkode: 6085b...4fb

Skrevet

Så lenge de bare synes og ikke høres er det helt greit. 

Det er mye en venner seg til, har en steinbåt vi hører fra hytta. Hver gang den fylles høres det ut som det tordner i det fjerne, helt i starten hørtes det ille ut. Nå legger vi ikke merke til om den er der eller ei. Den er på andre siden av vannet, så vi ahr den ikke helt oppi hagen. De har også fri i fellesferien. Hyttene helt i nærheten er ofte til salgs, så for de så er det nok ikke like hyggelig. Men det har litt med hva en er innstilt på også, forventer en det helt stille rundt seg så er det feil plass. For det går også masse store båter forbi og de bryr seg ikke om hvem tid på døgnet det er elle hvem dag det er. De fleste bare går forbi, noen så skvetter vi av og lurer på hva lurveleven som er ute ( ikke alle båter som er nye eller miljøvennlige) de fleste båtene synes og høres lite. Men vi har lært oss å sjekke en app før unger får lov å dra ut på vannet. Jeg vet selv hvor fristende det er å kjøre i bølgene fra disse båtene, men jeg vet også hvor lite lurt det er. Men ungene er nok som meg, det må testes selv om muttern sier det ikke er lurt. Så de får være gamle nok før de prøver. 

Anonymkode: 6c9cb...39c

Skrevet

Svigermor din hytte hadde storslått utsikt.

Her kunne en finne roen og se utover fjord og fjell.

Så ble hele fjellet som var så fredelig å hvile øynene på en gedigen vindpark.. 

Selv om de er for langt unna til at en hører de, så er de et trist skue.. 

Anonymkode: f3e08...ee3

Skrevet

Det kommer an på omgivelsene. Vi har tilgang til to hytter. Den ene er på Sjusjøen. Der er det så utviklet og befolket, og naturen som er igjen er i grunnen ganske kjedelig, så der hadde jeg ikke brydd meg. Den andre ligger høyt og fritt i et fjellområde. Fra denne hytta kan vi ikke se andre hytter eller tydelige spir av menneskelig aktivitet. Der ville vindmøller vært veldig forstyrrende. 

Anonymkode: 54047...d0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.5.2021 den 17.42):

Helt uaktuelt. Miljøvennlig My Ass forresten. Først ødelegger de store områder med å frakte dem dit, også dreper det fugleliv og holder unna all annen dyreliv. 

Anonymkode: ddde6...f91

Vel, hvis man er veldig opptatt av å bevare natur uberørt så bygger man vel ikke hytte uansett.

Jeg hadde ikke brydd meg, jeg synes ikke de er spesielt stygge heller. Vi har vært mye på ei hytte ved sjøen der det stadig går containerskip forbi, ingen bryr seg om det der.

Anonymkode: a2898...92c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 18.5.2021 den 17.25):

Har funnet drømmetomta- med unntak av at man kan se fem vindmøller. Man hører dem ikke, men de er godt synlige. Hytte kan bygges så man får de i «sidesynet». Men er redd for senere salgsverdi og for om vi vil syns det blir irriterende.

Anonymkode: 4c97e...f3b

Der spørs hvor langt unna de var. Om jeg kunne sett de i Kristiansand fra Gaustadtoppen hadde de ikke plaget meg. Men jeg ville ikke likt om de var særlig mye nærmere. Typ såpass nærme at de havnet i området der jeg ville likt å gå tur. 

Er du sikker på at de ikke er såpass nær at de bråker? Det er mye støy fra dem. 

Som flere andre skriver er jeg også kritisk til vindmøller. De tar med seg svære veier, trafikk fra det som drifter dem, og ødelegger landskap og dyreliv.

Anonymkode: fc861...fa4

Skrevet

Hadde ikke hindret meg i å kjøpe drømmehytta. 

Skrevet

Stilig å se, men vil ikke høre.

Anonymkode: 79905...3dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men da er du jo veldig langt unna, så svaret er irrelevant. 

Anonymkode: 12fad...980

Hvorfor det?

Spørsmålet gikk på om det oppfattes negativt å SE vindmøller fra hyttetomta.

Anonymkode: ca00f...2d0

Skrevet

Helt uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 288cb...583

Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noen ting så lenge jeg ikke hørte lyden av de. Skjønner ikke hvorfor det er mer negativt enn store strømmaster ute i naturen.

Anonymkode: 285b8...e36

Skrevet

Hvor langt unna høres de? Begynner å lure på om det kan bli et problem også? Disse er 3.2 km unna.

Anonymkode: 4c97e...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...