Gå til innhold

Hvor negativt ville det ha vært for deg å se vindmøller fra hytta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet drømmetomta- med unntak av at man kan se fem vindmøller. Man hører dem ikke, men de er godt synlige. Hytte kan bygges så man får de i «sidesynet». Men er redd for senere salgsverdi og for om vi vil syns det blir irriterende.

Anonymkode: 4c97e...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vindmøller er beroligende. Kommer kanskje an på hvor nærme de står, de er nok penere på avstand enn på nært hold.

Anonymkode: 364a2...996

Skrevet

Har ingen problemer med det. 

Anonymkode: d75f1...0a0

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: a2814...65f

Skrevet

Hadde ikke kjøpt hytte med vindmøller i nærheten. 

Anonymkode: ababb...9ab

Skrevet

Det er jo fremtiden? De skaper miljøvennlig strøm. Hva er galt med det?

Anonymkode: c3de5...87d

Skrevet

Det er jo penere å se natur uten, men alt er en vanesak. Er det drømmehytta, hadde jeg nok ikke brydd meg. 

Anonymkode: e2496...16e

Skrevet

Helt uaktuelt. Miljøvennlig My Ass forresten. Først ødelegger de store områder med å frakte dem dit, også dreper det fugleliv og holder unna all annen dyreliv. 

Anonymkode: ddde6...f91

Skrevet

Synes det utelukkende er positivt jeg. Vindmøller er koseligt og fasinerende å se på. Vil mye heller ha utsikt mot slike enn mot sjø eller fjell.

Anonymkode: 1c4ce...57b

Skrevet

Det er ikke fremtiden og miljøvennlig strøm, som en over her sa.

Det er mikroplast, det er fugledød, det er rasering av myrområder som sluker CO2. Det er støy, vibrasjoner og visuell forurensning. Synet vil kanskje ikke plage deg på dagtid, men jeg hadde tatt en tur i mørket og sett også. De har nemlig røde blinkende lys. 

Anonymkode: 6085b...4fb

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt en hytte hvor naturbildet var forstyrret av vindmøller, de er virkelig ikke pene.

Men det er kanskje et generasjonsskifte der? Sønnen min på 21 år skjønner ikke hvorfor jeg synes de er stygge. 

Anonymkode: 6265b...ed3

Skrevet

Ville ikke gjort det. De lager lyd, noen har røde lys som blinker i mørket, de kan kaste store isklumper over store avstander, de dreper fugler og de avgir mirkoplast. Ikke pene å se på er de heller, uten at det er avgjørende 

Anonymkode: edc78...a92

Skrevet

Jeg aner ikke om de bråker noe eller ingenting. Men jeg liker vindmøller jeg. Syns de er pene og Facinerende. Så hvis de bare er i sidesynet så ser jeg ikke problemet. Hvor langt unna er de? 

Anonymkode: 8a955...667

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke fremtiden og miljøvennlig strøm, som en over her sa.

Det er mikroplast, det er fugledød, det er rasering av myrområder som sluker CO2. Det er støy, vibrasjoner og visuell forurensning. Synet vil kanskje ikke plage deg på dagtid, men jeg hadde tatt en tur i mørket og sett også. De har nemlig røde blinkende lys. 

Dette!

Fullstendig idioti hele opplegget. I tillegg er det ofte utenlandske investorer som stikker av med overskudd for å ha ødelagt miljøet her.

Hadde vært helt uaktuelt for min del å bygge noe i nærheten av slike vindmøller. De bråker, hvor mye man hører dem kommer an på vær og vindretning og hvor mye de går. Det er vibrasjoner fra dem. Og de blinker konstant på kvelden - så velkommen til tivoli.

Anonymkode: 94baa...cff

Skrevet

Vindmøller er industriområde. Tar av livet av masse fugler. Når det er mørkt blinker det rødt og det er en intens rødfarge, poenget er jo å være meget synlig om natta.

Hadde kjøpt ikke kjøpt tomt i nærheten.

Skrevet

Grufullt og uaktuelt.

Anonymkode: 3e5b9...284

Skrevet

Enkelte her foretrekker tydeligvis strøm fra kullkraftverkene i Tyskland fremfor miljøvennlige vindkraftverk i Norge. Lurer på om de faktisk skjønner hva dette gjør med kloden vår?

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Enkelte her foretrekker tydeligvis strøm fra kullkraftverkene i Tyskland fremfor miljøvennlige vindkraftverk i Norge. Lurer på om de faktisk skjønner hva dette gjør med kloden vår?

Hver eneste dag i Norge forsvinner (lekker) mellom en tredel og 70 % (!) av alt produsert vann før det kommer frem til kranen.

Dvs. hvis vi i Norge hadde satset på full fornying av vannledningsnettet, så ville vi hatt langt mer vann til strømproduksjon. Ren strøm, strøm som vi allerede har anlegg for å produsere, noe som ikke ville ført til merbelastning av miljøet. Vi kunne da ha solg langt mer virkelig ren energi til utlandet.

I tillegg ville vi etter all sannsynlighet også fått bedret folkehelsen, fordi sprukne vannrør fører med seg forurensning til bruker og skaper sykdom.

Fordelen med en slik investering i vår egen fremtid og vannsikkerhet, ville - foruten mer vann til energiproduksjon - også ført til at overskudd ville forblitt på norske hender. Istedenfor velger politikerne nå å heller la utenlandske spekulanter få tilskudd (!) for å ødelegge norsk natur og norsk dyreliv, samt at det ødelegger for turistnæringen m.a.

Rop litt høyere for å få politikerne til å gjøre en enorm satsing på å oppdatere vannledningsnettet, så er det ikke behov lenger for miljøødeleggende vindmøller.

Anonymkode: 94baa...cff

Skrevet

Det hadde vært uaktuelt for meg.

Anonymkode: 7bb4f...66c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke enten vindturbiner eller kull fra Tyskland det er snakk om. Man må kunne ha to tanker i hodet, ikke erstatte et onde med et onde. Som en annen her sier, vannkraft, solenergi hva som helst. Ikke blindt bygge ut vind uten å se på konsekvenser. 

Skrevet

Jeg ville ALDRI kjøpt hytte i nærheten av vindindustri. Det er ondskap på alle vis!

Anonymkode: 12fad...980

Skrevet

Vi har vindmøller i synsavstand. Jeg synes ikke det gjør noe, om noe synes jeg det er fasinerende. 

Det avgjørende er hvor langt unna de er, om du hører de. Vi har de så langt unna at de ikke høres og det blinkende lyset kan knapt sees. 

Anonymkode: ca00f...2d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vi har vindmøller i synsavstand. Jeg synes ikke det gjør noe, om noe synes jeg det er fasinerende. 

Det avgjørende er hvor langt unna de er, om du hører de. Vi har de så langt unna at de ikke høres og det blinkende lyset kan knapt sees. 

Anonymkode: ca00f...2d0

Men da er du jo veldig langt unna, så svaret er irrelevant. 

Anonymkode: 12fad...980

Skrevet

Helt uaktuelt.

Anonymkode: f49a6...790

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja hvis man ikke vil ha hytte i nærheten av vindturbiner så er man storfan av strøm fra tyske kullkraftverk. Glitrende resonnement! 👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: f49a6...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...