Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i at det er håpløse regler for arbeidere og bedrifter 

Det er også håpløse regler for familier. Hvis man skal fortsette å ha restriksjoner for besøk til nær familie, vil man miste en god del utenlandske arbeidstakere, da de heller vil dra hjem og prøve å finne jobb nærmere familien. 

Anonymkode: 3f644...954

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er også håpløse regler for familier. Hvis man skal fortsette å ha restriksjoner for besøk til nær familie, vil man miste en god del utenlandske arbeidstakere, da de heller vil dra hjem og prøve å finne jobb nærmere familien. 

Samvær med egne barn er innafor da og karantenefritt 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det er det i følge reglene . Hvis man da ikke er gift med barnets forelder 

Nettopp. For dem som er sammen med barnets forelder (sånn cirka de fleste fremmedarbeidere her i landet), er det ikke innenfor eller karantenefritt. For dem som er skilt er det så usikker praksis på regelverket og så mye man skal bevise, at man tør rett og slett ikke. Det har vært flere tilfeller der folk er blitt tvunget på hotellkarantene fordi dokumentasjonen de har med seg, ikke er nok. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nettopp. For dem som er sammen med barnets forelder (sånn cirka de fleste fremmedarbeidere her i landet), er det ikke innenfor eller karantenefritt. For dem som er skilt er det så usikker praksis på regelverket og så mye man skal bevise, at man tør rett og slett ikke. Det har vært flere tilfeller der folk er blitt tvunget på hotellkarantene fordi dokumentasjonen de har med seg, ikke er nok. 

Uansett så åpnes det helt sikkert veldig snart for reiser med koronapass 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Uansett så åpnes det helt sikkert veldig snart for reiser med koronapass 

Altså, enda mer dokumentasjon som man må skaffe i tillegg til den haugen som allerede er nå. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Altså, enda mer dokumentasjon som man må skaffe i tillegg til den haugen som allerede er nå. 

At det var? Er koronapass mye dokumentasjon ? En app? 

Jeg ser ofte folk rope opp om egoisten som ønsker å komme seg til Syden. Det finnes også andre grunner, som familie man ikke har sett siden julen 2019. Min bror bor i utlandet, gift og har to barn. Mine foreldre bor her i Norge, og de har ikke sett barn eller barnebarn på veldig lenge. Vi reiser ikke nå fordi det er rødt, men den dagen regjeringen sier go drar vi så fort vi kan. 

Anonymkode: dd24a...339

ostepop123 skrev (59 minutter siden):

Niks. Man slipper karantenehotell, men karantene er det like fullt. 

Ikke sikkert man slipper karantenehotell - jeg personlig kjenner flere tilfeller der tollerne ikke fant dokumentasjonen tilfredsstillende. Personene kunne ikke bevise at de KUN hadde samvær med egne barn, og ikke med andre familiemedlemmer.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke sikkert man slipper karantenehotell - jeg personlig kjenner flere tilfeller der tollerne ikke fant dokumentasjonen tilfredsstillende. Personene kunne ikke bevise at de KUN hadde samvær med egne barn, og ikke med andre familiemedlemmer.

Det høres veldig rart ut. Det står ingen steder i forskriften at man skal isolere seg fra andre. Hvordan skal man kunne bevise det? Har man dokumentasjon på samværsavtale slipper man karantenehotell, fordi det går i kategorien sterke velferdshensyn = nødvendig reise.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi har til og med arbeidstakere som ikke får reise inn i Norge igjen etter å ha reist til hjemlandet, i EU, i foreldre og søskens begravelse. Det holdt ikke med karantene etterpå. 

Anonymkode: 3981e...57a

ostepop123 skrev (9 timer siden):

Det høres veldig rart ut. Det står ingen steder i forskriften at man skal isolere seg fra andre. Hvordan skal man kunne bevise det? Har man dokumentasjon på samværsavtale slipper man karantenehotell, fordi det går i kategorien sterke velferdshensyn = nødvendig reise.

Synes også at det høres veldig rart ut

Anonym bruker skrev (På 18.5.2021 den 12.41):

Flott.

Anonymkode: cd036...5e2

On 5/17/2021 at 11:44 AM, Anonym bruker said:

Jeg kjenner flere som venter i disse dager på vaksine nummer 2. De har allerede bestilt reisebiletter til utlandet, syden. 

Hva tenker dere om det? 

Jeg tenker egoisme men..

Anonymkode: fd838...67c

helt greit, så lenge de følger reglene i de landene, og enkelte land åpner jo opp for fullvaksinerte

Anonymkode: d2279...160

• Opprett ny...