Gå til innhold

Hvor viktig er godteri til barna på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt inn alt mulig godt til å grille, og spekemat i flere varianter til frokost.
Mye forskjellige typer brus (til barna) og alkoholfri øl (til oss voksne)
Is i store mengder og flere varianter.
Kake er bakt og pyntet.

Men godteri har jeg helt glemt å kjøpe inn :(

Hvor viktig tenker dere godteri er på 17. mai?

Anonymkode: 4a2f9...924

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har kjøpt inn alt mulig godt til å grille, og spekemat i flere varianter til frokost.
Kake er bakt og pyntet.

Vi har ikke godteri på 17.mai, det får holde med mat og kaker. Har en pose chips og brus, det er alt. 

Anonymkode: 2784a...7ce

Skrevet

Ikke viktig i det hele tatt , tror egentlig ikke jeg har kjøpt godteri til 17.mai noen gang🤔 

mer jo så Mette av alt annet godt🤗

Skrevet

Vi har bare is og kake. Er jo mer enn nok det. Hvert år snakker ungene om alle is de skal spise på 17.mai for da er det lov hele dagen! Men de ender opp med å bare spise 1-2 stk hver. Tror ikke godteri er så viktig så lenge man har litt is :)

Anonymkode: 252ae...84d

Skrevet

Det er is som er det viktigste, og så små saftis som mulig. For man skal spise så mange is man vil, og saftis er det plass til mange av ;) 

Hvor mange is spiste du på 17. mai da?

Jeg spiste 13 stykker....

Hahaha, veldig viktig at de er små, og at det er saftis, og at det er mange.

Anonymkode: 3f978...ca2

Skrevet

Aldri hatt.

Anonymkode: 42b21...0de

Annonse

Skrevet

Godteri på 17.mai har aldri vært noe n tradisjon her hos oss. Is der i mot.... der er fryseren passelig full. Vanligvis baker vi en kake, men i år blir det ingen gjester, så i år har vi "skeiet ut" litt og kjøpt litt sjokolade til kaffe og kos i stede for. 

Anonymkode: 19ff3...a49

Skrevet

Har jeg glemt også når du sier det. Har masse is, det blir bløtkake, sjokoladekake, pavlova fra naboen. Og spekemat og grillmat. Tror ingen lider noe nød. 

Anonymkode: 80ec0...549

Skrevet

Aldri kjøpt godteri til 17mai. Vi har alltid noe i skapet, så om noen vil ha så vet de hvor det er. (Vi har ikke lørsdagsgodt heller. Vi spiser når vi har lyst på, og totalt så spiser vi da mye mindre enn om vi bare har det på lørdag. Hadde det tidligere når jeg hadde samboer og bonusbarn som hadde denne vanen. Godteriet kan gå ut på dato i skapet og det er helt greit syns jeg. Har vi ikke noe der så hår vi bananasi butikken og pesser det i oss, så det viktige er å ha det i hus)

Eneste ungene kever på 17mai er lapskaus. Selv i år som ikke de skal være hjemme måtte vi ha lapskaus i kjøleskapet, så den står til avkjøing nå. Også liker de å dekoreebløtekake med bær, så om vi gidder så lager vi kake. 

Anonymkode: 1e0fe...4ad

Skrevet

Nei, det har vi ikkje. Brukar ikkje ha det, så mine ungar vil ikkje sakne det. Masse is og kaker og pølser og brus tenkjer eg gjer susen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kake er bakt og pyntet.

Hjelpes meg. Du spør om hvor viktig godteri er for barna på 17.mai? Godteri er ALDRI viktig for barna. ALDRI! Det er jo vi voksne som skaper en forventning og et konstruert behov for søtsaker for barna. 

Anonymkode: 7f5f6...211

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpes meg. Du spør om hvor viktig godteri er for barna på 17.mai? Godteri er ALDRI viktig for barna. ALDRI! Det er jo vi voksne som skaper en forventning og et konstruert behov for søtsaker for barna. 

Godteri er kjempeviktig for barna, de elsker det jo (de og). Konstruert behov? Alle liker da å kose seg.

Anonymkode: 5022e...cc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Godteri er kjempeviktig for barna, de elsker det jo (de og). Konstruert behov? Alle liker da å kose seg.

Stakkars deg om du ikke har andre måter å kose deg på enn med godteri. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Nei, det er klart. Om man koser seg med godteri er man automatisk helt ute av stand til å kose seg på andre måter også 🤮

Anonymkode: ba380...64a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er klart. Om man koser seg med godteri er man automatisk helt ute av stand til å kose seg på andre måter også 🤮

Anonymkode: ba380...64a

Hørtes sånn ut på svaret ditt....

Skrevet

Vi bruker ikke godteri 17.mai. Kake og is er greia den dagen her.

Anonymkode: 872bf...611

Skrevet

Godteri har jeg aldri kjøpt inn til 17 mai. Is og kaker er godis nok :) 

Anonymkode: 2f300...aad

Skrevet

Vi pleier ikke ha godteri til 17. mai. Vi har kaker og is

Anonymkode: 75e32...366

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Herregud, hva slags troll er du? Det ene utelukker det andre og verden er sort hvitt? Hvor stusselig liv har du som er så sur? 

Skrevet

Har ingen tradisjon for gotteri på 17.mai. Kake, is og brus er mer enn nok 🎈

Anonymkode: e5d88...dc9

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Kake er bakt og pyntet.

tror ikke det er veldig farlig altså, er første gangen vi har godteri, stort sett på 17 mai blir det ikke så mye godis. Så tror det går veldig bra. Men i år er vi alene, så derfor har vi det ekstra kos, er vanligvis sammens med 10-15 stk den dagen,en det får ikke nå

Anonymkode: 798c6...1ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herregud, hva slags troll er du? Det ene utelukker det andre og verden er sort hvitt? Hvor stusselig liv har du som er så sur? 

Sur??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Skrevet

Barna er ikke så glad i grillmat eller kaker. Så jeg kjøper alltid godteri. Kommer an på barnet og vaner tenker jeg. 

Anonymkode: 4b6e0...647

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Stakkars deg som er så pottesur. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Vi har bare is og kake. Er jo mer enn nok det. Hvert år snakker ungene om alle is de skal spise på 17.mai for da er det lov hele dagen! Men de ender opp med å bare spise 1-2 stk hver. Tror ikke godteri er så viktig så lenge man har litt is :)

Anonymkode: 252ae...84d

Barna spiser ikke så mye is eller kaker. Så her får de sjokolade og litt kjærlighetgreier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...