Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja det kan DU inderlig ønske!
Har ikke sett moren min på 2 år og hun er snart 80 år. Barna mine savner mormor og øvrig familie i Sverige. 

Neste år? Hvor mange år skal vi leve i lock down? Hvor mange fler barnebursdager, fotballcuper osv skal barna glipp av.

Mange land i Europa åpner opp nå. 

Anonymkode: 41da3...6b4

Ja, selvsagt kan jeg ønske det? 

Det er kjempetrist at så mange får liten/ingen kontakt med slekt i andre land, men det er jo ikke slik at de stenger grensene for å plage oss? Klarer man å stå løpet ut er sjansen for åpning større, tror du ikke?

Anonymkode: 66a69...2b6

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

https://www.nrk.no/norge/tror-norge-er-klare-med-koronapass-for-eu-1.15483449 Når det står at det blir lettere å reise med passet .. hvis ikke det betyr lettelser i karantene regler , hva da? Det er jo ikke ulovlig å reise nå heller . Derfor er det jo nettopp et poeng med pass og karantene . 

Vel, det er hva jeg tror.

Anonymkode: ff5be...5d8

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Uansett hvilke regler som blir så kommer vi til å ha like regler som resten av eu . Norge har dessuten økt støtte til reklame i utlandet for å lokke turister til Norge i sommer . Det ville vært særdeles merkelig hvis tanken var karantene til utpå høsten . Utenfor eu/EØS er det nok mindre trolig man kan reise karantenefritt 

Det var jo sånn i fjor sommer - nordmenn ble oppfordret til å ikke reise utenlands, mens landet samtidig krydde av turister. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er kjempetrist at så mange får liten/ingen kontakt med slekt i andre land, men det er jo ikke slik at de stenger grensene for å plage oss? Klarer man å stå løpet ut er sjansen for åpning større, tror du ikke?

Hvor lenge skal skal stå løpet ut når man har nær familie i utlandet? Det er lett å si for dere som har partner, barn og foreldre i Norge. Man skal med andre ord ikke tåle så inderlig vel...

Anonymkode: c918e...ca0

Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Det var jo sånn i fjor sommer - nordmenn ble oppfordret til å ikke reise utenlands, mens landet samtidig krydde av turister. 

I fjor ble det åpnet for å både reise inn og ut. Karantenefritt 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

I fjor ble det åpnet for å både reise inn og ut. Karantenefritt 

Ja, og det viste seg å være ganske dumt. I tillegg ser det ut til at de mutasjonene som dominerer nå er mer smittsomme enn dem vi hadde for et år siden.

Anonymkode: 09958...67f

Håper de holder grensen til Sverige stengt så lenge som mulig, i alle fall til over sommeren!

Ikke bare på grunn av risiko for økt smitte, men også fordi vi trenger hver eneste arbeidsplass her nå.

Dessuten har den venstrevridde selverklærte feministiske svenske regjeringen vist at de er totalt uegnet til å styre et land. Jeg er faktisk redd for å reise dit på grunn av skyhøy kriminalitet og et skakkjørt rettsvesen.

Anonymkode: 2af0c...a4e

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden):

Det tror jeg faktisk . Jeg tror at dersom landene blir enige om en ordning rundt koronapass så vil det bli mulig . 

Bare et lite spørsmål. Har du en eller annen form for varsling på telefonen som ringer hver gang noen poster noe her siden du svarer først i ALLE korona tråder?

Anonymkode: 89fc1...b19

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

de har sagt det jo,men de endrer seg jo hele tiden, så godt si ser noen annet nå

Anonymkode: d393f...17a

De har sagt at de vil ha muligheten til å beholde karantenehotell til november . Hvis det er behov for det

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge skal skal stå løpet ut når man har nær familie i utlandet? Det er lett å si for dere som har partner, barn og foreldre i Norge. Man skal med andre ord ikke tåle så inderlig vel...

Anonymkode: c918e...ca0

Så du mener at du er rammet av urett? Du personlig?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

de sier jo at det skal være stengt til 1 november, men reiser så fort det åpner, blir jo ruinert av og handle her

Anonymkode: d393f...17a

Lurer på hvordan vi greier oss vi som ikke bor nær svenskegrensen 🙄

Anonymkode: 89fc1...b19

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hvor lenge skal man stå ut løpet med besteforeldre/foreldre på snart 80?

Sjansen for åpning er vel densamme, uansett om vi står løpet ut eller ikke. Spørsmålet er vel bare når åpningen blir.

Og jeg mener ikke at jeg er rammet av urett. Vi har alle våre problemer i livet. Og mitt problem nå er dette. Derfor spurte jeg om hva folk tror om åpning til sommeren/juli.

Men jeg tror som mange andre; det fortsetter med strengt regime i Norge. 
Barnetåget er avlyst, men bare vi får gå i 200meters kø-tåg til polet hver fredag så….🙄

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor lenge skal man stå ut løpet med besteforeldre/foreldre på snart 80?

Sjansen for åpning er vel densamme, uansett om vi står løpet ut eller ikke. Spørsmålet er vel bare når åpningen blir.

Og jeg mener ikke at jeg er rammet av urett. Vi har alle våre problemer i livet. Og mitt problem nå er dette. Derfor spurte jeg om hva folk tror om åpning til sommeren/juli.

Men jeg tror som mange andre; det fortsetter med strengt regime i Norge. 
Barnetåget er avlyst, men bare vi får gå i 200meters kø-tåg til polet hver fredag så….🙄

Tåg?

Og du sammenligner barnetog med køen inn til polet? Jaja, neinei... 

En får verra som en er, når en ikke blei som en sku’...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tåg?

Og du sammenligner barnetog med køen inn til polet? Jaja, neinei... 

En får verra som en er, når en ikke blei som en sku’...

Ja faktisk. Hva er forskjellen? Bortsett fra at det er barn i det ene og tørste voksne i det andre? Det er 200 mennesker som står/går etter hverandre. Men du har kanskje ikke sett alle de utallige videoer og bilder av polkøer?

Jeg bare stiller spørsmålstegn til hva som er lov og hva som er forbudt.

• Opprett ny...