Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Det tror jeg faktisk . Jeg tror at dersom landene blir enige om en ordning rundt koronapass så vil det bli mulig . 

For de få som er vaksinert, ja. Så vil de vaksinerte ta med seg smitte hjem, og da har vi det gående.

Anonymkode: c918e...ca0

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle så inderlig ønske at alle som kan holder seg innenfor landegrensen i år, så får vi kanskje en tilnærmet normal verden til neste år♥️

Anonymkode: 66a69...2b6

Dette ble sagt i fjor også. 

Anonymkode: c918e...ca0

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skulle så inderlig ønske at alle som kan holder seg innenfor landegrensen i år, så får vi kanskje en tilnærmet normal verden til neste år♥️

Anonymkode: 66a69...2b6

Ja det kan DU inderlig ønske!
Har ikke sett moren min på 2 år og hun er snart 80 år. Barna mine savner mormor og øvrig familie i Sverige. 

Neste år? Hvor mange år skal vi leve i lock down? Hvor mange fler barnebursdager, fotballcuper osv skal barna glipp av.

Mange land i Europa åpner opp nå. 

Anonymkode: 41da3...6b4

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja det kan DU inderlig ønske!
Har ikke sett moren min på 2 år og hun er snart 80 år. Barna mine savner mormor og øvrig familie i Sverige. 

Neste år? Hvor mange år skal vi leve i lock down? Hvor mange fler barnebursdager, fotballcuper osv skal barna glipp av.

Mange land i Europa åpner opp nå. 

Men da kan du jo flytte?

Anonymkode: 4043c...8c8

Men da kan du jo flytte?

Ja selvsagt!

Men har du tenkt på at jeg da ikke ville ha kunnet treffe den andre halvdelen av familien min, som bor i Norge? 
Men jeg skjønner hva du prøver deg på. «Dra herifra hvis det ikke passer deg».
Verden er ikke alltid så enkel som det. Men du er vel så enkel tenker jeg.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det tror jeg faktisk . Jeg tror at dersom landene blir enige om en ordning rundt koronapass så vil det bli mulig . 

Litt på siden, men hvorfor har du mellomrom mellom setning og punktum? Punktum kommer rett etter setningens slutt. 

For å svare på hi, tror jeg det, men kun hvis du har vaksinesertifikat. Ev. kan du ta karantenehotell. 

Anonymkode: 4aa4c...bec

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men da kan du jo flytte?

Så enkelt da du😊. Hva ville du anbefale til de som har familie i flere forskjellige land? Jeg har feks en far, bestemor, tanter og onkler og kusiner og fettere i hver sine land. Det er nok helt sikkert mange av oss. Verden er ikke fullt så svart hvit. Når det er sagt så aksepterer jeg at det ikke bør eller skal være særregler for oss. Det å ha familie spredd over hele verden er både spennende og utfordrende . Med covid kommer utfordringene . 

Jeg har sluttet å tro og håpe på det meste jeg nå. Hver gang jeg tror at nå går det verste mot slutten, så kommer muterte virustyper og mer smitte og endrer det. Krangling om hvem som skal prioriteres i vaksinekø - bare kom igjen å vaksiner folk! 

Anonymkode: 55879...3b9

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kanskje det blir mulig for fullvaksinerte, men jeg tror ikke de fjerner karantenekravet før utpå høsten, tidligst.

Anonymkode: 09958...67f

Åpner de opp for koronapass så vil det neppe bli karantene hvis man reiser og kan vise til negativ test, gjennomgått covid infeksjon eller er vaksinert . Hele poenget med det passet angående reising er at man skal kunne reise fritt innen Europa . Karantenefritt 

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Åpner de opp for koronapass så vil det neppe bli karantene hvis man reiser og kan vise til negativ test, gjennomgått covid infeksjon eller er vaksinert . Hele poenget med det passet angående reising er at man skal kunne reise fritt innen Europa . Karantenefritt 

Du hopper glatt over at barna fortsatt kan bli smittet og spre smitte videre. Men det er kanskje ikke så viktig? Reising er viktigst! 
Husk at negativ test og koronapass for foreldrene er IKKE en beskyttelse for alle uvaksinerte barna. Håper barna som har vært i utlandet i sommer blir satt i egne klasser til høsten 

Anonymkode: 3e117...3db

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du hopper glatt over at barna fortsatt kan bli smittet og spre smitte videre. Men det er kanskje ikke så viktig? Reising er viktigst! 
Husk at negativ test og koronapass for foreldrene er IKKE en beskyttelse for alle uvaksinerte barna. Håper barna som har vært i utlandet i sommer blir satt i egne klasser til høsten 

Anonymkode: 3e117...3db

Jeg svarte konkret på det at hun trodde det ville bli karanteneplikt til september . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke de kommer til å åpne opp for fritidsreiser uten karantene i sommer, selv med koronasertefikat, men kanskjefor nødvendige arbeidsteiser. Jeg vet du klamrer deg til håpet om et koronapass som skal gjøre det mulig for deg å ta med deg familien både hit og dit i sommer, men jeg tror ikke det kommer til å bli slik.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke de kommer til å åpne opp for fritidsreiser uten karantene i sommer, selv med koronasertefikat, men kanskjefor nødvendige arbeidsteiser. Jeg vet du klamrer deg til håpet om et koronapass som skal gjøre det mulig for deg å ta med deg familien både hit og dit i sommer, men jeg tror ikke det kommer til å bli slik.

Uansett hvilke regler som blir så kommer vi til å ha like regler som resten av eu . Norge har dessuten økt støtte til reklame i utlandet for å lokke turister til Norge i sommer . Det ville vært særdeles merkelig hvis tanken var karantene til utpå høsten . Utenfor eu/EØS er det nok mindre trolig man kan reise karantenefritt 

mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden):

Jeg kan aldri tenke meg at de åpner for karantenfritt nå i sommer.

Anonymkode: ff5be...5d8

Jeg kan aldri tenke meg at de åpner for karantenfritt nå i sommer.

Anonymkode: ff5be...5d8

https://www.nrk.no/norge/tror-norge-er-klare-med-koronapass-for-eu-1.15483449 Når det står at det blir lettere å reise med passet .. hvis ikke det betyr lettelser i karantene regler , hva da? Det er jo ikke ulovlig å reise nå heller . Derfor er det jo nettopp et poeng med pass og karantene . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Uansett hvilke regler som blir så kommer vi til å ha like regler som resten av eu . Norge har dessuten økt støtte til reklame i utlandet for å lokke turister til Norge i sommer . Det ville vært særdeles merkelig hvis tanken var karantene til utpå høsten . Utenfor eu/EØS er det nok mindre trolig man kan reise karantenefritt 

Det er ikke inngått noen bindende avtale om at EU og Norge skal ha samme regler. De vet ikke hvordan et eventuelt koronapass skal være eller hva det skal kunne brukes til.

Du skal få ha din mening og ditt håp, men det er bare din mening og ditt håp.  Det er hva du tror og ikke noe mer enn det. Du må respektere at andre ikke tror det samme som deg og at vi har like gode forutsettninger som deg til å kunne gjette riktig.

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/tror-norge-er-klare-med-koronapass-for-eu-1.15483449 Når det står at det blir lettere å reise med passet .. hvis ikke det betyr lettelser i karantene regler , hva da? Det er jo ikke ulovlig å reise nå heller . Derfor er det jo nettopp et poeng med pass og karantene . 

Les hele artikkelen du, ikke bare første avsnitt.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke inngått noen bindende avtale om at EU og Norge skal ha samme regler. De vet ikke hvordan et eventuelt koronapass skal være eller hva det skal kunne brukes til.

Du skal få ha din mening og ditt håp, men det er bare din mening og ditt håp.  Det er hva du tror og ikke noe mer enn det. Du må respektere at andre ikke tror det samme som deg og at vi har like gode forutsettninger som deg til å kunne gjette riktig.

Det er sagt at Norge skal følge samme regler for bruk av passet som resten av eu landene . Utover det vet vi ikke mer .

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Det er sagt at Norge skal følge samme regler for bruk av passet som resten av eu landene . Utover det vet vi ikke mer .

Det har vell stort sett blitt sakt av deg og så vidt jeg vet sitter ikke du i posisjon til å avgjøre dette.

• Opprett ny...