Gå til innhold

Må bestemme farge på huset til i morgon. Jeg aner ikke hva vi bør velge 🤔

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Synes dere dette er kjedelig? 

https://uteinspirasjon.jotun.no/fargerad-til-huset-pa-sekundet/

Anonymkode: d2350...a52

Synes generelt grått er fint, men veldig kjedelig og trist. På dette bildet så fargen litt gråbrun ut, og det likte jeg. :) Vi er veldig fornøyd med blått hus! ;)

Anonymkode: ffbf0...678

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi har eksempler her hvor noen ble tvunget til å male huset på nytt av kommunen pga fargen. Så, nei, hun er nok ikke full. 

Anonymkode: 3af44...b50

Da ville jeg flyttet ut av den nazi kommunen.

Anonymkode: 0719d...8a3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eh.. Visste du ikke dette? Kan ikke bare male i den fargen du vil. 

Anonymkode: 90dc7...f27

Jo, når man ikke bor i diktaturstater kan man det. Faktisk. Mest latterlige jeg har hørt. Hvilke kommuner er så nazi?

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det syns jeg var skikkelig fint. 

Selv vil jeg alltid ha hvitt hus, det er tidløst og man blir ikke lei på samme måte som med andre farger. 

Så et hus her om dagen som er mørke grønt med hvite karmer. Det syntes jeg var kjempefint og vet hva slags farge jeg skal ha neste gang. Grått og sort er kjedeligefarrger og finnes omtrent på hvert hus nå om dagen.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jo, når man ikke bor i diktaturstater kan man det. Faktisk. Mest latterlige jeg har hørt. Hvilke kommuner er så nazi?

Hvis man bor i vernede eller freda hus, så kan man ikke male akkurat som man vil. Eksempelvis i sentrumsgatene på Røros. 

Anonymkode: 24a1d...261

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man bor i vernede eller freda hus, så kan man ikke male akkurat som man vil. Eksempelvis i sentrumsgatene på Røros. 

Ja, men det er jo en litt annen sak da🙄🤷‍♀️

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men det er jo en litt annen sak da🙄🤷‍♀️

Det er veldig få som må søke om å endre farge, og de som må det vet gjerne om det. F.eks om du bor i den gamle trehusbebyggelsen i en sørlandsby, så vet du at husene har en spesiell farge, f.eks hvit, da kan du ikke male det lilla...

Jeg vet også om et tilfelle hvor noen ble pålagt å male om huset fordi huset lå litt trafikkfarlig til like ved en stor vei, også malte de det helt spesielt, type pippi-langstrømpe, med mange farger. Det skapte mange traffikkfarlige situasjoner fordi folk glante, og de måtte faktisk male om.

Men på et vanlig byggefelt, i en vanlig by, i et vanlig hus, så er det ingen som legger seg i fargevalget ditt.

Anonymkode: 5ddb8...116

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Kjære deg, du skjønner vel at det kun skjer i spesielle tilfeller og i spesiell bebyggelse? 

Du må prøve å tenke litt før du hisser deg opp!

Anonymkode: 67558...b05

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Kjære deg, du skjønner vel at det kun skjer i spesielle tilfeller og i spesiell bebyggelse? 

Du må prøve å tenke litt før du hisser deg opp!

Ja, JEG vet jo det, men er jo folk her som tror noe annet. Lille venn. 😉

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja, JEG vet jo det, men er jo folk her som tror noe annet. Lille venn. 😉

Nei, det er bare du som hisser deg opp. 

Det var en (?) som foreslo at hi sjekker reglene i sin kommune. Det var du som kalte ‘slike kommuner’ for nazi. 

Og du, det er bare pinlig med det tafatte forsøket på hersketeknikk. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Grått er ut nå. Så enkelt er det. Alle har malt husene sine grå de siste ti årene, og nå snur trenden. Farger kommer tilbake, som vi allerede ser på interiør og også nå ute. Så da har du valget mellom et kjedelig utdatert hus, eller noe mer moderne, som gult f eks. (Se på motebildet også - strågult er veldig hot) 

Anonymkode: 2d138...00a

Annonse

Går visst i mot trenden ser eg. Det blei skifergrått med eggehvite lister. Spørsmål er om toppbord på terrasser, hjørnebord osv skal være kvit eller grå. HI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Går visst i mot trenden ser eg. Det blei skifergrått med eggehvite lister. Spørsmål er om toppbord på terrasser, hjørnebord osv skal være kvit eller grå. HI

Det blir sikkert kjempefint. Hvilken farge du velger på lister osv kommer an på om du vil fremheve de eller ikke. 

Det blir sikkert kjempefint. Hvilken farge du velger på lister osv kommer an på om du vil fremheve de eller ikke. 

Mannen mener det skal fremheves. Muligens enig pga litt spesielle vinkler på huset.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, det er bare du som hisser deg opp. 

Det var en (?) som foreslo at hi sjekker reglene i sin kommune. Det var du som kalte ‘slike kommuner’ for nazi. 

Og du, det er bare pinlig med det tafatte forsøket på hersketeknikk. 

Hehe, du tok ikke den engang nei. Lurer hvem som brukte hersketeknikk først🤔🤣 

• 2 uker senere...

Skulle egentlig ønske hjørnebord var grå, men mannen må få viljen der. 

Det blir fint! 

Grått blir bra. 

Mange boligfelt har reguleringsplaner som angir farge. Vårt felt skal ha farger som naturlig forekommer i skogen og omliggende terreng. Lynglilla hadde gått, ikke fiolett. 

Ved brudd på palett kan kommunen kreve at man maler om. 

Anonymkode: 0032c...19b

• 7 måneder senere...
Anonym bruker skrev (På 5/15/2021 den 0.05):

Men hva kan vi pynte med haust og vinter når det ikke er så mye blomster? F.eks hvor kjøpes slik hjerte vi kan henge opp på veggen (i kvistmateriale). Andre ting? 🤔 

Fant dette innlegget igjen 🙈 huset er grått ja, men er på leit etter noe å pynte terrasse med nå vinterstid. Har dere tips? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...