Gå til innhold

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/verdens-beste-covid-land-stenger-ned/73768164

Nå stenger Singapore ned igjen. Det er fullvaksinerte som har startet smittefesten der, og mest sannsynlig andre fullvaksinerte som spredte det videre. Så for å stoppe smitten må man ha lockdown for evig tid og grenser permanent stengt. Er det en verden man ønsker å leve i? Der man sitter i sin egen stue, der kultur ikke finnes, der antall fødsler synker fordi det er forbudt å date? 

Anonymkode: 71c03...01f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417550-vaksinepass-og-flinke-land/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra de i alle fall var vaksinerte, så det ikke fikk alvorlig forløp, selv om det er skremmende at det blusser opp igjen. Ellers må jeg si jeg er imponert over 88-åringen som jobber med rengjøring (og takknemlig for pensjonsordninger). 

Anonymkode: 4274d...439

Hvis de fullvaksinerte bare kunne vært tålmodig inntil stor nok andel av befolkningen var vaksinert, så kunne dette vært unngått.

Vi kommer mest trolig til å få akkurat det samme her.

Jeg gikk meg en tur i dag, møtte to som var gode eksempler på dette. Ene er vaksinert pga. risikogruppe, andre for alder. Begge to kom helt borti den jeg gikk tur med. I begge tilfellene sa denne at den vaksinerte måtte flytte seg og holde koronaavstand. "Neeeida, trenger jo ikke det nå, jeg er jo fullvaksinert nå" - og flyttet seg ikke før den andre ble skarp i tonen og dro seg løs og flyttet seg.

Så det blir jo morsomt når de nå skal prioritere festing og moro for de yngste... Regjeringen kan bare drømme om at folk holder avstand.

Jeg har belaget meg på at det kommer minst en nedstengning til, trolig rundt skolestart.

Anonymkode: 25961...966

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis de fullvaksinerte bare kunne vært tålmodig inntil stor nok andel av befolkningen var vaksinert, så kunne dette vært unngått.

Vi kommer mest trolig til å få akkurat det samme her.

Jeg gikk meg en tur i dag, møtte to som var gode eksempler på dette. Ene er vaksinert pga. risikogruppe, andre for alder. Begge to kom helt borti den jeg gikk tur med. I begge tilfellene sa denne at den vaksinerte måtte flytte seg og holde koronaavstand. "Neeeida, trenger jo ikke det nå, jeg er jo fullvaksinert nå" - og flyttet seg ikke før den andre ble skarp i tonen og dro seg løs og flyttet seg.

Så det blir jo morsomt når de nå skal prioritere festing og moro for de yngste... Regjeringen kan bare drømme om at folk holder avstand.

Jeg har belaget meg på at det kommer minst en nedstengning til, trolig rundt skolestart.

Anonymkode: 25961...966

De har jo gitt grønt lys i Oslo for at russ ikke trenger å overholde smittevern på bussene sine. 

Milfy Way skrev (9 minutter siden):

De har jo gitt grønt lys i Oslo for at russ ikke trenger å overholde smittevern på bussene sine. 

Det var vel ikke spesifikt for Oslo? Var deg ikke maksimalt ti russ per buss i områder med høyt smittetrykk, og 20 andre steder?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var vel ikke spesifikt for Oslo? Var deg ikke maksimalt ti russ per buss i områder med høyt smittetrykk, og 20 andre steder?

I Oslo får de lov til å være så mange de vil på  bussen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/verdens-beste-covid-land-stenger-ned/73768164

Nå stenger Singapore ned igjen. Det er fullvaksinerte som har startet smittefesten der, og mest sannsynlig andre fullvaksinerte som spredte det videre. Så for å stoppe smitten må man ha lockdown for evig tid og grenser permanent stengt. Er det en verden man ønsker å leve i? Der man sitter i sin egen stue, der kultur ikke finnes, der antall fødsler synker fordi det er forbudt å date? 

Anonymkode: 71c03...01f

Hva tror du? Er det slik man vil velge å leve?

Anonymkode: e33f6...484

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tull! Les deg opp før du uttaler deg.

Anonymkode: 69fca...947

Det er ikke en turbuss, det faller litt mellom to stoler når det gjelder regelverk. Det er ikke utviklet spesifikke regler akkurat for rulling og russebusser, sa Vold’

Leirbakk tror det kommer til å gå fint å være 31 i en russebuss’

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgnooO/raymond-johansen-vanskelig-med-munnbind-og-avstand-i-russebussen

Anonymkode: 11c18...8c2

52 tilfeller. Høres ut som en god dag i lille Norge, som er sammenlignbart med antall folk. 

Så lenge vi åpner for reise er dette en realitet. Mutert virus, Ops, vaksinen er ikke god nok plutselig. Tror vi bare må innse at dette er noe vi skal leve med. Blir ikke kvitt dritten, dessverre. 

Anonymkode: 6b434...99e

• Opprett ny...