Gå til innhold

Overgangsalder og nattesvette..

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om hva som hjelper mot nattesvette? Føler ikke jeg er varm, men jeg bader i senga nesten hver natt. Blir jo kald av å ligge i våt seng. Kjøpte meg sommerdundyne, da bytte av dyne hadde hjulpet noen andre. Men jeg svetter like ille. Noen som har testet å ligge rett på ull/ullpledd? Er forøvrig 45, tidlig nok syns jeg men.. 

Anonymkode: 6869e...74f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417519-overgangsalder-og-nattesvette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Noen som har tips om hva som hjelper mot nattesvette? Føler ikke jeg er varm, men jeg bader i senga nesten hver natt. Blir jo kald av å ligge i våt seng. Kjøpte meg sommerdundyne, da bytte av dyne hadde hjulpet noen andre. Men jeg svetter like ille. Noen som har testet å ligge rett på ull/ullpledd? Er forøvrig 45, tidlig nok syns jeg men.. 

Anonymkode: 6869e...74f

Er du sikker på at det er overgangsalder da?

Jeg er på din alder og hadde symptomer som jeg trodde skyldtes overgangsalder, men var noe helt annet. Nattesvette kan skyldes mye, blant annet stress. 

Det hender jeg svetter om natten, ved store påkjenninger. Jeg ville ha hatt på en nattkjole eller stor trøye, slik at jeg kunne ha skiftet i løpet av natten. 

Anonymkode: 3bdc2...cf1

Jeg bruner et badehånkle å ligge på og har to dyner. Hvis hånkle eller dyna blor for vått sparker jeg hånkle bort og bytter til reservedyna. I tillegg har jeg en tynn sharong parat. Jeg har merket at hvis jeg får dratt av meg dyna raskt når det begynner og ligger bare med sharongen, roer svettingen seg ganske raskt. Da kan jeg dra over meg dyna igjen etter bare noen minutter.

Anonymkode: 830b6...886

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...