Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #26 Del Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Snakk om å dra det ned på et personlig plan en hel gruppe ikke kan ta ansvar for. Du får kjefte på fastlegen din da, som tross alt er ansvarlig for å rote. Ikke legge skylden over på noen som har fint lite med din personlige opplevelse å gjøre. Hilsen en annen som er bakerst i køen. Vi klarer oss nok skal du se. Anonymkode: 86042...9b6 Jeg har ingen behov for å kjefte på fastlegen, jeg har ingen problemer med å vaksineres senere, men jeg har heller ikke lagt skylden over på en gruppe mennesker i samfunnet, fordi alle har mistet mistet mye under denne pandemien. Man kan nevne rot i vaksinasjonsliste, mennesker som har fått/ikke fått vaksine pga feil. Jeg skrev min situasjon for å unngå unødvendig diskusjon rundt det. Jeg er ikke forbanna for min del, jeg sier det er lov å synes endringen ødelegger mer enn den hjelper. På samme tid kan jeg være overgitt over staten som har gjort det vanskelig for alle å følge riktige restriksjoner, råd og strategier. Og som nå har endret vaksineplan så sent. Det som derimot gjør meg forbanna er når kreftpasienter og andre med dårlig odds ved smitte ikke blir prioritert pga sløve leger. På samme måte som jeg kan synes det er flott at så mange har fått vaksine og man kunne se litt lys i enden av tunnelen. Du mener jeg skriver ut fra eget ståsted, og kun det, men det gjør jeg ikke. Det er mange som har opplevd mye verre og som nå rykker bakerst i køen, men for å få frem omfanget er man nødt til å dra det ned på enkeltindivids ståsted for å gi et innblikk i hva det innebærer for den aldersgruppen som nå flyttes ut av vaksinekøen. Denne pandemien har utartet seg til å bli en konkurranse i hylekor hvor de som vinner blir hørt. Anonymkode: c5340...e35 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149544945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #27 Del Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Og så må man se på virkeligheten, ikke bare lese avisartiklene. De vinkles jo slik at de skal skape mest mulig uro. Se rundt deg, hvordan de unge overholder smittevernlegene, etter beste evne, mens de voksne bare durer avgårde i egen verden. Anonymkode: f3330...9ef Jeg skrev om avis fordi de har blitt talerør for dem som vil hyle ut, det betyr ikke at jeg har mer kunnskap og hatt mange samtaler med venner som er helsepersonell (hvor flertallet ikke skjønner denne siste endringen), sett intervjuer og uttalelser fra forskere osv. Og her jeg bor er det tydeligvis veldig forskjellig fra hvor du bor for her jeg bor er det stadig politiutrykning for å spre russ og andre fulle unge, smitte med stigende trend blant de unge. De på min alder og eldre bruker munnbind, holder avstand og følger de regler som gis. Ja, det er kjedelig for ungdommen å miste russefest og sommerfester. Det er også kjedelig for de minste å ikke kunne gå på aktiviteter eller leke på tvers av klassene, akkurat som det er kjedelig for voksne pga andre ting. ALLE har tapt noe under pandemien, men jeg mener at det å endre vaksinestrategi nå blir feil fordi det gjøres pga mangel på respekt for reglene hos de unge som fører til økt smitte. Vi nærmer oss mål, vi har holdt ut alle sammen og det har hjulpet å se fremgangen og beregning for vår gruppe. Vi er ikke enige, og det er greit, jeg har ingen behov for å fortsette å diskutere det heller. Jeg ville prøve å få deg til å se at det er forskjeller i landet angående smittetrykk, meninger og restriksjoner/regler. Når regjering endrer fremgangsmåte og fhi har laget et såpass komplisert prioriteringsystem at feil gjøres og rapporteres jevnlig… Da er det ikke rart gruppen som nå nedprioriteres reagerer. Det er aldri greit å tråkke ned andre for å heve sin sak, og det gjør jeg ikke, jeg reagerer på regjeringens avgjørelse. Det gjør meg ikke mindre voksen, eller mindre god. Jeg unner alle en tryggere sommer med nedadgående smitte. Anonymkode: c5340...e35 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149544952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #28 Del Skrevet 14. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det at mange i denne aldersgruppen har gitt f... i koronatiltak og stadig dukker opp i media om hvor mye DE må lide har gitt gevinst.. Ikke imponert over at regjeringen som gir etter for trass.. Anonymkode: 3e34f...556 Ikke alle har et nitrist passivt liv og er fornøyde med å sitte på ræva hele dagen. Jeg skjønner ungdommen veldig godt. De er på ingen måte en utsatt gruppe heller. Anonymkode: 10f24...84b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149544957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #29 Del Skrevet 14. mai 2021 Kjære HI, du har fått med deg at ved å endre denne strategien så forventes smittetallene og gå ned, dvs vinn vinn for deg også. De følger etter Danmark som har vist seg å ha god effekt av denne strategien. Uavhengig av dette er det uten tvil unge som har mest nærkontakter i løpet av en dag, og dette uten å drive festlige aktiviteter. De treffer anslagsvis flere på en skoledag og fritidsaktivitet enn en på hjemmekontor gjør på en mnd. Anonymkode: adc38...fd9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149544958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #30 Del Skrevet 14. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ikke alle har et nitrist passivt liv og er fornøyde med å sitte på ræva hele dagen. Jeg skjønner ungdommen veldig godt. De er på ingen måte en utsatt gruppe heller. Anonymkode: 10f24...84b Hva hadde egentlig «nitrist passivt liv» og «fornøyd med å sitte på ræva hele dagen» å gjøre med innlegget du svarte på…? Anonymkode: 72a6f...874 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149545042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #31 Del Skrevet 14. mai 2021 Ungdommen her har vært flinke. De har sittet på hjemmeskole med dårlig undervisning. De har hatt en time på skolen, for så å bli sendt hjem tre timer med hjemmeundervisning og obligatorisk oppmøte siste time. de har latt være å trene både fotball og treningsstudio, mens de villig har stilt opp som trenere på kampsport. Det var visst best de under 20 tok trenerjobben og ikke de voksne under pandemien. De har vasket og spritet utstyr og trent de små. de har ikke feiret 18 årsdagen, aldri vært på diskotek/pub, ikke på kino eller fest. De har ikke møtt noen nye, så nesten ingen av de har kjærester. de har festet 1 - EN - helg på 1,5 år. Som russ. De møtte sin kohort ute på en strand. Alle vet hvordan det gikk her i Stavanger, bussene ødela for alle. Men alle gikk villig i karantene, fikk utsatt mattetentamen og må ta den på kveldstid. Ingen i kohorten til de her ble smittet, kun et par på hele skolen. Flere russ håpet fhi kunne forby russebusser og russebiler, men det ville de ikke. De fortsetter med anbefalinger. nå er mange veldig bekymret for muntligeksamen, at de skal smittes i trange ganger på skolen av de som ikke bryr seg særlig. I mens fester de og møter sin lille kohort. Fordi de faktisk bryr seg om foreldre, lillesøsken og venner. Samtidig som de håper at de kan få starte på universitetet på normalt vis etter å ha fått ødelagt 1,5 år av vgs. jeg uner de vaksinen, ikke fordi de absolutt skal feste men de får aldri tilbake ungdomstiden sin, og jeg husker ennå hvor fantastisk min ungdom/russetid var! Anonymkode: 93386...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149545091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #32 Del Skrevet 14. mai 2021 Kjekt å se dugnadsånden... Anonymkode: 3e34f...556 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149545266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #33 Del Skrevet 14. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kjekt å se dugnadsånden... Anonymkode: 3e34f...556 Jeg skjønner ikke at de ikke bare forbyr russebusser og russebiler…. Anonymkode: 93386...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149545478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #34 Del Skrevet 14. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg har ingen behov for å kjefte på fastlegen, jeg har ingen problemer med å vaksineres senere, men jeg har heller ikke lagt skylden over på en gruppe mennesker i samfunnet, fordi alle har mistet mistet mye under denne pandemien. Man kan nevne rot i vaksinasjonsliste, mennesker som har fått/ikke fått vaksine pga feil. Jeg skrev min situasjon for å unngå unødvendig diskusjon rundt det. Jeg er ikke forbanna for min del, jeg sier det er lov å synes endringen ødelegger mer enn den hjelper. På samme tid kan jeg være overgitt over staten som har gjort det vanskelig for alle å følge riktige restriksjoner, råd og strategier. Og som nå har endret vaksineplan så sent. Det som derimot gjør meg forbanna er når kreftpasienter og andre med dårlig odds ved smitte ikke blir prioritert pga sløve leger. På samme måte som jeg kan synes det er flott at så mange har fått vaksine og man kunne se litt lys i enden av tunnelen. Du mener jeg skriver ut fra eget ståsted, og kun det, men det gjør jeg ikke. Det er mange som har opplevd mye verre og som nå rykker bakerst i køen, men for å få frem omfanget er man nødt til å dra det ned på enkeltindivids ståsted for å gi et innblikk i hva det innebærer for den aldersgruppen som nå flyttes ut av vaksinekøen. Denne pandemien har utartet seg til å bli en konkurranse i hylekor hvor de som vinner blir hørt. Anonymkode: c5340...e35 Hvem er du egentlig sint på da? Anonymkode: 86042...9b6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149545565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #35 Del Skrevet 18. mai 2021 Flott ungdom 🥳 Koronapass i sikte! Enten med korona eller med vaksine 👍🏻 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=64215 Anonymkode: e054d...8d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149547635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2021 #36 Del Skrevet 18. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 14.5.2021 den 10.33): Ungdommen her har vært flinke. De har sittet på hjemmeskole med dårlig undervisning. De har hatt en time på skolen, for så å bli sendt hjem tre timer med hjemmeundervisning og obligatorisk oppmøte siste time. de har latt være å trene både fotball og treningsstudio, mens de villig har stilt opp som trenere på kampsport. Det var visst best de under 20 tok trenerjobben og ikke de voksne under pandemien. De har vasket og spritet utstyr og trent de små. de har ikke feiret 18 årsdagen, aldri vært på diskotek/pub, ikke på kino eller fest. De har ikke møtt noen nye, så nesten ingen av de har kjærester. de har festet 1 - EN - helg på 1,5 år. Som russ. De møtte sin kohort ute på en strand. Alle vet hvordan det gikk her i Stavanger, bussene ødela for alle. Men alle gikk villig i karantene, fikk utsatt mattetentamen og må ta den på kveldstid. Ingen i kohorten til de her ble smittet, kun et par på hele skolen. Flere russ håpet fhi kunne forby russebusser og russebiler, men det ville de ikke. De fortsetter med anbefalinger. nå er mange veldig bekymret for muntligeksamen, at de skal smittes i trange ganger på skolen av de som ikke bryr seg særlig. I mens fester de og møter sin lille kohort. Fordi de faktisk bryr seg om foreldre, lillesøsken og venner. Samtidig som de håper at de kan få starte på universitetet på normalt vis etter å ha fått ødelagt 1,5 år av vgs. jeg uner de vaksinen, ikke fordi de absolutt skal feste men de får aldri tilbake ungdomstiden sin, og jeg husker ennå hvor fantastisk min ungdom/russetid var! Anonymkode: 93386...dc6 Det er det folk ikke ser - at man ødelegger en hel generasjon. De får ikke opplevd kjærlighet som unge. De får ikke opplevd nye vennskap, å erobre verden, reise, finne seg selv. De må sitte på rommet sitt med svindårlig undervisning. Det er jo disse som skal bli leger, sykepleiere, journalister osv. Grunnlaget de trenger på videregående skole, rakner. I tillegg til psykiske utfordringer på grunn av isolasjon og ensomhet. Anonymkode: e46dd...989 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417503-da-har-ungdommen-klart-det/page/2/#findComment-149547649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg