Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Vår datter på 9 år (4. klasse) ønsker seg TikTok, men vi sier nei, det er tross alt 13 års grense på TikTok og Datatilsynet anbefaler ikke slike apper til så små barn. Ut fra en diskusjon på FB gruppen til klassen tror jeg cirka halvparten av barna i klassen har det. På den ene siden ønsker vi å være strenger når det kommer til dette, på den andre siden har vi heller ikke lyst til at datteren vår skal falle utenfor. Når får barna deres lov til å ha TikTok? Anonymkode: 6963b...57f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Mi fikk lov i år. Hun er 11år. Men: hun må følge mine regler. Ingen vising av ansikt, hun må ha privat konto, jeg har full tilgang til den, hun får maks legge ut 3 videoer om dagen og hun skal ikke kommentere stygt til andre (hun er ei god jente altså, men en viktig regel likevel for man vet aldri). Bryter hun reglene sletter jeg kontoen. Anonymkode: c6bec...626
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Sønnen på 10 (4. klasse) får det ikke, det er uaktuelt foreløpig, men han er heller ikke spesielt interessert. Flere i klassen har det, men jeg har inntrykk av at det er mer populært blant jentene enn guttene. Anonymkode: 3e681...0fa
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 14 åringen fikk da hun ble 13 og 12 åringen har ikke enda. Mer mas om snap her i huset. Eldste fikk snap da hun ble 12, da var det tre jenter igjen som ikke hadde ( ble tatt opp på foreldremøte). Yngste har ikke fått enda, hun har flere venner som ikke har. Anonymkode: b6511...f6a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Vi har som regel at vi aldri skal være først med slike apper, men heller ikke sist. Dessverre er det slik at vi har tillatt apper før de er gamle nok, rett og slett fordi de ikke skal falle utenfor. Ang tiktok. Min på elleve har den men har ikke egen bruker. Laste opp videoer og kommunisere med andre får vente. Anonymkode: 2a507...07f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Min på snart 12 år får ikke lov, men jeg tror hun er den eneste i klassen uten. Hun ser videoer fra TikTok via YouTube, men det er uaktuelt at hun har egen konto og selv kan legge ut ting. Jeg begriper ikke at så mange foreldre lar barna få lov, hva skjedde med å være ansvarlige voksne? Datteren vår er ikke utenfor på noen måte heller, hun er en av de mest populære i klassen visst nok, så det er i hvert fall ikke noe problem her. Anonymkode: 50639...7ba
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Min på snart 12 år får ikke lov, men jeg tror hun er den eneste i klassen uten. Hun ser videoer fra TikTok via YouTube, men det er uaktuelt at hun har egen konto og selv kan legge ut ting. Jeg begriper ikke at så mange foreldre lar barna få lov, hva skjedde med å være ansvarlige voksne? Datteren vår er ikke utenfor på noen måte heller, hun er en av de mest populære i klassen visst nok, så det er i hvert fall ikke noe problem her. Anonymkode: 50639...7ba Man kan ha appen uten bruker da og bruke den som YouTube egentlig. Anonymkode: 2a507...07f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Vi har gutt i 4. klasse. Ingen av guttene har tik tok, men han sier de fleste jentene har. De lager videoer osv. Her blir det ikke slike apper før 12-13. Anonymkode: c41e8...2ad
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man kan ha appen uten bruker da og bruke den som YouTube egentlig. Anonymkode: 2a507...07f Ja, men da kan man like gjerne vente. Og de i klassen til datteren min bruker den til å legge ut ting og har gjort det lenge nå. Anonymkode: 50639...7ba
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Min på 10 får ikke får han er 13. Enig med hun over...hva skjedde med å være den ansvarlige voksne...? De har ingen forutsetninger for å ha den type apper som tik tok og snapchat. De øker fokus på kropp, det lages raskt inn/ut grupper, det skrives ting man ikke kan ta tilbake osv osv osv. Veldig enig i dette innlegget både som mamma og fagpersoner som jobber tett med barn og ungdom: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/50AGQm/jeg-har-350000-foelgere-paa-tiktok-og-jeg-har-en-advarsel-til-alle-for?fbclid=IwAR3rKeuZi0QM86AemLZwu-1YV5nOdJGqGli96hwijOzIamFY0TDwiaT8TxE Anonymkode: 0fade...68c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 5 hours ago, Anonym bruker said: Vår datter på 9 år (4. klasse) ønsker seg TikTok, men vi sier nei, det er tross alt 13 års grense på TikTok og Datatilsynet anbefaler ikke slike apper til så små barn. Ut fra en diskusjon på FB gruppen til klassen tror jeg cirka halvparten av barna i klassen har det. På den ene siden ønsker vi å være strenger når det kommer til dette, på den andre siden har vi heller ikke lyst til at datteren vår skal falle utenfor. Når får barna deres lov til å ha TikTok? Anonymkode: 6963b...57f det er bra du sier nei. De fleste i klassen til min har det også, de går i 2 klasse er 19 stk og i alle fall 12-13 har det, min har ingen intresse av noe sosiale medier ennå Anonymkode: 8229e...e8f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 Tenk at det er blitt så vanskelig for voksne folk å si nei til sine egne unger. Håpløst. Men skjønner godt det er sårt når det er 2-3 kjipe foreldrepar igjen og alle andre får lov. Må bare prøve å fortelle dem at det er til deres eget beste! I min 9.klasse var det flere som så den videoen der en mann skyter seg selv i høst, den gjorde såpass inntrykk at et par slettet kontoen sin. Man skal vite at det er mye grums, særlig på tiktok. Av alle ting ville jeg ventet lengst med den. Anonymkode: fb75d...331
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2021 #13 Skrevet 13. mai 2021 Jeg har en på 12 år (i sjette klasse) som fikk det nå for et par uker siden. Yngste på 9 år (tredje klasse) får ikke enda. Anonymkode: f435d...db5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Min på 9 år får ikke den før hun iallefall er 13. Hun har venninner som har den, men mi er ikke moden nok. Anonymkode: 41b4d...76f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Min niåring har ikke, men han har ikke spurt heller. Det er uansett ikke aktuelt. Foreldrene som gir etter er helt uansvarlige. Anonymkode: 706ce...d78
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 Mi på 10 får ikke ha det. (5.klasse). Flere jenter i klassen som har det, dessverre. Anonymkode: 7d19f...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå