Gå til innhold

Litt lettet fordi de nå snur på prioriteringslisten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det betyr at jeg er helt sist i vaksinekøen. Jeg vil vaksineres men må si at det er greit å ha enda flere forsøkskaniner før meg i køen. 

Anonymkode: 8b626...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er også lettet, men av andre grunner. 

Jeg begriper ikke helt denne ekstreme skepsisen hos enkelte. Ja, det kan være en mikroskopisk risiko for at noen promiller av dem som får vaksinen kanskje kan få noen uheldige langtidsbivirkninger, men risikoen for langtidsbivirkninger etter et forløp som smittet av covid-19 er på hele 10-20 %. Og i tillegg er nesten alle leger, mikrobiologer og andre veldig intelligente mennesker med svært høy kompetanse innen dette feltet (ja, det er noen få unntak, men det er få!) helt enige i at vaksinen er utrolig mye tryggere enn selve sykdommen. Så hvordan da en del lekfolk uten det minste snev av kompetanse da mener at de vet bedre hva som er mest farlig, ja, det begriper jeg faktisk ikke. Jeg er ganske sikker på at de samme menneskene mer enn gjerne stoler på legene hvis barnet deres får kreft og må behandles, man selv får blindtarmbetennelse og må opereres, selv har tatt paracet og for de fleste kvinner, sannsynligvis har tatt p-piller eller tilsvarende, men å stole på de samme legen nå? Nei, takk!

Anonymkode: 1a100...cb3

• Opprett ny...