Gå til innhold

Vask av vintersko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagebarnet mitt har et par Viking vinterstøvler som har blitt veldig møkkete. Da vi kjøpte dem, så jeg at de var merket med at de kunne vaskes i vaskemaskin, men den lappen med vaskeinstruksjonene har jeg selvfølgelig mistet nå. Hvordan gjør man dette? Vakser bare på 30 grader på finvask? Bør jeg putte inn noen håndklær eller noe sånt for å skåne maskina?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker sko på kort program 30 grader, det har alltid gått bra og skoene blir som nye. Impregnerer når de er tørre.

Anonymkode: ae6f7...108

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vasker sko på kort program 30 grader, det har alltid gått bra og skoene blir som nye. Impregnerer når de er tørre.

Anonymkode: ae6f7...108

Takk, det høres lovende ut 😃

Skrevet

Jeg tar ut innersålen og vasket på 40 grader på skånvask. Da er det mer bløtlegging, noe som er bra for skoene.

Alle Viking jeg har kjøpt som kan tad i maskin har vært merket 40 grader.

Anonymkode: a0635...249

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tar ut innersålen og vasket på 40 grader på skånvask. Da er det mer bløtlegging, noe som er bra for skoene.

Alle Viking jeg har kjøpt som kan tad i maskin har vært merket 40 grader.

Anonymkode: a0635...249

De er merket 30 grader

Anonymkode: 0af5f...494

Skrevet
Spurvugla skrev (13 timer siden):

Barnehagebarnet mitt har et par Viking vinterstøvler som har blitt veldig møkkete. Da vi kjøpte dem, så jeg at de var merket med at de kunne vaskes i vaskemaskin, men den lappen med vaskeinstruksjonene har jeg selvfølgelig mistet nå. Hvordan gjør man dette? Vakser bare på 30 grader på finvask? Bør jeg putte inn noen håndklær eller noe sånt for å skåne maskina?

Jeg kjøper kun viking pga at de er greie å vaske. Hiver i maskina på kortprogram 30 grader ved behov. Tar ut innersåla og legger dem i en vaskepose. Bruker Techwash eller milo. Ikke vanlig vaskemiddel på goretex sko.

Anonymkode: 0af5f...494

Skrevet

Sett de i skotørkeren etterpå da, gore-tex tørker så sakte at de blir luktene litt "sur polvott" om du ikke hjelper litt.

Anonymkode: 85122...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...