Gå til innhold

Noen som har erfaring med steketakke?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å skaffe steketakke, det ser så praktisk ut - man kan steke flere pannekaker og sveler samtidig og forkorte tiden på kjøkkenet betydelig. Ungene liker sveler og pannekaker, men jeg lager det ikke så ofte fordi det er noe herk å stå lenge og steke dem. Før jeg investerer en tusenlapp i nytt kjøkkenredskap, vil jeg gjerne høre erfaringer fra andre - kanskje det er dumt kjøp. Så, hva er deres erfaringer med det, og hvilken mat steker dere der?

Anonymkode: 915d2...899

Fortsetter under...

Vi bruker vår takke først og fremst til sveler og lapper, men Takker kan brukes til veldig mye forskjellig. Min mor lager lefser og flatbrød på sin. Man kan steke opp store kvanta med fiskekaker og kjøttkaker/karbonader på den. Man kan lage blini, minibrød og flate brød (nan, chapati og  polarbrød feks), ostesmørbrød, røsti, scones, engelske muffins, tortillalefser, quesedilla osv. 

Hvis du først skal kjøpe en anbefaler jeg å gå for en Meteor-takke. God, norsk kvalitet gjennom mange tiår. 

vil også tipse om at det finnes en egen kokebok for mat på takke. Den heter «Takkemat - Flat mat på takke og i panne». 

Anonymkode: fead3...b91

Jeg signerer det hun over skrev, inkludert anbefalingen av Meteor. Jeg fikk først en av et annet merke, men det var ikke bra nok. Så fikk jeg overta Meteor-takken etter min manns bestemor, og den er like fin enda den sikkert er hvertfall 30- 40 år gammel.

Annonse

Aner ikke hva min heter, kjøpt på Coop, men fungerer utmerket. Brukes til lapper og lefser. Prøvde på hamburgere en gang også. Det var riktig nok deilig å kunne steike alle på én gang (familie på 6, med tre tenåringsgutter), men herregud for et prosjekt å få den ren igjen...der ble med den ene gangen 😅

Anonymkode: 73cfe...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...