Gå til innhold

Hvor mange studiepoeng har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

337,5. Det kan bli flere, men det blir om jeg eller fagfeltet trenger dem. Ja vi har «gratis» utdanning, men unødvendige studiepoeng til folk som ikke bruker dem koster samfunnet.

Anonymkode: 39425...317

Hvordan?

Anonymkode: 4a4bc...6d1

Skrevet

240. Bachelor bhglærer og 60 stp spesialpedagogikk. 

Anonymkode: 48429...22f

Skrevet

Jeg har bachelor 180 pluss videreutdanning 60 = 240. Mulig jeg tar mot til meg og inkluderer videreutdanningen min i en master, men foreløpig har jeg nok med jobb, familie og livet forøvrig. 

Kjenner jeg ikke helt tror på at de fleste her inne har over dobbelt så lang utdanning som meg, da jeg på de fleste andre arenaer i samfunnet opplever at utdanningsnivået blant folk er et ganske annet. Men her på forumet har vi tydeligvis bare leger med flere spesialiseringer og folk med doktorgrad og et par mastere. 

Anonymkode: 189c2...9be

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan?

Du skjønner ikke at det koster penger å utdanne folk som har høy kompetanse og gode jobbmuligheter?

Anonymkode: 39425...317

Skrevet

360, og vil ta 20- 50 stp til

Anonymkode: 4408d...fe3

Skrevet

Noe over 500. To bachelorgrader, en mastergrad + diverse ekstra emner fordi jeg trodde jeg skulle ta en annen master før jeg endte opp med å ta en ny bachelor+master. Kommer til å ta mer fordi jeg vil ta PPU og må dessuten ha studiepoeng for å kunne undervise flere fag i skolen. Men jeg kommer ikke til å ta en ny grad. 

Anonymkode: 2c224...f71

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har bachelor 180 pluss videreutdanning 60 = 240. Mulig jeg tar mot til meg og inkluderer videreutdanningen min i en master, men foreløpig har jeg nok med jobb, familie og livet forøvrig. 

Kjenner jeg ikke helt tror på at de fleste her inne har over dobbelt så lang utdanning som meg, da jeg på de fleste andre arenaer i samfunnet opplever at utdanningsnivået blant folk er et ganske annet. Men her på forumet har vi tydeligvis bare leger med flere spesialiseringer og folk med doktorgrad og et par mastere. 

Jeg er HI. Jeg har rundt 360, men ingen master eller doktorgrad. Bachelor og relevant videreutdanning og enkeltemner pluss to år på fulltid med annen utdannelse før jeg havnet på rett sted. Mer komplisert er det ikke.

Skrevet

255

Anonymkode: e5109...c6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men tror du det er er representativt utvalg av brukere som svarer i denne tråden, da? Eller tror du det er dem med mange poeng som svarer? 

Anonymkode: 137f6...4c2

Skrevet

495.

- cand.mag = 240

- hovedfag = 120

- et grunnfag = 60

- 2 halvårsenheter = 60

- 2 enkeltemner = 15

Er 43 år og kommer helt sikkert til å ta mer i løpet av arbeidslivet. Vi er superheldige som kan studere omtrent gratis!

Anonymkode: 47332...f63

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har mine drygt 500 studiepoeng, jo, selv om jeg faktisk ble litt sjokkert da jeg summerte for et par år siden. 6 år på høyskole x 60 = 360, en halvårsenhet = 30, pluss master = 120. Det skulle bli 510, det. Slett ikke uvanlig i min bransje. Vi har god og bred utdanning og gjør viktig arbeid, men lønnsutvikling er det dårlig med. I 2020 hadde jeg reallønnsnedgang. 

Anonymkode: dd9ef...50c

Skrevet

Jeg vet ikke. 

Jeg utdannet .eg på fagskome, ikkd universitet, men så har jeg tatt litt småtteri her og der bare for gøy. Jeg tror det tilsvarer ca 3,5 år med normal studieprogresjon, men jeg vet ikke hvor ma ge poeng det er. Det kan godt hende jeg tar noe .er, men ikke før u gene blir eldre.

Anonymkode: e57fd...2c2

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner det, men det er vel allikevel kanskje sånn at de som svarer på sånt er de med mest å "skryte av"?

Endret av Iiiiik
Skrevet

Jeg kan gjerne trekke ned snittet ;)

Har to års høyere utdanning + et svennebrev.

Anonymkode: d238d...702

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du ser ikke at folk med to studiepoeng i papirsløyd ikke er de som svarer først i en slik tråd?

Anonymkode: 29c11...4f3

Skrevet

Altså - NÅ er jeg bekymret! Alvorlig bekymret! Hvordan er det mulig at et forum bestående av mennesker med gjennomsnittlig 1040 studiepoeng, stiller spørsmål OG svarer på spørsmål som tilsier at forfatter er mindre begavet?? 

Anonymkode: 2a733...bcb

Skrevet

247, 5, holder på med videreutdanning nå, eksamen snart. Greier jeg dette får jeg 300 til slutt. Det er ønskelig at jeg tar en mastergrad også, men det skjer ikke. Så ferdig med skoler. Føler meg som et nek. Joda, jeg har kreket meg gjennom en bachelor. Den ene videreutdanningen greide jeg takket være en fantastisk medstudent. Denne gangen er jeg alene. Føler seriøst at jeg ikke kan en dritt🤮😅

Anonymkode: c6774...547

Skrevet

60. Ingen planer om mer per nå. Fast jobb og god lønn. 

Anonymkode: 25faa...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...