Gå til innhold

Munnbindsmotstanderne mener de er de nye jødene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hør på dere alle. Krangler og fremstår som bedrevitere hele gjengen. Personlig kan jeg ikke fatte og begripe hva vi skal med et koronapass. Fører jo ikke til noe bra samfunn.....

Anonymkode: 670c3...52a

De som har sykelig trang til å styre og kontrollere andre, og som ønsker å bli styrt fra staten for å slippe å tenke og foreta vurderinger, ønsker slik pass velkommen.

Anonymkode: 11268...b4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

At du ikke har nær tilknytning til din familie, betyr ikke at alle andre er like. 

Hvordan mener du prioriteringskøen burde organiseres?

Anonymkode: d19fa...872

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har du begge foreldre i Norge, så får du lov, ja. Vi har aldri hatt totalforbud mot å se sine egne foreldre innenlands.

Men hvorfor legger du til grunn at begge foreldrene mine bor i Norge?

Hvorfor er det mer synd på deg enn alle andre?

Skrevet
gale damen skrev (47 minutter siden):

Men hvorfor legger du til grunn at begge foreldrene mine bor i Norge?

Hvorfor er det mer synd på deg enn alle andre?

Jeg har ikke skrevet noe sted at det er synd på meg i det hele tatt. Det er du som sitter og kverulerer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke skrevet noe sted at det er synd på meg i det hele tatt. Det er du som sitter og kverulerer.

Nuvel... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Man skal ikke tåle så inderlig vel, har en klok person sagt. Du er rundt 50 og blir prioritert lenge før oss. Selvfølgelig sutrer du ikke. 

Og folk med hjerne forstår at folk er i forskjellige situasjoner. For mange av oss innebærer vaksinefordelingen til de 24 kommunene at vi heller ikke i år får sett familien vår. Sist gang jeg så mine foreldre, var i mai 2019. Neste gang blir forhåpentligvis i 2022. Hvor lenge siden har du sett dine foreldre?

gale damen skrev (6 timer siden):

Jeg så min mor i mars 2020 og har ikke sett min far siden desember 2019. Jeg savner dem, men forstår likevel at at akkurat JEG skal få treffe familien min, muligens ikke er den høyeste prioriteringen for et helt land.

At du ikke har nær tilknytning til din familie, betyr ikke at alle andre er like. 

Her må du forklare litt, for nå datt jeg av. Det er synd på deg fordi du ikke får se foreldrene dine, mens gale damen ikke har tilknytning til sin familie siden hun ikke har sett de på ett år? 

Anonymkode: 7725b...51d

Skrevet

Man skal ikke tåle så inderlig vel, har en klok person sagt. Du er rundt 50 og blir prioritert lenge før oss. Selvfølgelig sutrer du ikke. 

Kan du resten av diktet? Syns du det passer? Mener du at du er rammet av urett?

Her jeg bor jobbes det fremdeles med å vaksinere 70+, så det er nok en god stund til det blir min tur siden jeg heldigvis er frisk og ikke blir prioritert. Og det er greit, jeg venter gjerne mens andre som trenger den mer får. Og det mener jeg helt oppriktig. 

Skrevet

Uansett hvordan man snur og vender på det, kaster dritt og slenger med leppa så er det nettopp dette som vil føre til mer smitte. Folk som føler seg oversett og utelatt vil drite i samholdet, de som blir inkludert i ‘det gode selskap’ bidrar til å opprettholde den følelsen og så har vi det gående. Jeg tror at om de heldige hadde annerkjent følelsene til de mindre heldige ville dette motatt bedre reaksjoner og motivasjonen for å holde det gående litt til hadde blitt bedre. Det er enkel psykologi;) 

Det som skjer nå er ødeleggende. Og så kan man mene at andre oppfører seg som 5åringer samtidig som man selv bestiller seg Sydenbillett i premie. Det hjelper ingen. Tvert imot. 

Anonymkode: 4a77f...a5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jesus i enga, hva er det som er galt med deg?

Anonymkode: b6c22...991

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Uansett hvordan man snur og vender på det, kaster dritt og slenger med leppa så er det nettopp dette som vil føre til mer smitte. Folk som føler seg oversett og utelatt vil drite i samholdet, de som blir inkludert i ‘det gode selskap’ bidrar til å opprettholde den følelsen og så har vi det gående. Jeg tror at om de heldige hadde annerkjent følelsene til de mindre heldige ville dette motatt bedre reaksjoner og motivasjonen for å holde det gående litt til hadde blitt bedre. Det er enkel psykologi;) 

Det som skjer nå er ødeleggende. Og så kan man mene at andre oppfører seg som 5åringer samtidig som man selv bestiller seg Sydenbillett i premie. Det hjelper ingen. Tvert imot. 

Anonymkode: 4a77f...a5d

Men nå legger du til grunn at vi som mener at sutregjengen oppfører seg som barnehagebarn både er vaksinerte og har ønske om å reise til det sagnomsuste "Syden". Slik er det jo ikke.

Skrevet
gale damen skrev (32 minutter siden):

Men nå legger du til grunn at vi som mener at sutregjengen oppfører seg som barnehagebarn både er vaksinerte og har ønske om å reise til det sagnomsuste "Syden". Slik er det jo ikke.

En av dere har jo allerede bestilt billetter til Syden, etter å ha mast om reise-reise-reise hver dag i snart ett år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

En av dere har jo allerede bestilt billetter til Syden, etter å ha mast om reise-reise-reise hver dag i snart ett år. 

Helt rett. Det vil si; turen ble bestilt allerede i januar 2020. Turen ble utsatt til i år. Ble bestilt før nedstengningen og før covid var i Norge . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, så savner hun vel å reise. Hun representerer likevel ikke halve dib.

Skrevet
gale damen skrev (21 minutter siden):

Ja, så savner hun vel å reise. Hun representerer likevel ikke halve dib.

Skal man altså gjøre hva man vil fordi man savner det? Sånn som femåringer gjør? Er det mer synd på henne hvis hun ikke får reist på heisasydentur, enn på dem som ikke får sett familien sin i utlandet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skal man altså gjøre hva man vil fordi man savner det? Sånn som femåringer gjør? Er det mer synd på henne hvis hun ikke får reist på heisasydentur, enn på dem som ikke får sett familien sin i utlandet? 

Du slåss mot vindmøller og stråmenn her.

Anonymkode: 6a7bb...66d

Skrevet

Det er ikke synd på noen . Når ble det tema hvem det er synd på? Jeg forstår veldig godt at folk ønsker å møte familien sin i både inn og utland. Det skal jeg også i sommer. Jeg gleder meg vilt til å møte 2 kusiner jeg ikke har sett på lenge . Samme med deres barn som ungene gleder seg til å møte. Det er ikke synd på meg eller andre hvis dette ikke blir noe av . Jeg gleder meg og håper det blir slik, men blir det ikke slik så er det hverken synd på meg eller en straff. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hun har jo ikke skrevet at hun kommer til å reise, men at hun venter og ser hva som skjer. 

Anonymkode: d19fa...872

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så fasinerende at du faktisk klarer å lese dette ut fra det svaret du får... Det er INGEN som mener at det er mer synd på dem som ikke få reise til syden enne de som ikke får se familien sin. Hvorfor diskuterer du ikke på et seriøst grunnlag? Har du ikke argumenter nok?

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Har hun et poeng?

image.thumb.png.a441a26470369147b7b6fb5fb860d2de.png

https://www.tv2.no/nyheter/14015676/

Anonymkode: f2167...a1d

Hvilket skulle det være? Nei, selvsagt har hun ikke et poeng. 

Anonymkode: 6a7bb...66d

Skrevet

Jeg tenker at vi skal høre på dem som virkelig vet hva det dreier seg om:

– Du kan aldri sammenlikne helserelaterte restriksjoner med gule stjerner, gasskamre og andre nazistiske umenneskligheter. Slike sammenlikninger er nedverdiger Holocaust og forurenser den amerikanske politiske debatten, skriver American Jewish Congress, en politisk interesseorganisasjon for jøder.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.5.2021 den 22.34):

Jeg ønsker ikke en helt ny eksperimentell vaksine. Er det riktig at jeg da skal straffes for det ved å potensielt miste jobben? Ikke få gå på kino eller bibliotek? Ikke få delta i kulturarrangementer? Ikke få handle på butikken eller apotek? Ting vi alle tok for gitt for et år siden kan potensielt være tapt hvis jeg ikke injiseres med en vaksine laget for noe som jeg med 99,8% sikkerhet vil overleve. 

Anonymkode: bd730...d78

Ja... helt greit synes jeg ..  til pandemien er over .. pga av de som faktisk tar vaksinen så kan du slippe å ta den ... så en takk til de som tar vaksinen slik at pandemien brenner ut ... 

Anonymkode: 5e35f...32c

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.5.2021 den 7.35):

Jeg tror hennes poeng er at det begynte i det små... Og så tok det helt av. Nå har ikke covid situasjonen tatt helt av med gassing av de som ikke bruker munnbind etc.

Jeg handlet mat igår, uten munnbind, for å se om jeg får stygge blikk og kommentarer. Kan ikke si jeg opplevde dette, enda. Betalte også kontant, bare for å være annerledes. Det gikk helt fint, foreløpig.

Anonymkode: 48fac...8ee

Jeg var innom apoteket et sted i Oslo her om dagen. Jeg går når det er minst folk pga jeg hater munnbind. Det var 3 kunder inne i det store apoteket og da jeg gikk ut ble jeg stoppet av en eldre dame med munnbind som sa til meg i en streng tone "har du ikke munnbind?" Jeg svarte henne "Jeg holder avstand, ser du ikke det?" Hun ble paff og sa "Åååå, jeg trodde man måtte bruke munnbind". Jeg orket ikke bruke mer tid på det selvutnevnte C19-politi, men overhørte en av de ansatte si at jeg hadde rett 

Anonymkode: 61934...5fc

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 11.5.2021 den 7.37):

Bor du på en plass med munnbindpåbud ? Eller er det kun en oppfordring ? . Dersom det er påbud så forstår jeg ikke hvorfor man gjør slikt. 

Det er svært få plasser med påbud. Påbud gjelder kun dersom det er tettpakket med folk og man ikke kan holde avstand 

Anonymkode: 61934...5fc

• Opprett ny...