Gå til innhold

Munnbindsmotstanderne mener de er de nye jødene

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er sunt og viktig å diskutere vaksinepass, vaksinesteategi, prioriteringer og rettigheter. Det blir kvalmt og usaklig å sammenligne med grupper som har lidd så grovt som disse. 

Anonymkode: d19fa...872

Men dere diskuterer jo ikke. Dere mener at alle skal være enig i alle tiltak uten å stille spørsmål. 

Anonymkode: 11268...b4a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men dere diskuterer jo ikke. Dere mener at alle skal være enig i alle tiltak uten å stille spørsmål. 

Tråden handler om at motstandere av munnbind (overskrift) og vaksiner (lenke i hovedinnlegget) sammenligner seg med jøder under andre verdenskrig. Vi kan godt diskutere tiltakene i en annen tråd.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man vet ikke hvordan disse gruppene blir behandlet i fremtiden. Men bare det å skille mennesker i "beskyttet" og "ubeskyttet" og gi dem forskjellige rettigheter ut fra det, er per definisjon apartheid. Du vet at apartheid er et begrep på noe mer enn det som skjedde i Afrika? 

Eh, nei. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Apartheid

Anonym bruker skrev (På 13.5.2021 den 11.43):

Det er det som er frykten, ja. Dersom sertifikatet innføres slik det er redegjort per i dag, vil det føre til forskjellsbehandling. Det er det som er frykten, at uvaksinerte ikke får delta i samfunnet på lik linje med vaksinerte.
Det kan og sammenlignes med apartheid der svarte ikke fikk ta kollektivtransport, gå på skole,  handle på butikker eller delta i arbeidslivet på lik linje som de hvite. 
Ser du det ikke?

Anonymkode: bd730...d78

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan man kan trekke sammenligning mellom to av historiens største brudd på menneskeheten og et VAKSINEPASS?!?

Vil man ferdes uhindret sørger man for å vaksinere seg. Det er et VALG alle friske kan ta. Så vidt meg bekjent kunne hverken jødene eller de svarte under apartheid velge bort verken holocaust eller apartheid. 

Hvordan kan man finne på å sammenligne dette? 

*Miss Marple* skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk ikke hvordan man kan trekke sammenligning mellom to av historiens største brudd på menneskeheten og et VAKSINEPASS?!?

Vil man ferdes uhindret sørger man for å vaksinere seg. Det er et VALG alle friske kan ta. Så vidt meg bekjent kunne hverken jødene eller de svarte under apartheid velge bort verken holocaust eller apartheid. 

Nå har jeg (og mange flere) forklart det så mange ganger opp og i mente at da er det ikke meg det skorter på. Prøv å lese tråden igjen. Evt. prøv å lese en annen tråd om vaksinesertifikat, der er det også forklart. 

*Miss Marple* skrev (49 minutter siden):

Man kan da for faen ikke sørge for å vaksinere seg når man ikke får tilbud på lenge! Det er ikke et valg! Derfor er det helt feil å innføre koronapass før alle får tilbud. Det er kun da man kan snakke om valg. Eller mener du at vi skal på svartebørsen og skaffe vaksiner der?

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg (og mange flere) forklart det så mange ganger opp og i mente at da er det ikke meg det skorter på. Prøv å lese tråden igjen. Evt. prøv å lese en annen tråd om vaksinesertifikat, der er det også forklart. 

Jeg har lest til øyet ble stort og vått. Jeg klarer likevel ikke å skjønne at man får seg til å sammenligne disse tingene. 

Milfy Way skrev (28 minutter siden):

Man kan da for faen ikke sørge for å vaksinere seg når man ikke får tilbud på lenge! Det er ikke et valg! Derfor er det helt feil å innføre koronapass før alle får tilbud. Det er kun da man kan snakke om valg. Eller mener du at vi skal på svartebørsen og skaffe vaksiner der?

Alle skal vaksineres innen sommeren er over, så da får vi jo bare vente da. Det er vel bedre at samfunnet åpnes gradvis ettersom fler og fler blir vaksinert? Eller mener du at man skal vente til alle er klar? Fordi det ellers blir urettferdig?

Milfy Way skrev (31 minutter siden):

Det er er valg selv om noen må vente. Hvorfor skal man vente med koronapass til alle har fått tilbud? Fordi ellers blir det urettferdig ? 

*Miss Marple* skrev (20 minutter siden):

Jeg har lest til øyet ble stort og vått. Jeg klarer likevel ikke å skjønne at man får seg til å sammenligne disse tingene. 

Alle skal vaksineres innen sommeren er over, så da får vi jo bare vente da. Det er vel bedre at samfunnet åpnes gradvis ettersom fler og fler blir vaksinert? Eller mener du at man skal vente til alle er klar? Fordi det ellers blir urettferdig?

Folk tror fortsatt på dette eventyret? 🤣🤣 Nei, ikke urettferdig, men i strid med læren om urimelige vilkår. 

Milfy Way skrev (1 time siden):

Men i jøssenavn da, vaksiner kommer jo.

Anonymkode: b6c22...991

Anonym bruker skrev (1 time siden):

At dere ikke skammer dere.

mamma til adhd gutt<3 skrev (46 minutter siden):

Det er er valg selv om noen må vente. Hvorfor skal man vente med koronapass til alle har fått tilbud? Fordi ellers blir det urettferdig ? 

Nei, det er ikke et valg.

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

At dere ikke skammer dere.

Hva skal jeg skamme meg for? At jeg ikke gidder å forklare det fler ganger? 
Du kan jo for eksempel skamme deg sjøl. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva skal jeg skamme meg for? At jeg ikke gidder å forklare det fler ganger? 
Du kan jo for eksempel skamme deg sjøl. 

Du burde skamme deg for å være så uvitende som du er.

Milfy Way skrev (53 minutter siden):

Folk tror fortsatt på dette eventyret? 🤣🤣 Nei, ikke urettferdig, men i strid med læren om urimelige vilkår. 

Men mener du at man skal vente med å åpne opp til alle er vaksinert, eller skal man åpne gradvis slik at de som blir vaksinerte får tilgang til forskjellige tilbud? Eller skal man åpne alt og la det stå til?

Er det de samme menneskene som har ropt om at vi må åpne samfunnet sånn at små bedrifter osv kan overleve som nå mener det er urettferdig om samfunnet åpnes for noen, men ikke for alle? Er det ikke bedre at det kan komme 200 uvaksinerte og 200 vaksinerte inn på en kamp eller en konsert enn at det bare kan komme 200 totalt fra begge grupper? Jeg skjønner ikke bråket.

Anonymkode: d5a4c...6e9

*Miss Marple* skrev (17 minutter siden):

Men mener du at man skal vente med å åpne opp til alle er vaksinert, eller skal man åpne gradvis slik at de som blir vaksinerte får tilgang til forskjellige tilbud? Eller skal man åpne alt og la det stå til?

Jeg mener det blir veldig tilfeldig hvem det åpnes for. Og at det fortsatt går ut over psyken til dem som ikke har noe valg. Det vil også bety at mange barnefamilier vil bli avskåret fra nesten alle tilbud? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det de samme menneskene som har ropt om at vi må åpne samfunnet sånn at små bedrifter osv kan overleve som nå mener det er urettferdig om samfunnet åpnes for noen, men ikke for alle? Er det ikke bedre at det kan komme 200 uvaksinerte og 200 vaksinerte inn på en kamp eller en konsert enn at det bare kan komme 200 totalt fra begge grupper? Jeg skjønner ikke bråket.

Anonymkode: d5a4c...6e9

Problemet er at denne testingen er så plagsom at mange vil avstå fra å gå på disse konsertene. Så i realiteten vil tilbudene kun benyttes av dem som var heldig nok til å få vaksine. 

Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Problemet er at denne testingen er så plagsom at mange vil avstå fra å gå på disse konsertene. Så i realiteten vil tilbudene kun benyttes av dem som var heldig nok til å få vaksine. 

Jeg lurer på om du har fulgt med på hvordan det har fungert i Danmark . Der tester folk seg villig til alt fra frisør til restauranter . 

Milfy Way skrev (2 minutter siden):

Jeg mener det blir veldig tilfeldig hvem det åpnes for. Og at det fortsatt går ut over psyken til dem som ikke har noe valg. Det vil også bety at mange barnefamilier vil bli avskåret fra nesten alle tilbud? 

Det er der jeg tror mange tenker ulikt. Jeg må jo «sitte inne» til jeg får vaksinen uansett. Det hjelper ingenting om andre blir tvunget til å sitte inne helt til alle er vaksinert, så lenge det ikke er vitenskapelig belegg for det (og som frisk 40-åring står jeg ikke akkurat først i køen). La de som kan få tilbake livene sine, og la samfunnet sakte men sikkert komme i gang igjen. Det er bra for økonomien og helsen til de prioriterte. De gamle, kronisk syke og unge trenger å komme seg ut igjen, så kan vi heller glede oss på deres vegne og telle dager til det er vår tur. 

Milfy Way skrev (20 minutter siden):

Milfy Way skrev (19 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt? Bør man holde alt stengt til alle er vaksinert eller ikke? 

Noe ubehag må man stå i om man vil delta i samfunnet, svært få har store smerter de 10 sek testen tar. 

Milfy Way skrev (28 minutter siden):

Tull og tøys. Det er null stress å testes, altså.

*Miss Marple* skrev (7 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt? Bør man holde alt stengt til alle er vaksinert eller ikke? 

Noe ubehag må man stå i om man vil delta i samfunnet, svært få har store smerter de 10 sek testen tar. 

Det skal ikke være nødvendig å holde noe stengt. Åpne alt for alle. Nå er så og si alle de eldre og alle i risikogruppene vaksinert, da er det på tidene åpne opp ALT for ALLE. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det skal ikke være nødvendig å holde noe stengt. Åpne alt for alle. Nå er så og si alle de eldre og alle i risikogruppene vaksinert, da er det på tidene åpne opp ALT for ALLE. 

Alle i risikogruppene er ikke vaksinert . Ikke i nærheten av alle engang . 

• Opprett ny...