Gå til innhold

Munnbindsmotstanderne mener de er de nye jødene

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg ønsker ikke en helt ny eksperimentell vaksine. Er det riktig at jeg da skal straffes for det ved å potensielt miste jobben? Ikke få gå på kino eller bibliotek? Ikke få delta i kulturarrangementer? Ikke få handle på butikken eller apotek? Ting vi alle tok for gitt for et år siden kan potensielt være tapt hvis jeg ikke injiseres med en vaksine laget for noe som jeg med 99,8% sikkerhet vil overleve. 

Anonymkode: bd730...d78

Svar: ja.

Anonymkode: 6a7bb...66d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Svar: ja.

Er det riktig at jeg skal straffes fordi jeg er for ung og frisk til å få tilbud om denne "fantastiske" vaksinen på enda ganske lenge? Er det riktig at alle barn straffes fordi de ikke en gang får tilbud om vaksine?

Anonymkode: 11268...b4a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det riktig at jeg skal straffes fordi jeg er for ung og frisk til å få tilbud om denne "fantastiske" vaksinen på enda ganske lenge? Er det riktig at alle barn straffes fordi de ikke en gang får tilbud om vaksine?

Kanskje du skulle slå opp begrepet "straff" snart? Siden du ikke har helt kontroll på det? Ingen barn straffes fordi de fleste voksne i et land har vett nok til å ta vaksinen. 

Anonymkode: 681bd...442

Ja, om du kaller det straff.

En jøde kan ikke velge å slutte å være jøde. 

Alle (friske) kan velge å bruke munnbind og vaksinere seg. 

Der ligger hele forskjellen og de som ikke skjønner det er faktisk dumme. 

Anonymkode: 7725b...51d

En jøde kan ikke velge å slutte å være jøde. 

Alle (friske) kan velge å bruke munnbind og vaksinere seg. 

Der ligger hele forskjellen og de som ikke skjønner det er faktisk dumme. 

Vi kan ikke velge å vaksinere oss hvis vi ikke får tilbudet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er jo ingen løsninger for oss som har familie i utlandet, men besøk ikke er "nødvendig" nok, siden de ikke er døende. Vi straffes fordi vi ikke blir prioritert i vaksinekøen - fordi vi er unge og friske.

Herregud, dere burde være glad for at dere er unge og friske, og ikke være misunnelig på de som har sykdommer som gjør de kommer foran dere i køen.

Anonymkode: b6c22...991

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Vi kan ikke velge å vaksinere oss hvis vi ikke får tilbudet. 

Du får jo tilbudet du også. Hva er det du sutrer over, egentlig? 

Folk som er mot munnbind som sådan (altså ikke bare ikke kan bruke det av helsemessige årsaker) har en annerledes virkelighetsoppfatning enn meg. Det gjelder tydeligvis på flere områder, også historisk. Internasjonalt er det en kjent sak at mange motstandere av munnbind hører politisk til langt ute på ytre høyreside, og der finner man også som kjent mange holocaust-fornektete. De ser neppe alvorligheten av sammenligningen. 

Anonymkode: d19fa...872

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Du får jo tilbudet du også. Hva er det du sutrer over, egentlig? 

Barna mine får ikke tilbudet. Jeg sutrer ikke, det er det du som gjør. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Folk som er mot munnbind som sådan (altså ikke bare ikke kan bruke det av helsemessige årsaker) har en annerledes virkelighetsoppfatning enn meg. Det gjelder tydeligvis på flere områder, også historisk. Internasjonalt er det en kjent sak at mange motstandere av munnbind hører politisk til langt ute på ytre høyreside, og der finner man også som kjent mange holocaust-fornektete. De ser neppe alvorligheten av sammenligningen. 

Jeg er motstander av munnbind for meg selv på grunn av min diagnose. Er i senter politisk sett, og har aldri fornektet holocaust. 

Annonse

I fremtiden vil de som kjempet for vår rett til å puste ren luft være vår tids motstandskjemper. De som demonstrerer for å gjenåpne samfunnet og mot disse ansikts maskene vil bli husket på samme måte som motstandsmennene huskes fra krigen. De er vår tids motstandskjemper.

Anonymkode: b9e4e...729

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

I fremtiden vil de som kjempet for vår rett til å puste ren luft være vår tids motstandskjemper. De som demonstrerer for å gjenåpne samfunnet og mot disse ansikts maskene vil bli husket på samme måte som motstandsmennene huskes fra krigen. De er vår tids motstandskjemper.

Du tripper.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du tripper.

Nei, det er fakta! Bare se på hvor sterke både Kari Jaquesson og Charter Svein er som våger stå i mot det press som er på dem. De er modige som kjemper for vår frihet.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er fakta! Bare se på hvor sterke både Kari Jaquesson og Charter Svein er som våger stå i mot det press som er på dem. De er modige som kjemper for vår frihet.

De er jo sprøyte sprø

Anonymkode: b6c22...991

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Ikke barna. De får ikke tilbud i det hele tatt. 

De får det kanskje etter hvert, men meningen er vel at de ikke trenger det nettopp fordi at voksne blir vaksinerte og på den måten beskytter barna. Og barn blir ikke underlagt de samme reglene når bare nok voksne er ferdigvaksinerte. Med andre ord, hvis du vil hjelpe barna tilbake til et normalt liv så fort som mulig, ta vaksinen!

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er motstander av munnbind for meg selv på grunn av min diagnose. Er i senter politisk sett, og har aldri fornektet holocaust. 

Det er noe helt annet (derfor unntaket jeg skrev for helsemessige årsaker). Du sammenligner deg kanskje heller ikke med jødene?

De får det kanskje etter hvert, men meningen er vel at de ikke trenger det nettopp fordi at voksne blir vaksinerte og på den måten beskytter barna. Og barn blir ikke underlagt de samme reglene når bare nok voksne er ferdigvaksinerte. Med andre ord, hvis du vil hjelpe barna tilbake til et normalt liv så fort som mulig, ta vaksinen!

Hvordan vet du alt det? 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det føles sikkert skikkelig deilig å mane fram sånne storslagne bilder! 

Men tenker du det hadde vært best om vi kjørte business as usual da eller? Ikkeno smittevern, ingen tiltak?

Mambaaa skrev (På 11.5.2021 den 11.15):

Du vil med all sannsynlighet overleve en infeksjon, og det er heller ikke primært for din egen del du bør vaksineres, men for å beskytte de svakeste i samfunnet. Vaksinerte i risikogruppen vil kunne smittes av deg dersom du blir syk. Er det riktig at de skal miste mulighet til å delta på tingene du nevnte, for at du ikke vil ta en vaksine som du etter all sannsynlighet vil tåle helt greit? 

Nå tar regjeringen bort vaksiner fra de i risiko og lar de vente litt lengre for å vaksinere andre i enkelte områder. Så at de i risiko, gamle og syke skal prioriteres er ikke lengre viktig. Sånn bortsett fra om man bor i Oslo og Viken da. Der skal alle få. 

Anonymkode: 4a77f...a5d

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nå tar regjeringen bort vaksiner fra de i risiko og lar de vente litt lengre for å vaksinere andre i enkelte områder. Så at de i risiko, gamle og syke skal prioriteres er ikke lengre viktig. Sånn bortsett fra om man bor i Oslo og Viken da. Der skal alle få. 

Anonymkode: 4a77f...a5d

Det er jo bare vi i Viken og Oslo som er viktige, i bunn og grunn. Eller ligger det muligens noen andre vurderinger bak?

Endret av sug lut
  • Opprett ny...