Gå til innhold

Munnbindsmotstanderne mener de er de nye jødene

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden):

Er uansett så dumt at det nesten ikke finnes ord for hvor dumt det er. 

Det er din subjektive mening. Min subjektive mening er at ditt oppheng i å være den første som kommenterer på alle tråden i koronaforumet, og belære alle innenfor klisjeer og slagord om korona, er mye dummere.

Anonymkode: 11268...b4a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så du smammenligner deg selv med jødene?

Anonymkode: b6c22...991

Jeg er faktisk av jødisk opphav. Mange i min familie ble sendt til gasskamrene. 
Jeg kan lett se sammenhengen, og jeg blir ikke verken fornærmet eller sint for det.
Alle som har lest litt historie, vet at det også for jødene begynte i det små, med beskyldninger, sanksjoner, ryktespredning og diskriminering.

Det som foregår nå med vaksinesertifikat, skremmer meg.  

Anonymkode: bd730...d78

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan lett se sammenhengen, og jeg blir ikke verken fornærmet eller sint for det.
Alle som har lest litt historie, vet at det også for jødene begynte i det små, med beskyldninger, sanksjoner, ryktespredning og diskriminering.

Min bestefar og oldefar falt i krigen mot tyskere, flere av vennene mine er av jødisk oppgav og har slektninger som mistet livet i konsentrasjonsleire. De ser også sammenhengen. Det gjør alle som har lest Orwells 1984 også. Folk som hyller alle de inngripende tiltakene, ønsker apartheid ("beskyttet" og "ikke beskyttet") og skriker etter flere og flere restriksjoner og inngrep i rettighetene, vet jammen ikke hva de driver med. Be carefull what you wish for.

Her har mannen være litt av samme ulla. Protestert høylytt til bruk av munnbind, restriksjoner og i det hele tatt trodd at corona bare er som en vanlig influensa. Det har tatt hardt på forholdet vårt med alle høylytte diskusjoner og beskyldninger mot meg hvordan jeg er som en sau som bare følger resten av samfunnet og ikke tenker selv. Så fikk han (heldigvis i dette tilfellet) corona selv, da fikk pipen en annen lyd da han aldri har vært så dårlig som han sier. Dessverre er mye respekt mistet på veien. 

Anonymkode: f59ba...4fa

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Bor du på en plass med munnbindpåbud ? Eller er det kun en oppfordring ? . Dersom det er påbud så forstår jeg ikke hvorfor man gjør slikt. 

Ikke godt å vite om det er påbud fordi: noen butikker har hengt opp lapp med tekst: bruk munnbind, andre butikker har droppet dette...

Det er ikke påbudt fra kommunen

Anonymkode: 48fac...8ee

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg ønsker ikke en helt ny eksperimentell vaksine. Er det riktig at jeg da skal straffes for det ved å potensielt miste jobben? Ikke få gå på kino eller bibliotek? Ikke få delta i kulturarrangementer? Ikke få handle på butikken eller apotek? Ting vi alle tok for gitt for et år siden kan potensielt være tapt hvis jeg ikke injiseres med en vaksine laget for noe som jeg med 99,8% sikkerhet vil overleve. 

Du vil med all sannsynlighet overleve en infeksjon, og det er heller ikke primært for din egen del du bør vaksineres, men for å beskytte de svakeste i samfunnet. Vaksinerte i risikogruppen vil kunne smittes av deg dersom du blir syk. Er det riktig at de skal miste mulighet til å delta på tingene du nevnte, for at du ikke vil ta en vaksine som du etter all sannsynlighet vil tåle helt greit? 

Annonse

Mambaaa skrev (3 minutter siden):

Du vil med all sannsynlighet overleve en infeksjon, og det er heller ikke primært for din egen del du bør vaksineres, men for å beskytte de svakeste i samfunnet. Vaksinerte i risikogruppen vil kunne smittes av deg dersom du blir syk. Er det riktig at de skal miste mulighet til å delta på tingene du nevnte, for at du ikke vil ta en vaksine som du etter all sannsynlighet vil tåle helt greit? 

Mener du oppriktig at alle vi andre i samfunnet, vi som tilfeldigvis er friske og unge, skal måtte straffes enda mer nå hvis vi ikke tør å ta en helt ny eksperimentell vaksine? Vi som har hatt hjemmekontor, hjemmeskole, vasket hender til vi har blødd, lydig fulgt alle krav og påbud, brukt munnbind, avstått fra alt, ikke fått møte foreldre og besteforeldre, vært permittert i et år - mener du virkelig at vi skal ofre enda mer? Nå skal vi ikke få gå på museer eller bibliotek, ikke konserter, ikke reise utenlands, kanskje miste jobben, ikke få gå på apotek eller ta bussen, ikke få spille fotball eller andre fritidsaktiviteter, pluss mye mer de enda ikke har bestemt seg for. 
De svake, eldre og syke er beskyttet nå. Da er det på tide å åpne samfunnet igjen for ALLE, også vi som ikke tør å ta vaksinen. Jeg har ikke gjort noe galt! Tvert imot, jeg har gjort alt. Hvorfor skal jeg da straffes?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mener du oppriktig at alle vi andre i samfunnet, vi som tilfeldigvis er friske og unge, skal måtte straffes enda mer nå hvis vi ikke tør å ta en helt ny eksperimentell vaksine? Vi som har hatt hjemmekontor, hjemmeskole, vasket hender til vi har blødd, lydig fulgt alle krav og påbud, brukt munnbind, avstått fra alt, ikke fått møte foreldre og besteforeldre, vært permittert i et år - mener du virkelig at vi skal ofre enda mer? Nå skal vi ikke få gå på museer eller bibliotek, ikke konserter, ikke reise utenlands, kanskje miste jobben, ikke få gå på apotek eller ta bussen, ikke få spille fotball eller andre fritidsaktiviteter, pluss mye mer de enda ikke har bestemt seg for. 
De svake, eldre og syke er beskyttet nå. Da er det på tide å åpne samfunnet igjen for ALLE, også vi som ikke tør å ta vaksinen. Jeg har ikke gjort noe galt! Tvert imot, jeg har gjort alt. Hvorfor skal jeg da straffes?

Ingen skal straffes. Ingen . På noe som helst tidspunkt . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det er det som skjer. Jeg blir straffet. Jeg får ikke delta i samfunnet slik jeg fikk for covid. Det er straff enten du vil det eller ikke. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvor finner du alt dette med å ikke få gå på apotek, ta buss, gå på museum eller konsert osv om du ikke er vaksinert? Jeg kan ikke si at jeg har lest det noe sted. 

Anonymkode: d5a4c...6e9

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor finner du alt dette med å ikke få gå på apotek, ta buss, gå på museum eller konsert osv om du ikke er vaksinert? Jeg kan ikke si at jeg har lest det noe sted. 

Det står heller ingen steder... 

Mambaaa skrev (22 minutter siden):

Man vaksinerer seg for å beskytte seg selv. De vaksinerte kan fortsatt få korona og smitte andre, men de blir mindre syke.

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Vi som er avskåret fra å se partnere og barn i utlandet blir straffet fordi vi ikke er patriotisk nok til å bo i Norge hele gjengen.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eier dere ikke skam!!

Anonymkode: 3ffe9...5a1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I Danmark må man ha vaksinepass for å ta kollektivtransport, gå på tivoli og gå til frisøren. I uk må man vise passet for å gå på bar. I Norge er det også snakk om å måtte vise det for å gå på arrangementer som konserter, fotballkamper eller lignende. I tillegg til det å reise utenlands selvsagt. Noen arbeidsplasser snakker og om å innføre det. 
Orker ikke å lete det opp nå, men tror jeg leste det på tv2.no for noen dager siden. Google. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Det står heller ingen steder... 

Jo, det gjør det. Bare for at du ikke sier det, betyr det ikke at det ikke er sant. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi som er avskåret fra å se partnere og barn i utlandet blir straffet fordi vi ikke er patriotisk nok til å bo i Norge hele gjengen.

Ikke straff, men en konsekvens av det valget dere har tatt om å bo i hvert deres land. 

I Danmark må man ha vaksinepass for å ta kollektivtransport, gå på tivoli og gå til frisøren. I uk må man vise passet for å gå på bar. I Norge er det også snakk om å måtte vise det for å gå på arrangementer som konserter, fotballkamper eller lignende. I tillegg til det å reise utenlands selvsagt. Noen arbeidsplasser snakker og om å innføre det. 
Orker ikke å lete det opp nå, men tror jeg leste det på tv2.no for noen dager siden. Google. 

Jo, det gjør det. Bare for at du ikke sier det, betyr det ikke at det ikke er sant. 

Dine egne påstander bør du kunne dokumentere selv. Jeg leser mye om dette, men kan ikke si at jeg et eneste sted har lest det du påstår. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Alle som ikke vaksineres straffes. Det kan virkelig ikke sies på noen andre måter.

Anonymkode: 23fa8...685

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Til info:

Basert på en samlet vurdering av disse faktorene, mener Helsedirektoratet og FHI at bruk av et verifiserbart koronasertifikat (sikker dokumentasjon) kan vurderes på følgende områder:

 Unntak fra innreisekarantene etter arbeidsreiser og andre nødvendige reiser (f.eks. reiser av sterke velferdsgrunner).

 Når størstedelen av befolkningen har fått tilbud om vaksine, kan vaksinerte fritas fra innreisekarantene både i arbeids- og fritiden.

 Vaksinerte og personer med gjennomgått covid-19 siste 6 måneder kan unntas fra plikt til opphold på karantenehotell, dvs. at karantenen kan gjennomføres i personens hjem eller på annet egnet karantenested.

 "Lukkede" reiser som cruise og "pakketurer" med buss,

 Større, offentlige arrangementer

https://www.helsedirektoratet.no/tema/beredskap-og-krisehandtering/koronavirus/faglig-grunnlag-til-helse-og-omsorgsdepartementet-covid-19/Oppdrag 422 - Videre vurdering av mulige tiltak og lettelser for vaksinerte, herunder bruk av koronasertifikat.pdf/_/attachment/inline/9bd959f2-990b-4dca-aeba-9dbf342758b4:d33e1d8fb071ab298ff5ad9a38fc1df94341d40e/Oppdrag 422 - Videre vurdering av mulige tiltak og lettelser for vaksinerte, herunder bruk av koronasertifikat.pdf

https://www.nrk.no/norge/nar-slipper-vi-karantenehotell_-og-nar-kommer-trinn-2_-1.15487108

– Jeg vil vente med å ta vaksinen. Hvor frivillig blir den egentlig, hvis det blir lettelser kun for vaksinerte?

Danskene har innført sitt koronasertifikat allerede, og Norge jobber med et system som ligner. Men hva med dem som ikke bruker smarttelefon?

– Vi legger opp til at det skal være løsninger for dem som ikke er vaksinerte, sier Nakstad.

– Ved store arrangementer vil det være en kombinasjon av hurtigtesting ved inngangen, og et sertifikat, sier Solberg.

image.gif

https://www.nrk.no/norge/nar-slipper-vi-karantenehotell_-og-nar-kommer-trinn-2_-1.15487108

– Jeg vil vente med å ta vaksinen. Hvor frivillig blir den egentlig, hvis det blir lettelser kun for vaksinerte?

Danskene har innført sitt koronasertifikat allerede, og Norge jobber med et system som ligner. Men hva med dem som ikke bruker smarttelefon?

– Vi legger opp til at det skal være løsninger for dem som ikke er vaksinerte, sier Nakstad.

– Ved store arrangementer vil det være en kombinasjon av hurtigtesting ved inngangen, og et sertifikat, sier Solberg.

image.gif

Det er jo ingen løsninger for oss som har familie i utlandet, men besøk ikke er "nødvendig" nok, siden de ikke er døende. Vi straffes fordi vi ikke blir prioritert i vaksinekøen - fordi vi er unge og friske.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er det som skjer. Jeg blir straffet. Jeg får ikke delta i samfunnet slik jeg fikk for covid. Det er straff enten du vil det eller ikke. 

Nei, det er ikke noen straff her, det er en opplevelse av straff. To helt ulike ting.

Anonymkode: 681bd...442

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nei, det er ikke noen straff her, det er en opplevelse av straff. To helt ulike ting.

Anonymkode: 681bd...442

Hva er forskjellen sånn helt konkret?

• Opprett ny...