Gå til innhold

Når er det greit å bruke drill på en søndag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tenker dere det er ok å bruke drill på verandaen en søndag? Har naboer tett på. Det er snakk om en jobb som vil ha ca 5 min, max 10 (ikke drilling hele tiden da).

Anonymkode: dfd55...a18

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når tenker dere det er ok å bruke drill på verandaen en søndag? Har naboer tett på. Det er snakk om en jobb som vil ha ca 5 min, max 10 (ikke drilling hele tiden da).

Vet ikke noen konkrete tider på det , men personlig så ville jeg ventet til etter 12. 

Skrevet

Aldri. Det er søndag, og da er det ikke lov å bråke.

Anonymkode: 8b6a4...ac6

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Vet ikke noen konkrete tider på det , men personlig så ville jeg ventet til etter 12. 

Takk for svar. Tenkte kanskje etter 10 men da venter jeg til etter 12

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Aldri. Det er søndag, og da er det ikke lov å bråke.

Er det ikke forskjell på drill til montering av et møbel i 5-6 minutter og f.eks sirkelsag til listekutting i to timer? Jeg trodde drill var ok. Ville ikke kuttet lister en søndag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke forskjell på drill til montering av et møbel i 5-6 minutter og f.eks sirkelsag til listekutting i to timer? Jeg trodde drill var ok. Ville ikke kuttet lister en søndag.

Nei. «Utilbørlig støy». Loven bryr seg da ikke om støyen kommer fra drill eller sag.

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke det. Jeg ville snakket med naboen, og spurt om det er ok. Er det et helt nabolag ville jeg ventet til mandag.

Anonymkode: c6ba3...fef

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er montering av et møbel så kan det kanskje gjøres innendørs først ? Vi pleier å være veldig forsiktige med støyende verktøy og venter hvis vi kan. Forrige søndag brukte vi drill til 2 skruer på veggen ute . ( det var samtidig som naboen brukte motorsag) . Kan du bruke enkelt verktøy som ikke bråker til monteringen ? 

Skrevet (endret)

Snakk med naboen på forhånd. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Ikke greit på en søndag 

Anonymkode: ae26a...162

Skrevet

Jeg er veldig for å holde helgedagsfreden, men å bruke drill 5-10 min ser jeg ikke problemer med. Man kan jo ikke gå rundt og snakke med alle naboene som kan risikere å høre det heller, bare hos oss blir det 8-10 hus. 

Jeg hadde ventet til ‘etter kirketid’ og gjort det jeg måtte så raskt jeg kunne. 

Anonymkode: f98f2...813

Skrevet

Spørs på naboen tenker jeg. Min nabo lager veranda akkurat nå og for meg kunne de gjerne drillet hele dagen. Vi har nok en udefinert avtale her i nabolaget om at noe må tåles, så jeg tåler det og de tåler at jeg støyer litt innimellom. Blir sjelden noe støy over tid, bare noen prosjekter som må ferdigstilles på fritiden vi har til rådighet.

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke reagert på bruk av drill i 10 minutter. Litt må man tåle når man bosetter seg nær andre mennesker. 

Skrevet

En drill bråker jo nesten ikke noe! Det naboene evt hører er minimalt

Anonymkode: 69fba...563

Skrevet

Syns egentlig ikke det er greit på en søndag, men fra kl 14-16 hadde jeg tenkt. 

Anonymkode: 4bafc...56f

Skrevet

Etter 12 er selvfølgelig helt greit. Overasket over at så mange er i mot å bruke drill i 10 min, lurer på om dere alle er så stille som dere skal ha det til, tror flere overdriver.

Anonymkode: 79b10...153

Skrevet

Aldri. Aldri aldri aldri.

Anonymkode: e4f16...d9a

Skrevet

Jeg ville evt satt på en radio e.l. med musikk, det er helt godkjent, og så ville jeg drilla litt. Musikken burde jo overdøve med mindre det er snakk om slagdrill!

Anonymkode: df6f6...142

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville evt satt på en radio e.l. med musikk, det er helt godkjent, og så ville jeg drilla litt. Musikken burde jo overdøve med mindre det er snakk om slagdrill!

Det er jo ikke ‘godkjent’ med noe bråk? Musikk sidestilles selvsagt med annen lyd. 

Anonymkode: f98f2...813

Skrevet

Etter kl 11 for min del. 

Anonymkode: b2938...b4d

Skrevet

I følge loven så aldri, men jeg hadde ikke brydd meg så lenge det du ikke brukte drill før kl 12. 

Anonymkode: 07229...b45

Skrevet

Drill som å skru inn skruer i tre, det ser jeg ikke på som bråk, så drill så mye du vil.

Drilling i bettong er unntaket, det bør vente til imorgen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Enda verre. Øyeblikkelig anmeldelse.

Anonymkode: e4f16...d9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Radio er hundre ganger verre enn det meste bråket arbeid. Eneste som trumfer radio eller musikk fra naboer er drilling i bettong når du bor i blokk.

Skrevet

I alle dager, hva slags nabolag er det dere bor i som ikke tillater naboen å høre på musikk? Ber dere dem om å skru ned lyden på tv'en om terrasse døra står oppe også? Jeg regner med det er snakk om vanlig drill i treverk, ikke betong? Drillen min er overdøvd når googelhøytaleren min står på 3, vanligvis har jeg den på 4! Vanlig prating overgår det igjen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

I alle dager, hva slags nabolag er det dere bor i som ikke tillater naboen å høre på musikk? Ber dere dem om å skru ned lyden på tv'en om terrasse døra står oppe også? Jeg regner med det er snakk om vanlig drill i treverk, ikke betong? Drillen min er overdøvd når googelhøytaleren min står på 3, vanligvis har jeg den på 4! Vanlig prating overgår det igjen!

Radio eller musikk på terrassen eller balkongen er en pest og en plage. Da tar jeg heller drill. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...