Gå til innhold

Til dere som håper på å reise i sommer

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har dere sjekket om forsikringa dekker coronasykdom i Hellas?

Vil norske forsikringsselskap dekke evt. sykehusopphold/behandling der? Vil dere ha krav på behandling uten gresk statsborgerskap?

Dersom dere blir syke der nede kan dere jo ikke reise hjem med rutefly uten 4 negative tester...

Anonymkode: f666a...55d

Vi vil kun reise hvis det er åpnet for det. Da vil i så fall forsikring gjelde. Vi reiser aldri uten nødvendige forsikringer . Vi har bestilt gjennom et selskap og har dessuten gode vilkår der. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hva skjer helt konkret dersom dere blir syke?

Anonymkode: f666a...55d

Helt konkret så kontakter man sitt forsikringselskap. Via dem blir man henvist til lege /sykehus . Blitt sykdom vi har måttet ta hensyn til tidligere. En gang måtte vi dra hjem på grunn av sykdom hos det ene barnet. Da fikk vi fly hjem . En voksen og et barn på selskapets regning. Skulle vi ende opp i en situasjon hvor vi må bli der nede og ikke kommer oss hjem pga sykdom så kan vi i verste fall låne bolig da vi har familie og venner der. I verste fall får både jeg og mannen jobbet derfra og i verste fall ungene hjemmeskole. Det blir i grunn * hvis om atte... * . Gode vilkår og meget gode forsikringer er tingen. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det mange veldig gamle eller veldig syke foreldre her? Siden flere er vaksinert? 

Anonymkode: 717b7...969

Vet ikke. Jeg jobber på sykehus og fikk vaksine i januar.

Anonymkode: b7e59...d55

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-skje-tidligere-enn-vi-tror/73742297 nå er håpet i alle fall lysegrønt! Nå har i alle fall jeg virkelig trua på Hellas ! Til alle dere som driter i reiseinnlegg og ikke vil reise til utlandet; fint hvis dere finner dere en annen tråd . Håper på en kranglefri tråd her🇬🇷😊🇬🇷

Ja, vi håper å reise til Parga på sensommeren. Det ser jo bedre ut nå! 

Anonymkode: d59f4...13f

Savner å reise, men uavhengig grønt lys eller ikke, ville jeg aldri turt å ta med ungene nå. Se bare til Seychellene, tross de har høyere vaksinedekning enn Israel opplever de oppblussing og stenger ned noen uker. Europa vil ikke være i nærheten av den dekningen de har der nå innen juli. 

Unger får ikke vaksine før sommeren, mange land har en potensiell ny bølge foran seg, spesielt hvis de nå åpner for mer reise. En ting er å bo i et noe nedstengt land, noe annet om en har behov for helsehjelp eller selv blir smittet, hva da når kapasiteten er sprengt? Det er risikosport, forsikring løser kun det økonomiske. 

Anonymkode: 7503b...85f

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 timer siden):

Det der er kjedelig! Vi ville ikke ende i den situasjonen i fjor så vi valgte å ta med bilen til Danmark da. Var forberedt på å dra på kort varsel hvis det ble nødvendig . I år er det en grunn til at det anbefales pakkereiser. Selskapene klarte i fjor å få folk hjem innen fristene . Heldigvis . Når det er sagt så må man være forberedt på endringer på kort varsel 

Så fremdeles under denne pandemien har dere ikke greid å holde dere i Norge? Du er jammen spesiell. 

Anonymkode: 45632...80a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, vi håper å reise til Parga på sensommeren. Det ser jo bedre ut nå! 

Parga er helt nydelig! Sensommer i Hellas er det jo også ingenting som slår. Spesielt august er helt gull😊

Jeg vet at du ikke vil ha kommentarer som dette, men jeg må bare få si at jeg blir så oppgitt over dette evinnelige gnålet om man kan reise på ferie eller ikke. Det virker så tanketomt og egoistisk når det stadig fokuseres på at man blir så fortvilet over å ikke kunne reise til varmen mens verden brenner! Jeg mister helt respekten for egotrippen enkelte mennesker kjører. 

Mitt ønske hadde vært at man utsatte alle unødvenige utenlandsreiser til verden er mer stabil og man ikke risikerer å være med på å spre viruset enda mer. 

Et fåfengt håp, egoismen rår. 

Anonymkode: 542c4...b04

23 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-skje-tidligere-enn-vi-tror/73742297 nå er håpet i alle fall lysegrønt! Nå har i alle fall jeg virkelig trua på Hellas ! Til alle dere som driter i reiseinnlegg og ikke vil reise til utlandet; fint hvis dere finner dere en annen tråd . Håper på en kranglefri tråd her🇬🇷😊🇬🇷

Jeg hadde gjerne dratt til Italia i år,men som jeg har hørt sliter de fortsatt veldig, så velger og dra pga det, men jeg skal til Roma neste år :)

Anonymkode: b4c2d...4ce

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde gjerne dratt til Italia i år,men som jeg har hørt sliter de fortsatt veldig, så velger og dra pga det, men jeg skal til Roma neste år :)

Italia har definitivt hatt det tøft. Det er dog bedre nå og åpner opp mer og mer. Venter selv på å kunne ta en tur for å besøke en syk slektning, men må vente til hjemmet hun bor på åpner for besøk..

2 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Italia har definitivt hatt det tøft. Det er dog bedre nå og åpner opp mer og mer. Venter selv på å kunne ta en tur for å besøke en syk slektning, men må vente til hjemmet hun bor på åpner for besøk..

Ja, har slekt der selv som ønsker og synes det er lurt vi venter et år til både pga jeg har underliggende sykdommer og det blir lite for barnet mitt og gjøre der i sommer

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden):

Parga er helt nydelig! Sensommer i Hellas er det jo også ingenting som slår. Spesielt august er helt gull😊

Ja, Parga er en perle!

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, har slekt der selv som ønsker og synes det er lurt vi venter et år til både pga jeg har underliggende sykdommer og det blir lite for barnet mitt og gjøre der i sommer

Skjønner. Jeg håper på høsten , men drar hvis det blir akutt .

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, Parga er en perle!

Det er det virkelig ! Eneste som er litt synd er at det har blitt fryktelig mange turister der. Til og med et lite turisttog på jul som kjører gjennom byen er det der nå... det ødelegger litt. Uansett .. nydelig er Parga og har en av de hyggeligste kafeene jeg vet om med den flotteste utsikten 😊

Just now, mamma til adhd gutt<3 said:

Ja. Da tar jeg glatt karantene . Håper det går bra med henne gjennom sommeren da.

Ja vi får krysse fingrene for det, men vil jo si at det er nødvendig reise hvis hun er dødende

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja vi får krysse fingrene for det, men vil jo si at det er nødvendig reise hvis hun er dødende

Ja det er jo sant. Hjemmet åpner for besøk for de som ligger på det siste. Vi er heldigvis ikke der enda❤️

• Opprett ny...