Gå til innhold

Første dose Astra zeneca, andre dose Pfizer..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Men jeg har utsatt dose nr 2, jeg ble så fryktelig syk av Astra

Anonymkode: 5aa87...fd6

Svigersønnen min har fått en dose AZ og en med Moderna. Han kjente ikke noe etter den siste vaksinen. 🙂 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dere er deltagere i et eksperiment. 

Anonymkode: f20db...2f5

Prøvekaniner, men noen må jo være det også. Heldigvis er ikke jeg en av disse prøvekaninene.

Anonymkode: 19858...b64

Jeg er så i tvil om jeg skal ta dose nr 2... Hvor mye har de egentlig forsket på å kombinere to forskjellige vaksiner? Tar jeg den ikke så blir jeg jo aldri fullvaksinert, men samtidig så har jeg ikke lyst å gamble med livet som innsats.. Skal dere ta dose nr 2?

Jeg skal, jeg er ikke redd for kombinasjonen. Jeg kan ikke se noen vitenskapelige argumenter mot, egentlig. Basert på det jeg vet i dag er jeg utrolig mye mer redd for et virus som jeg opplever som uberegnelig og i stadig endring. Jeg har tiltro til begge vaksinene, og begge vaksinene har tilsynelatende god effekt. Jeg er glad for at jeg har fått muligheten og for at jeg bor i et land som har de enorme ressursene vi har. Evig takknemlig.

Mrs. Kaizer skrev (10 timer siden):

Jeg er så i tvil om jeg skal ta dose nr 2... Hvor mye har de egentlig forsket på å kombinere to forskjellige vaksiner? Tar jeg den ikke så blir jeg jo aldri fullvaksinert, men samtidig så har jeg ikke lyst å gamble med livet som innsats.. Skal dere ta dose nr 2?

Kombinerer vi ikke vaksiner ellers da? Vanlig influensavaksine og covid, flere barnevaksiner i en vaksine. Selv influensavaksinen er kombinasjon av flere virus i samme og den tilpasses hvert år. Mange tar jo på nytt hvert år. Sånn sett kan jeg ikke se at dette er noe annerledes 🤔 

Utover det, er man veldig utrygg på dette, så kan man benytte seg av retten til å si nei. 

Anonymkode: f15a9...40e

Annonse

On 5/7/2021 at 7:53 PM, Anonym bruker said:

Ingen vet hvordan den kombinasjonen virker, men dette blir helsearbeideres tilbud. 
Må si jeg er spent.. 

du får takke nei da vettu

Anonymkode: cf583...4db

Anonym bruker skrev (På 9.5.2021 den 6.53):

Helt enig med Amandine selv om jeg har reagert på både førstedose AZ og andredose Moderna. Det er ikke farlig å reagere på en vaksine - det er helt normalt.

Anonymkode: 07322...20c

Joda, men det er nå en grunn til at Astra Zeneca ble trukket fra markedet, da. Vil helst ikke dø av indre blødninger kombinert med blodpropp. 

• Opprett ny...