Gå til innhold

Er du for eller imot koronasertifikat/vaksinepass?

Er du for eller imot koronasertifikat/vaksinepass?  

26 stemmer

1. 1. Er du for eller imot koronasertifikat/vaksinepass?

• Jeg er for
      15
    • Jeg er imot
      10
    • Jeg vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg vet ikke, det kommer an på hva det vil innebære.

Anonymkode: 8f9df...fcf

Det kommer garantert til å brukes ved reise til andre land. I tillegg vil det sannsynligvis brukes for å få adgang til ute og spisesteder, konserter, teater, kino og butikker/kjøpesenter.

Anonymkode: 941a5...2bb

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det kommer garantert til å brukes ved reise til andre land. I tillegg vil det sannsynligvis brukes for å få adgang til ute og spisesteder, konserter, teater, kino og butikker/kjøpesenter.

Jeg er helt i mot at det skal brukes på spisesteder, kino, butikker og kjøpesenter over hele landet, for det vil i praksis si mye strengere regler enn mange steder har nå. Hvis de bestemmer dette, så tror jeg det har rabla helt for de rett og slett, makta har gått de helt til hodet hvis de tror at det vil være en gjenåpning av samfunnet generelt.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt i mot at det skal brukes på spisesteder, kino, butikker og kjøpesenter over hele landet, for det vil i praksis si mye strengere regler enn mange steder har nå. Hvis de bestemmer dette, så tror jeg det har rabla helt for de rett og slett, makta har gått de helt til hodet hvis de tror at det vil være en gjenåpning av samfunnet generelt.

Strengere svært mange steder og oversprengt testkapasitet. Snakk om å skulle belaste helsevesen med tull og tøys. Her er det ikke engang folk nok til å sette vaksiner 

Anonymkode: b8ca9...d6e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

100% FOR. noe postitive ting skal de som har fått vaksinen ha

Anonymkode: 91410...c64

Du tror ikke mange vil bli oppgitt av lange vaksinekøer og igjen måtte ta bakdelen for de vi har hatt dugnad for? Å frivillig la seg smitte? Det tror jeg. Smittetallene vil øke. Slik Danmark har opplevd 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Litt usannsynlig at man må ha pass for ting som er åpent for alle nå. Spise/utesteder, kino, teater, butikker osv.

Anonymkode: c468a...ac4

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du tror ikke mange vil bli oppgitt av lange vaksinekøer og igjen måtte ta bakdelen for de vi har hatt dugnad for? Å frivillig la seg smitte? Det tror jeg. Smittetallene vil øke. Slik Danmark har opplevd 

Bakdelen?

Anonymkode: c468a...ac4

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hva med de som av medisinske årsaker ikke kan ta vaksinen? 

Anonymkode: 2aba1...972

Ja da må de vel utelates fra samfunnet 

Her gjelder kun gull og grønne skoger for de som gjør som regjeringen sier. Testen, som er skeptiske og tenker selv, må ta straffen og utelates fra samfunnet.

Hilsen sarkasme

Anonymkode: 3e186...60b

Ja da må de vel utelates fra samfunnet 

Her gjelder kun gull og grønne skoger for de som gjør som regjeringen sier. Testen, som er skeptiske og tenker selv, må ta straffen og utelates fra samfunnet.

Hilsen sarkasme

Ikke testen, men Resten 😄

Skal vaksineres og kommer til å skaffe meg vaksinepass. Er likevel ganske skeptisk til vaksinepass brukt som en gulrot og har tenkt igjennom hva det egentlig på sikt kan brukes til. Blir litt som debatten om overvåking og tror vi skal være glad vi har et datatilsyn som stiller spørsmål og protesterer, der brorparten syns det er greit bare de selv får tatt sydenturen sin.

Jeg er i mot. Anbefaler alle som er i mot å gå inn på regjeringens nettsider og sende inn høringssvar på at man er mot coronasertifikat. 

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-om-koronasertifikat-endringer-i-smittevernloven/id2847796/

Anonymkode: b29a9...40d

Per nå så er jeg imot. Syns det er fryktelig problematisk at det skal komme vaksinepass før alle har blitt tilbudt vaksine. Unge har ofret mye (psykisk helse, jobb, studier, sosial kontakt osv) for å beskytte de eldste og de i risikogrupper, og så skal de som de unge har beskyttet få lettelser mens de unge må vente, fordi de ikke har blitt tilbudt vaksine enda. Skjønner egentlig ikke at noen kan være for det. Sørg for å tilby alle (voksne) vaksine først, så kan de begynne å vurdere vaksinepass. Skjønner godt hvis det blir motstand mot tiltak hvis dette blir innført, og det burde regjeringen også se. 

Anonymkode: 06f05...941

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er både litt sprøtt og litt skremmende at enkelte hyller vaksinepass, når vi ikke engang vet hva det vil innebære.

Du vet, de flinke sheeple som ønsker å adlyde myndighetene uansett hva de kommer med. De vil underkues og styres. 1984 all over again. 

Anonymkode: a4641...bd7

Du vet, de flinke sheeple som ønsker å adlyde myndighetene uansett hva de kommer med. De vil underkues og styres. 1984 all over again. 

Anonymkode: a4641...bd7

Jei, jeg er ingen koronakonspiratoriker. Det du kommer med er bare vas.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Man diskrimineres ikke nok i samfunnet ellers, så best å spe på med litt til.. Jeg er forøvrig imot.

Anonymkode: e0072...362

• Opprett ny...