Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har endelig fått ballen til å rulle, det er motivasjonen som har manglet. Men nå har jeg funnet en måte å holde den oppe på. Jeg skal få av babyvekt, fra 78 til 55😅 Jeg er 160. I dag er jeg nede på 74! Det som hjelper meg er å veie hver dag og logge vekt så jeg ser om trenden er ned eller opp. Justerer på inntak/bevegelse om jeg går feil vei. Vekta svinger med et par kg etter syklus osv, så trenden er det viktige. Brukte Lifesum før, men har nå laget min egen Excel, bruker 1 minutt hver morgen på å fylle i den, og den grafen gir meg motivasjon! Dato, vekt og periodens mål har jeg med der. Målet er sånn ca 1 kg per 8-9 dager. Så da får jeg en kurve som viser min daglige vekt, og en kurve som viser målet som går som en trapp nedover. Veldig fint når vekta krysser ned under målet og følger den andre kurven. For meg er denne kurven god motivasjon til jeg ser det og merker det på kropp og klær 😀 Ja, jeg er litt nerd🤓 Jeg spiser mindre måltider, drøyer frokost gjerne til lunsj. Knasker jordbær, vannmelon, gulerøtter, kål og kålrot om jeg blir fysen. Lager meg salater med protein som mellommåltid. Unødvendige kalorier kuttes ut der jeg greier, men spiser godteri i helger. Så blir 2-3 måltider med litt knask ved behov. Går en tur hver dag. Anonymkode: 6f4ce...6fd
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg har endelig fått ballen til å rulle, det er motivasjonen som har manglet. Men nå har jeg funnet en måte å holde den oppe på. Jeg skal få av babyvekt, fra 78 til 55😅 Jeg er 160. I dag er jeg nede på 74! Det som hjelper meg er å veie hver dag og logge vekt så jeg ser om trenden er ned eller opp. Justerer på inntak/bevegelse om jeg går feil vei. Vekta svinger med et par kg etter syklus osv, så trenden er det viktige. Brukte Lifesum før, men har nå laget min egen Excel, bruker 1 minutt hver morgen på å fylle i den, og den grafen gir meg motivasjon! Dato, vekt og periodens mål har jeg med der. Målet er sånn ca 1 kg per 8-9 dager. Så da får jeg en kurve som viser min daglige vekt, og en kurve som viser målet som går som en trapp nedover. Veldig fint når vekta krysser ned under målet og følger den andre kurven. For meg er denne kurven god motivasjon til jeg ser det og merker det på kropp og klær 😀 Ja, jeg er litt nerd🤓 Jeg spiser mindre måltider, drøyer frokost gjerne til lunsj. Knasker jordbær, vannmelon, gulerøtter, kål og kålrot om jeg blir fysen. Lager meg salater med protein som mellommåltid. Unødvendige kalorier kuttes ut der jeg greier, men spiser godteri i helger. Så blir 2-3 måltider med litt knask ved behov. Går en tur hver dag. Anonymkode: 6f4ce...6fd Prøvd Lifesum, gått ned 1 kilo på 3 måneder med svært lavt kalorikonsum. Så prøvde jeg Sharny & Julius sitt program, men det viste seg å være superstreng nesten null-karbo med ingen melk eller frukt. Det orket jeg ikke mer enn 4 dager, fikk smerter i kroppen og ble helt surrete i hodet. Så her veier man 70 kilo med høyde på 165. Dvask og overvektig, og vekta rikker seg ikke. Anonymkode: 75e4a...76b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Prøvd Lifesum, gått ned 1 kilo på 3 måneder med svært lavt kalorikonsum. Så prøvde jeg Sharny & Julius sitt program, men det viste seg å være superstreng nesten null-karbo med ingen melk eller frukt. Det orket jeg ikke mer enn 4 dager, fikk smerter i kroppen og ble helt surrete i hodet. Så her veier man 70 kilo med høyde på 165. Dvask og overvektig, og vekta rikker seg ikke. Anonymkode: 75e4a...76b Jeg logger ikke mat, det orker jeg ikke. Logget kun vekta der. Blir det for rigid som du sier ryker man bare. Derfor satser jeg på min metode, å bare tenke sunt, prøve å redusere inntak, øke forbrenning og følge med på at det går rett vei. Du er litt høyere og slankere enn meg da, ikke gi opp! Bare prøv å spis litt mindre enn du hadde tenkt hver gang. Dropp feks smøret eller noe kaloririkt og bruk paprika, agurk osv istedenfor. Mye å hente på å bytte ut melk, brus, juice, ost, smør osv med noe med mindre kalorier. Kjøp lettvarianter der det finnes. Anonymkode: 6f4ce...6fd
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg logger ikke mat, det orker jeg ikke. Logget kun vekta der. Blir det for rigid som du sier ryker man bare. Derfor satser jeg på min metode, å bare tenke sunt, prøve å redusere inntak, øke forbrenning og følge med på at det går rett vei. Du er litt høyere og slankere enn meg da, ikke gi opp! Bare prøv å spis litt mindre enn du hadde tenkt hver gang. Dropp feks smøret eller noe kaloririkt og bruk paprika, agurk osv istedenfor. Mye å hente på å bytte ut melk, brus, juice, ost, smør osv med noe med mindre kalorier. Kjøp lettvarianter der det finnes. Anonymkode: 6f4ce...6fd Nå har jeg allerede ligget på max 1200 kcal per dag på Lifesum uten effekt. Hvis jeg skal spise enda mindre, havner jeg på sykehus etter hvert. Anonymkode: 75e4a...76b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå har jeg allerede ligget på max 1200 kcal per dag på Lifesum uten effekt. Hvis jeg skal spise enda mindre, havner jeg på sykehus etter hvert. Anonymkode: 75e4a...76b Spiser du variert nok da? Fett er viktig å få nok av. Sunt fett. Høres rart ut at du har ligget på så få kalorier og ikke går ned... sjekket verdier på vitaminer og sånt? Mulig du rett og slett spiser litt for lite da, men burde jo gått litt ned for det. Jeg er ingen ekspert... Anonymkode: 6f4ce...6fd
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Spiser du variert nok da? Fett er viktig å få nok av. Sunt fett. Høres rart ut at du har ligget på så få kalorier og ikke går ned... sjekket verdier på vitaminer og sånt? Mulig du rett og slett spiser litt for lite da, men burde jo gått litt ned for det. Jeg er ingen ekspert... Anonymkode: 6f4ce...6fd Jeg har lavt stoffskifte som er uregulert fordi Levaxinen ikke fungerer, jeg går faktisk OPP i vekt på den. Så min forbrenning er skrudd så lavt ned at kutting i kalorier funker ikke. Vitaminer, jern osv er innenfor normen. Anonymkode: 75e4a...76b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har lavt stoffskifte som er uregulert fordi Levaxinen ikke fungerer, jeg går faktisk OPP i vekt på den. Så min forbrenning er skrudd så lavt ned at kutting i kalorier funker ikke. Vitaminer, jern osv er innenfor normen. Anonymkode: 75e4a...76b Ah.. da blir jo alt mer komplisert🤔 Anonymkode: 6f4ce...6fd
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 Oppdatering! Jeg går ca 1 kg ned i uka ser det ut til. Kurven går opp og ned, men baselinjen vandrer jevnt og trutt nedover. Og jeg spiser fortsatt godteri i helger. Bare prøver stoppe litt før. Spiser litt mindre av alt, og tenker litt: er det verdt kaloriene? Og ofte er ikke den kaka nødvendig feks. Utrolig behagelig måte å gå ned på. Går ikke sulten, og får dekket søtbehovet. Anonymkode: 6f4ce...6fd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 12.5.2021 den 9.41): Oppdatering! Jeg går ca 1 kg ned i uka ser det ut til. Kurven går opp og ned, men baselinjen vandrer jevnt og trutt nedover. Og jeg spiser fortsatt godteri i helger. Bare prøver stoppe litt før. Spiser litt mindre av alt, og tenker litt: er det verdt kaloriene? Og ofte er ikke den kaka nødvendig feks. Utrolig behagelig måte å gå ned på. Går ikke sulten, og får dekket søtbehovet. Anonymkode: 6f4ce...6fd Ny oppdatering! Nå har jeg kommet under 70 som var den første store milepælen. Fortsatt spiser jeg godteri osv i helger, og jeg går aldri sulten. Anonymkode: 6f4ce...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå