Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror dere at det fortsatt blir karantene for de som reiser utenlands i sommer? Hvis man ikke er vaksinert da

En kollega skal til Afrika i sommer. Hun sa at hun håpet at hun slapp karantene. Hun er 48 og ikke i risikogruppene, så hun blir sikkert ikke vaksinert før hun reiser 

Jeg blir skeptisk pga mutasjoner av viruset 

Anonymkode: 03eee...caf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144417223-karantene-i-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg håper at det ikke blir karantene for samvær med egne mindreårige barn, og at reglene om det defineres klarere.

Anonymkode: d872e...a66

Det håper jeg virkelig det blir. Korona skiller ikke på noen som har vært på samvær kontra en sydentur. Hjelpes meg. 

Anonymkode: 0b55a...9f2

Myndighetene har gått ut med at de ønsker å doble støtten til norgesreklame til utlandet i sommer . Norge ønsker med andre ord turister til sommeren og i det må det ligge at man ikke ser for seg karantene. Det har også helt sikkert med det planlagte covid passet å gjøre. Det gjelder nok mest sannsynlig turister fra Europa . 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det håper jeg virkelig det blir. Korona skiller ikke på noen som har vært på samvær kontra en sydentur. Hjelpes meg. 

Anonymkode: 0b55a...9f2

Men da blir det umulig å gjennomføre samvær for de aller fleste. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Myndighetene har gått ut med at de ønsker å doble støtten til norgesreklame til utlandet i sommer . Norge ønsker med andre ord turister til sommeren og i det må det ligge at man ikke ser for seg karantene. Det har også helt sikkert med det planlagte covid passet å gjøre. Det gjelder nok mest sannsynlig turister fra Europa . 

Unnskyld meg altså, men sier du noen ganger annet enn hva myndighetene har sagt? Egne meninger, refleksjoner, argumenter?

Jeg tror reglene vil være noe annerledes om man reiser til EU land - kontra ikke Eu land. Innad i EU vil man nok kunne reiser med covid pass uten karantene. Jeg er derimot usikker på hvordan man il håndtere barn. F.eks om min familie reiser til Spania i sommer, mor og far er vaksinert (de fleste voksne vil få tilbud om vaksine tidlig i sommer) mens barna på 9 og 12 ikke er vaksinert. 

Å reise til Afrika uten å være vaksinert ført - vil nok utløse karantene ved hjemkomst!

Annesmiltillivet skrev (1 minutt siden):

Jeg tror reglene vil være noe annerledes om man reiser til EU land - kontra ikke Eu land. Innad i EU vil man nok kunne reiser med covid pass uten karantene. Jeg er derimot usikker på hvordan man il håndtere barn. F.eks om min familie reiser til Spania i sommer, mor og far er vaksinert (de fleste voksne vil få tilbud om vaksine tidlig i sommer) mens barna på 9 og 12 ikke er vaksinert. 

Å reise til Afrika uten å være vaksinert ført - vil nok utløse karantene ved hjemkomst!

Eu har sagt at passet er tenkt slik at vaksinerte foreldre kan reise med sine barn. I disse tilfellene vil man teste barna før avreise. Innad i Eu .

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Eu har sagt at passet er tenkt slik at vaksinerte foreldre kan reise med sine barn. I disse tilfellene vil man teste barna før avreise. Innad i Eu .

Eventuelt slipper barna test hvis de kommer fra et land med lite smitte. Vi bestilte flybilletter i dag, kjøpte business så vi kan avbestille. 

Anonymkode: 946f3...527

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eventuelt slipper barna test hvis de kommer fra et land med lite smitte. Vi bestilte flybilletter i dag, kjøpte business så vi kan avbestille. 

Ikke sant. Vi kommer til å teste ungene før vi eventuelt reiser uansett , men ja det er mulig det blir slik. Gode avbestillingsvilkår er tingen nå ja. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du bekrefter bare at reising akkurat nå er for de rike. Ikke alle har råd til billetter på businessklasse. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

På businessklasse? Hvor? 

Det trengs ikke da pakketurer i seg selv har gode avbestillingsvilkår . Hvis man er ute etter gode vilkår mener jeg . Finn feks den billigste pakketuren med Apollo og den dyreste. Begge har like vilkår. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det trengs ikke da pakketurer i seg selv har gode avbestillingsvilkår . Hvis man er ute etter gode vilkår mener jeg . Finn feks den billigste pakketuren med Apollo og den dyreste. Begge har like vilkår. 

Vi skal ikke til syden.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

På businessklasse? Hvor? 

Et kjapt søk på Apollo for en uke . 2 voksne og 2 barn på feks 8 år. I underkant av 16 tusen. Dette var på Kreta i Hellas . Det må kunne kalles rimelig . Hotell og fly inkludert og ikke minst vanvittige gode avbestillingsvilkår 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Nå gjaldt denne tråden karantene i sommer og da gikk jeg utifra at vi snakket om reiser til utlandet

Er utlandet for deg harrytur til syden? Du vet at man kan reise andre steder, som for eksempel Norden? For å besøke familien?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er utlandet for deg harrytur til syden? Du vet at man kan reise andre steder, som for eksempel Norden? For å besøke familien?

Det finnes mange forskjellige pakketurer . I Norden og ellers i Europa . Det var ikke annet enn et eksempel . Når det er sagt så synes jeg ikke at det er Harry å reise til Kreta . Kreta har mye mer å by på en hotell med all inc og bamseklubb. Forskjellige byråer satser forresten hardt på pakketurer i Norden. Poenget med pakketur i denne sammenheng er at de er støttet av pakkereiseloven og har generelt gode vilkår . Ditt poeng var at kun rike kan reise nå.. det stemmer ikke 

Her var det jo snakk om utenlandsturer var forbeholdt de rike eller ikke. Både business og pakketurer har gode avbestillingsmuligheter, så de finnes altså muligheter i alle prisklasser.

Et annet tips er å bestille nå. Mange billetter legges ut til så lav pris at det ikke gjør så mye å tape pengene. Blir flyet kansellert får du også igjen penger, selv om det kan ta lang tid.

Anonymkode: 2a0e0...dee

Her var det jo snakk om utenlandsturer var forbeholdt de rike eller ikke. Både business og pakketurer har gode avbestillingsmuligheter, så de finnes altså muligheter i alle prisklasser.

Et annet tips er å bestille nå. Mange billetter legges ut til så lav pris at det ikke gjør så mye å tape pengene. Blir flyet kansellert får du også igjen penger, selv om det kan ta lang tid.

Den billigste turen for oss kommer på rundt 22 000 kroner. Ikke akkurat penger jeg er klar for å miste - for da vil vi ikke ha råd til alternativ sommerferie. Og det er ikke overalt man får igjen pengene - Norwegians kunder ble avspist med poeng, som så ble slettet i ettertid. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Den billigste turen for oss kommer på rundt 22 000 kroner. Ikke akkurat penger jeg er klar for å miste - for da vil vi ikke ha råd til alternativ sommerferie. Og det er ikke overalt man får igjen pengene - Norwegians kunder ble avspist med poeng, som så ble slettet i ettertid. 

Hvis du ikke kan ha en alternativ ferie uten disse pengene gjør du klokt i å avvente. At noen har mer penger enn andre å reise for er ikke noe nytt og har eksistert i alle tider. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå vet jeg jo ikke hvor dere skal eller hvor mange dere er, men ser man på f.eks sas lavpriskalender er det mange reisemål i Europa ned i 500- 600 kr. Oppgradering til "go smart" koster et par hundre til, men da kan det avbestilles.

(Samboeren min kjøpte billett til 250 kr til landet der han kommer fra for et par ukers siden. Ikke sikkert det går, men 250 klarer vi å tape, for å si det sånn.)

• Opprett ny...