Gå til innhold

Paralgin forte og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt på grunn av kraftige smerter og har fått paralgin forte som er utstyrt med en rød trekant.
Denne røde trekanten sier at man ikke kan kjøre bil etter at den er tatt.

Hvor lenge er det snakk om?

Prøver å planlegge litt, må ut å kjøre i morgen for å ta denne vaksinen.

Jeg har størst smerter om morgenen og kvelden.
Dersom jeg for eksempel tar en rundt kl 8 på morgenen, kan jeg da kjøre rundt kl 14?

(Glemte å spørre min lege om det, og prøver desperat å få tak i min søster som er sykepleier for å spørre)

Anonymkode: 6b3fc...cd3

Fortsetter under...

Skrevet

Når jeg har fått paralgin forte så har jeg fått kjøreforbud siden kroppen min ikke blir tilvent de bare for en kort periode

Anonymkode: f88e1...9d9

Skrevet

Hvis det var snakk om én enkeltdose én gang regner man med at man kan kjøre bil etter åtte timer.

Men når man går på dem som smertestillende og tar flere ganger i døgnet noen dager/uker skal man ikke kjøre bil!

Du får få noen til å kjøre deg, eller ta drosje.

Anonymkode: 631ef...0f2

Skrevet

Du må vente minimum 12 timer etter inntak. 

Anonymkode: db9b5...62f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det var snakk om én enkeltdose én gang regner man med at man kan kjøre bil etter åtte timer.

Men når man går på dem som smertestillende og tar flere ganger i døgnet noen dager/uker skal man ikke kjøre bil!

Du får få noen til å kjøre deg, eller ta drosje.

Anonymkode: 631ef...0f2

Jeg har tatt  hver kveld i flere uker pga en skade og fikk beskjed om at jeg kunne kjøre 8 timer etter at jeg hadde tatt tabletten. 

Anonymkode: af25e...500

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er sykemeldt på grunn av kraftige smerter og har fått paralgin forte som er utstyrt med en rød trekant.
Denne røde trekanten sier at man ikke kan kjøre bil etter at den er tatt.

Hvor lenge er det snakk om?

Prøver å planlegge litt, må ut å kjøre i morgen for å ta denne vaksinen.

Jeg har størst smerter om morgenen og kvelden.
Dersom jeg for eksempel tar en rundt kl 8 på morgenen, kan jeg da kjøre rundt kl 14?

(Glemte å spørre min lege om det, og prøver desperat å få tak i min søster som er sykepleier for å spørre)

Paralgin Forte og Tramadol

Ved inntakt av enkeltdose med Paralgin Forte og Tramadol kan man som regel kjøre bil åtte timer etter inntak.

Ved kortvarigbruk av disse legemidlene i en-tre uker, med inntak flere ganger om dagen, antas det at kjøreevnen er såpass redusert at det ikke er lov å kjøre bil. 

https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/medisin/informasjon/forerkort-og-medisiner/a/A5987

Anonymkode: f88e1...9d9

Annonse

Skrevet

Tusen takk for svar.

Kan ikke få noen andre til å kjøre meg så da tar jeg de andre smertestillende jeg har og biter sammen tennene siden de ikke hjelper like godt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...