Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet det er forskjellige kommunene. Men, som jeg allerede har skrevet fire ganger tidligere så vil jeg tro at ordningen blir etterhvert innført i resten av landet. 

Anonymkode: e71fd...5d2

I kommunene her har de nylig gått bort fra den ordningen og kaller inn til et tidspunkt de har bestemt. Mindre krevende for de som organiserer dette. 

Anonymkode: 67b70...cc3

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nakstad sier jo at hele den voksne befolkningen skal vaksineres i løpet av sommeren. Skal hele Norge droppe ferien i år? Alle skal sitte hjemme i sin egen stue hele sommeren, i tilfelle?

Anonymkode: f051b...f72

Du vel\ger selv om du vil sture i din egen stue.

Anonymkode: c1f58...6e7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du vel\ger selv om du vil sture i din egen stue.

Ja, så jeg velger å reise til mine foreldre og mine barns besteforeldre, som ingen av oss har truffet på snart to år. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor har du ikke fått den på jobb for lenge siden?

Anonymkode: c1ec0...b5c

Skulle egentlig den torsdagen Astra zenica ble forbudt. 

Anonymkode: 6da91...772

Annonse

Oppdatering: Det gikk helt fint. Jeg møter klokka 15.00 og får tatt den då, det var visst ingen problem. Kanskje ein av fordelene med å bu i liten kommune og tett sammerbeid mellom legekontor og hjemmesykepleien der jeg jobber. (Bor ca  3000 i kommunen fordelt på 5 skulegrender). HI

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Oppdatering: Det gikk helt fint. Jeg møter klokka 15.00 og får tatt den då, det var visst ingen problem. Kanskje ein av fordelene med å bu i liten kommune og tett sammerbeid mellom legekontor og hjemmesykepleien der jeg jobber. (Bor ca  3000 i kommunen fordelt på 5 skulegrender). HI

Så bra det ordnet seg! Spør man ikke så ordner det seg aldri😊

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er satt opptil 12 uker. Jeg vet ikke om det faktisk blir riktig så mye. De som fikk valsine forrige uke skal ha dose 2 etter 6 uker så vidt jeg vet.

Selv om du takker nei til en vaksine vil du få muligheten senere igjen, men ingen vet akkurat hvor raskt.

Anonymkode: 4b7bb...0d1

De som allerede hadde fått time til dose 2 FØR denne endringen kom, skal beholde sin time til dose 2. Det blir en helsikens jobb å ringe alle disse og gjøre om, så det gjør de ikke. De som blir innkalt nå, får sin dose 2 12 uker senere.

Anonymkode: f40de...d8b

mamma til adhd gutt<3 skrev (55 minutter siden):

Så bra det ordnet seg! Spør man ikke så ordner det seg aldri😊

Hvorfor oppfordret ikke du HI til å spørre i førsteomgang i stede for å presisere at du ville aldri ha prioritert bort vaksinen? Du snur fort...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor oppfordret ikke du HI til å spørre i førsteomgang i stede for å presisere at du ville aldri ha prioritert bort vaksinen? Du snur fort...

Jeg tenkte ikke at det var en mulighet engang . Her vi bor så ville jeg ikke tenkt tanken . Uansett bra det ordnet seg😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte ikke at det var en mulighet engang . Her vi bor så ville jeg ikke tenkt tanken . Uansett bra det ordnet seg😊

Norge er stort vet du. Det består ikke bare av det nabolaget du bor i. Dette er noe som er verdt å huske neste gang du er så hard i dine påstander...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Norge er stort vet du. Det består ikke bare av det nabolaget du bor i. Dette er noe som er verdt å huske neste gang du er så hard i dine påstander...

Det har vært rimelig tydelige beskjeder på at det ikke er ønskelig at folk bytter tid for vaksiner så det er nok ikke kun i Oslo og omegn at dette praktiseres. Utover det ser jeg ingen grunn til å krangle om dette. Hi blir vaksinert og ingenting er bedre enn det😊

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det har vært rimelig tydelige beskjeder på at det ikke er ønskelig at folk bytter tid for vaksiner så det er nok ikke kun i Oslo og omegn at dette praktiseres. Utover det ser jeg ingen grunn til å krangle om dette. Hi blir vaksinert og ingenting er bedre enn det😊

Jeg er absolutt ikke ute etter å krangle med deg. Det var bare ett vennlig råd for fremtidige diskusjoner. 

On 5/4/2021 at 4:46 PM, Anonym bruker said:

Er 30-40 år og jobber i helsevesenet. Fikk idag melding om at jeg kan få ta første dose på torsdag klokken 18.10. Yngste gutten skal spille første fotballkamp denne kvelden (er miniknott, 1. Klassing). Mannen får heller ikke til å gå på kamp, slit med kjempe dårlig samvittighet dersom jeg går glipp av det. Har en halv times kjøretur til og fra der vaksinen tas. Er det gyldig grunn? Bor i en liten kommune dersom det skal ha noe å si. 

Ingen grunn det nei

Anonymkode: d85f2...3c9

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 timer siden):

Du kan være den første til å stoppe vet du, du er ikke pålagt å svare.

I Bergen får vi sms når det din tur til å få vaksinen og man registrerer seg da på nett og velger hviler vaksinesenter man vil ha time hos. Jeg fikk time, men måtte endre den og da bare logget jeg meg inn på siden og endret time der. Kanskje du kan gjøre det også? Evt kan du jo ringe de som sitter med timene og få ny time.

Anonymkode: f3ba3...825

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Ja, så jeg velger å reise til mine foreldre og mine barns besteforeldre, som ingen av oss har truffet på snart to år. 

Det har du tydeligvis valgt selv. Korona har vi hatt kun i ett år.

Anonymkode: 65426...a8a

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Alle med mer enn 3 hjerneceller i omløp greier ta det regnestykket. Dersom man feks reiser hjem om sommeren og reiste sommeren 2019 for så å skulle dra 2020 igjen....så er dette straks to år siden. Du tar den ikke sant?

Anonymkode: 1890e...8e3

Vi har bestilt hotell en uke i juli, og skal dra dit sammen med familie dersom det er mulig på det tidspunktet. Det er snakk om en uke, hvor alle har booket ferie. Det vil være umulig å gjøre om på dette to uker før - Nakstad sa i dag at man kan regne med å få beskjed om time to uker før.

Får jeg vaksinetime akkurat den uken så kommer jeg til å stille meg bakerst i køen igjen - men vil gi beskjed med en gang slik at timen kan benyttes av andre. 

Vi har droppet ferie sommer, vinter, høst og to påsker fordi vi bir i et område som har hatt høyt smittetrykk hele tiden. Jeg har stort sett vært på hjemmekontor, og har overholdt alle anbefalinger fra A til Å. Så jeg sier ikke fra meg familieferie dersom jeg skulle være så uheldig at det krasjer

Gyldig grunn er det kanskje ikke, men.. 

Anonymkode: 965d5...4ec

Anonym bruker skrev (På 6.5.2021 den 3.33):

Vi reiser på sommeren når vi har ferie, siden det er lang reisevei. Var det mulig å reise sommeren 2020? Ja, men kun til "grønne" land som kunne bli røde før man kom hjem. Nå er det straks sommeren 2021. Sist gang vi besøkte, var sommeren 2019. Hva er problemet med regnestykket for deg?

• Opprett ny...