Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke problemet jeg. Her i kommunen får du en SMS med beskjed om å gå inn og reservere tid for vaksinasjon. Dette vil jeg tro snart er innført i hele landet. 

Og for dere som mener det kun er egen begravelse som er grunn nok til å be om utsettelse av vaksinering, hvor var dere i påsken når halve påskefjellet droppet vaksinen for å dra på hytta?

Man mister ikke retten til vaksine bare fordi timen ikke passer. Da får noen andre denne plassen, mens man selv får vente på neste runde med vaksiner. Verre er ikke det.

Ut fra svarene i denne tråden skulle man nesten tro dette var en «once in a lifetime» mulighet. Men, det er det faktisk ikke 🤷‍♀️

Så ring og hør om du får byttet tid du HI. Det ordner seg nok skal du se. 

Anonymkode: e71fd...5d2

Nakstad har sagt ganske klart at folk bør ta den timen de får, at ferie ikke er gyldig grunn.

Anonymkode: c1f58...6e7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nakstad har sagt ganske klart at folk bør ta den timen de får, at ferie ikke er gyldig grunn.

Det er flott at Nakstad har sagt det. Men, som jeg skrev. Så her i kommunen får vi en SMS med beskjed om å gå inn og bestille time for vaksinasjon selv. Dette vil jeg tro kommer etterhvert i resten av landet. Ergo ser ikke jeg problemet. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er flott at Nakstad har sagt det. Men, som jeg skrev. Så her i kommunen får vi en SMS med beskjed om å gå inn og bestille time for vaksinasjon selv. Dette vil jeg tro kommer etterhvert i resten av landet. Ergo ser ikke jeg problemet. 

Det er forskjellige ordninger i de forskjellige kommunene . Det er gått ut med at folk må regne med å bli kalt inn til vaksine i sommerferien . 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det gjøres på forskjellige måter i forskjellige kommuner.

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Det er forskjellige ordninger i de forskjellige kommunene . Det er gått ut med at folk må regne med å bli kalt inn til vaksine i sommerferien . 

Jeg vet det er forskjellige kommunene. Men, som jeg allerede har skrevet tre ganger tidligere så vil jeg tro at ordningen blir etterhvert innført i resten av landet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det gjøres på forskjellige måter i forskjellige kommuner.

Jeg vet det er forskjellige kommunene. Men, som jeg allerede har skrevet fire ganger tidligere så vil jeg tro at ordningen blir etterhvert innført i resten av landet. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det er forskjellige kommunene. Men, som jeg allerede har skrevet tre ganger tidligere så vil jeg tro at ordningen blir etterhvert innført i resten av landet. 

Det hejlper ikke at du tror det :kari:

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kan ikke mannen din stille på kamp? Du bør vaksineres, og mannen gjøre om sine planer for å bli med på kamp.

Anonymkode: 4ebf8...4ad

Mannen min må stelle dyra på gården for faren hans som er diabetiker skal ta vaksinen. 

Anonymkode: 6da91...772

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hejlper ikke at du tror det :kari:

Det har du helt rett i. Men, du vet heller ikke om min tro blir en realitet 🤷‍♀️

Så hvorfor lage ett problem ut av det før det faktisk har blitt ett problem? 

Vi kaller inn til vaksiner på legekontor. Hos oss gjøres dette via telefon. Det er mange som skal inn og ekstremt mye jobb å få logistikken til å gå opp. Frustrasjonen  og jobben  som må gjøres når noen avbestiller er stor og arbeidspresset hos helsepersonell er allerede høyt .Det bør være en god grunn. Skjønner du ønsker å dra på kampen men har du ingen andre familiemedlemmer som kan dra for deg? Forklare barnet ditt hvorfor du må avsted? Venn/bestemor som kan være der den tiden du er borte for å ta vaksinen? Det er alltid sårt når man ikke kan være med men denne vaksinen er så viktig for at samfunnet skal åpne opp igjen. 

Anonymkode: 62bc7...603

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet det er forskjellige kommunene. Men, som jeg allerede har skrevet fire ganger tidligere så vil jeg tro at ordningen blir etterhvert innført i resten av landet. 

Hvordan hjelper det HI nå hva du TROR kommer til å skje? Det hjelper ikke å gjenta seg selv når du er utenfor topic her, altså. 

Anonymkode: 7a978...f7d

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan hjelper det HI nå hva du TROR kommer til å skje? Det hjelper ikke å gjenta seg selv når du er utenfor topic her, altså. 

Anonymkode: 7a978...f7d

Skroll litt tilbake og se spørsmålene og kommentarene jeg har svart på. Det er riktig at det er off topic, men det var ikke jeg som har dratt det frem i fokus. Det får dere to andre ta på deres egen kappe. 

Annonse

Snakk om å sy sofaputer under armene til ungene sine! Selvsagt prioriterer du vaksine og sønnen din vil forstå. Ikke gjør deg selv som en hovedattraksjon og en uunnværlig greie for at sønnen din skal spille en fotballkamp eller ei.... Sønnen din er ikke laget av porselen...og det er en pandemi. 

Prioriter vaksine. Det kommer maaange kamper etter dette og du er ikke trener for dette andre laget livet ut....du får da nok kamper med deg!

Anonymkode: c28a3...ca7

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nå kan man ikke pålegges å avbestille billetter til 25 000 kroner fordi man plutselig har fått time til vaksine. 

Anonymkode: f051b...f72

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 timer siden):

Men de kan da virkelig ikke regne med at folk skal tape flerfoldige titusener av kroner for å ta vaksinen. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå kan man ikke pålegges å avbestille billetter til 25 000 kroner fordi man plutselig har fått time til vaksine. 

Kan jo snu på den der kan vi ikke? Man bør kanskje ikke bestille billetter til 25 tusen hvis man venter på en vaksine man ikke vet når man kalles inn til?

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Kan jo snu på den der kan vi ikke? Man bør kanskje ikke bestille billetter til 25 tusen hvis man venter på en vaksine man ikke vet når man kalles inn til?

Nakstad sier jo at hele den voksne befolkningen skal vaksineres i løpet av sommeren. Skal hele Norge droppe ferien i år? Alle skal sitte hjemme i sin egen stue hele sommeren, i tilfelle?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nakstad sier jo at hele den voksne befolkningen skal vaksineres i løpet av sommeren. Skal hele Norge droppe ferien i år? Alle skal sitte hjemme i sin egen stue hele sommeren, i tilfelle?

Alle bør ha en så fleksibel sommer at de bør kunne ta vaksinen når de blir tilbudt den . Det er det som er budskapet 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Som regel kan man velge tid for første dose, eller i hvertfall takke nei, hvis tiden ikke passer, men dose to bestemmes samtidig. Du kan ikke regne med å få flyttet tidspunktet for den. 

Hvis du takker nei til valsinetiden du har fått er det usikkert hvor snartvdu kan få meste mulighet. Noen ganger kan det gå fort, men du kan oppleve at et tarmange uker før du får neste mulighet.

Anonymkode: 4b7bb...0d1

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Alle bør ha en så fleksibel sommer at de bør kunne ta vaksinen når de blir tilbudt den . Det er det som er budskapet 

Budskapet driter jeg i. Jeg har ikke sett mine foreldre på snart 2 år. Jeg har sittet på hjemmekontor med masse ulemper og ikke sett andre voksne bortsett fra mannen min på flere måneder. Jeg sliter med helsa grunnet lite sol og kulde på vinterstid. Så nei, jeg avlyser ikke min NORGESferie til foreldrene mine og sitter pal hjemme hele sommeren. Jeg har sittet innesperret i husets fire vegger lenge nok. Det er heller ikke noe å gjøre for barna her vi bor på sommerstid. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som regel kan man velge tid for første dose, eller i hvertfall takke nei, hvis tiden ikke passer, men dose to bestemmes samtidig. Du kan ikke regne med å få flyttet tidspunktet for den. 

Hvis du takker nei til valsinetiden du har fått er det usikkert hvor snartvdu kan få meste mulighet. Noen ganger kan det gå fort, men du kan oppleve at et tarmange uker før du får neste mulighet.

Men dose 2 skal jo settes 12 uker etter dose 1 etter de nye reglene. Da er jo sommerferien ferdig for lengst.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Budskapet driter jeg i. Jeg har ikke sett mine foreldre på snart 2 år. Jeg har sittet på hjemmekontor med masse ulemper og ikke sett andre voksne bortsett fra mannen min på flere måneder. Jeg sliter med helsa grunnet lite sol og kulde på vinterstid. Så nei, jeg avlyser ikke min NORGESferie til foreldrene mine og sitter pal hjemme hele sommeren. Jeg har sittet innesperret i husets fire vegger lenge nok. Det er heller ikke noe å gjøre for barna her vi bor på sommerstid. 

Du får jo selvsagt da vaksinen på et senere tidspunkt. Kanskje du må regne med å vente en stund .

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men dose 2 skal jo settes 12 uker etter dose 1 etter de nye reglene. Da er jo sommerferien ferdig for lengst.

Det er satt opptil 12 uker. Jeg vet ikke om det faktisk blir riktig så mye. De som fikk valsine forrige uke skal ha dose 2 etter 6 uker så vidt jeg vet.

Selv om du takker nei til en vaksine vil du få muligheten senere igjen, men ingen vet akkurat hvor raskt.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er satt opptil 12 uker. Jeg vet ikke om det faktisk blir riktig så mye. De som fikk valsine forrige uke skal ha dose 2 etter 6 uker så vidt jeg vet.

Selv om du takker nei til en vaksine vil du få muligheten senere igjen, men ingen vet akkurat hvor raskt.

Foreløpig er det ikke noen lettelser for de vaksinerte, så det haster ikke akkurat når man er ung og frisk. At noen kommer i køen foran meg på grunn av en avbestilling, er derfor ikke et problem.

• Opprett ny...