Gå til innhold

Tar dere test hver gang dere kjenner dere litt snufs?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

En smittevernoverlege lærte meg nylig at dersom voksne folk uten små blir forkjølte nå...så har de ikke fulgt smittevern reglene nøye. Og tenker han har et poeng. Med mindre en har små barn i barnehage eller barneskole, skal det omtrent ikke være mulig å bli smittet av noe som helst virus nå. Små barn drar smitten med seg fordi de er for små til å skjønne smittevern. Og får skolebarn det lett...må de lære det bedre.

Det som er litt ekkelt i dag er at små barn ned til 6 årsalderen lett blir smittet av den afrikanske mutasjonen og smitter dem videre. Så dermed bør voksne med barn fra skolealder (6-7 år) teste seg oftere om de blir snufsete. Fordi smitte fra barna kan være coronasmitte i dag. Slik var det ikke da pandemien startet i fjor.

Det forekommer også at yngre barn smittes. Men de smitter ikke like lett videre har forskningen kommet fram til. Men det forekommer en gang i blant.

Anonymkode: 31ed2...6ad

Tja, en kollega av mannen i Polen hadde nesten isolert seg i egen leilighet. Han gikk på matbutikken én gang i uken, da med munnbind, spritet hender flere ganger og holdt avstand (dette er en med fobi mot bakterier og virus, så han var garantert nøye!). Likevel ble han smittet av korona. Jeg som jobber i skolen (vgs) er veldig nøye med smittevernreglene. Vasker og spriter hender "hele tiden", har brukt munnbind på butikken, apotek osv i over et halvt år nå, har kun min mor som nærkontakt privat utenom mann og barn (ungdommer). Likevel har jeg våknet opp med sår hals, litt hoste, nysing og småtett nese tre ganger dette skoleåret. Normalt ville jeg gått på jobb uten å tenke på det en gang, men nå har jeg faktisk ikke lov i følge smittevernreglene. Jeg må bli hjemme til jeg har testet meg og fått negativ test. Hvor smitten kommer fra vet jeg ikke, men godt mulig det er jobb der jeg har over 100 nærkontakter pr. uke.

Anonymkode: fb978...2fd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Nei men HI tror visst det. Jeg har ikke brukt egenmelding de siste 7 år, ei heller tatt en eneste koronatest. 

Anonymkode: 5bec7...6d1

Jeg er hi. Jeg er som sagt mye forkjølet, men ikke mye syk. Hvorfor er dette noe du hisser deg opp over? Jeg bryr meg da katten om hvor mange egenmeldinger du bruker!

hi

Anonymkode: b9a3f...cbf

Anonym bruker skrev (På 4.5.2021 den 4.19):

En smittevernoverlege lærte meg nylig at dersom voksne folk uten små blir forkjølte nå...så har de ikke fulgt smittevern reglene nøye. Og tenker han har et poeng. Med mindre en har små barn i barnehage eller barneskole, skal det omtrent ikke være mulig å bli smittet av noe som helst virus nå. Små barn drar smitten med seg fordi de er for små til å skjønne smittevern. Og får skolebarn det lett...må de lære det bedre.

Det som er litt ekkelt i dag er at små barn ned til 6 årsalderen lett blir smittet av den afrikanske mutasjonen og smitter dem videre. Så dermed bør voksne med barn fra skolealder (6-7 år) teste seg oftere om de blir snufsete. Fordi smitte fra barna kan være coronasmitte i dag. Slik var det ikke da pandemien startet i fjor.

Det forekommer også at yngre barn smittes. Men de smitter ikke like lett videre har forskningen kommet fram til. Men det forekommer en gang i blant.

Anonymkode: 31ed2...6ad

Lurer på om du... jeg mener, denne angivelige smittevernoverlegen, mener det samme om de ansatte i helsevesenet som får korona og dør?

Anonymkode: c9e79...dad

• Opprett ny...